Sukkerfritt sine kan man spise, men prøv deg fram med noen biter først... jeg får skikkelig rennamage av de der og kan IKKE spise de i det hele tatt... :(
Hvis du velger den mørke varianten, er det bare 2 karber i hele plata, og den er skikkelig god, jeg liker egentlig ikke mørk sjokolade.Men favoritten er den med mandler i, den er yummy.
Maltitol går ikke rett igjennom. Sukralose som er i atkins sammen med maltitol sies å gjøre det, men er også registrert å opptaes en smule og det er ikke sunt i det hele tatt. Den tryggeste kjøpesjokoladen må være tagatosesjokoladen søtet med tagatesse med GI 2. Man kan lage selv også ved å kjøpe råvarene, husker ikke hvor de selger det i farten, kanskje økosjokolade.no. Søte med sukrinmelis f.eks. Atkinsbarer har mer protein og i tillegg ikke bare maltitol enn "sukerfrie" sjokolader søtet kun med maltitol. På iherb.com selges ren sjokolade uten noe søtning som kan smeltes og tilsettes søtning selv.
Denne er med tagatose. Kun 4 karber i hele plata. Veldig god.
Kan virke lakserende ved stort inntak står det, men jeg har spist ei hel plate :o uten reaksjon.
Jeg har spist Sukkerfritt sjokoladen siden jeg begynte på lavkarbo for 3 år siden, men helst den mørke. Kan ikke spise for mye - da begynner rumlinga i magen.
Jeg anbefaler å prøve deg fram hvertfall! hehe, jeg hadde dessverre ikke noen god opplevelse med maltitol. Trodde jeg hadde funnet "redningen" når jeg kom over Sukkerfritt, men magen min trives ikke med det i det hele tatt. Spiste litt sjokolade nå, og rumlingen er allerede igang... !
Hos meg ble det skikkelig mageknip i flere timer av en sjokolade med maltitol :(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.