jeg har de siste ukene kuttet ned på karb, og begynt kostommleggingen. Har lest meg litt opp og brukt litt tid på å omstille meg til dette.
I dag er min første dag, dvs. max 20 karb per dag.
Jeg trenger hjelp med to spørsmål....som jeg nok kunne funnet ut ved å lese mange av trådene, men jeg finner ikke helt fram...så jeg spør heller de to spørsmålene som det hadde vært FANTASTISK å få svar på:
Må jeg få i meg 20 g. karb per dag, eller er det ok om det ligger litt under?
Må jeg spise en viss mengde/nok fett for å oppleve vektnedgang? Jeg får ikke helt fot på om fettet er det som øker forbrenning og gir vektnedgang, eller om det hjelper mest til med metthetsfølelsen...eller kanskje begge deler... Kan jeg gå like mye ned i vekt hvis jeg spiser mest proteiner?
Frøken B, som hadde blitt veldig takknemlig for hjelp!
Det å få i seg for lite fett er en av de vanligste nybegynner"feila", svært mange som opplever vektnedgang først når fettinntaket økes.
Fettforbien sitter godt forankret hos de fleste av oss ;)
Charlott - you made my day!
Dette var fenomenalt!
Det er ikke bare bare å leite seg fram i forumjungelen på dag 1, men jeg får nok taket på det etterhvert.
Men nå puster jeg letta ut - jeg har jo redusert karb de siste ukene (betraktelig), uten at meningen var at jeg virkelig skulle i gang før fra i dag. Men jeg har undret meg litt over at vekta har stått stille, trodde det skulle hjelpe. Og nå leser jeg, svart på hvitt - for lite fett er en nybegynnerfeil. Og den hadde jeg nok fortsatt å gå i hadde det ikke vært for disse lenkene.
Så tusen, tusen takk - nå gleder jeg meg stort over å endelig være i gang, være tryggere på det jeg holder på med, og klar for å leite mer rundt i forumet og på nettsida etter mer kunnskap.
Helt øverst på siden finner du en Google søkelinje, den viser treff kun fra forumet. Den er slett ikke dum :D
Les i Nybegynnertråden, så er det bare å spørre i vei om det er mer du lurer på!
En ting til, pass på å få i deg nok væske og salter! Halvbland gjerne Farris og vann, feks. Stress av alle slag er også en effektiv vektnedgangsbrems, så forsøk å senke skuldrene og gi kroppen tid :)
Lykke til, Frøken! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.