yaeger sa
for 13år siden:
Hei, noen som vet råd til hva man kan handle på nærbutikken som inneholder masse fett og lite karbohydrater? har ikke særlig lyst til å hive i meg en avocado(uten noe annet til) eller spise smør uten noe annet :P
bør helst ikke tilbredes særlig da vi har kort lunchperiode.
langaard sa
for 13år siden:
Makrell i tomat, om du liker det(la mesteparten av sausen bli i boksen:))
Dietta sa
for 13år siden:
Salami inneholder mye fett :)
yaeger sa
for 13år siden:
Takk for svar :) men kan vel ikke momse salami og makrel i tomat?:D Hva kan man ha det på da?
smgj sa
for 13år siden:
yaeger sa:
Takk for svar :) men kan vel ikke momse salami og makrel i tomat?:D Hva kan man ha det på da?
Kan man vel. ;)
Men ... om du må ha påleggsholder så bak nannas knekkebrød (oppskrift finnes på forumet) og bruk som underlag.
Carisma sa
for 13år siden:
Hvorfor lager du ikke i stand lunsj hjemme kvelden før, så slipper du å bruke en allerede kort lunsjpause til å lete etter mat og å stå i kø på butikken? Gårsdagens middagsrester er f.eks ypperlig lunsj.
Gerd sa
for 13år siden:
yaeger sa:
salatblad :p eller osteskiver ;)
smgj sa
for 13år siden:
Hmmm... nå kan jeg bekrefte at man fint kan spise makrell i tomat med gaffel, uten påleggsholder. ;)
Charlott sa
for 13år siden:
smgj sa:
Hmmm... nå kan jeg bekrefte at man fint kan spise makrell i tomat med gaffel, uten påleggsholder. ;)
:ja:
Er jeg ekstra sulten tar jeg et kokt egg eller noen osteskiver ved siden av.
index sa
for 13år siden:
Min beste fettkilde i lunchsammenheng er kokte egg! Lett å ta med seg, koker opp for en to-tre dager i slengen. Og smaker ikke aller verst heller...
Kombineres gjerne med en stekt kotelett og litt salat. Enkelt, godt og mettende.
Nerthus sa
for 13år siden:
Grillet kylling, lår, vinger mm.
Yrla sa
for 13år siden:
osteskiver finnes ferdigkuttet og kan rullet sammen med kjøttpålegg , er digg.
Bik sa
for 13år siden:
Yrla sa:
osteskiver finnes ferdigkuttet og kan rullet sammen med kjøttpålegg , er digg.
Støttes. Enkelt og kjempegodt. Med noen perletomater eller litt paprika til blir det en super lunsj :)
Bestemamma sa
for 13år siden:
Lunchkaker...
Carisma sa
for 13år siden:
Bestemamma sa:
Lunchkaker...
Tenker du på de ferdigstekte som er fulle av stivelse, mais, erter og gulrot? :cool:
Bestemamma sa
for 13år siden:
Carisma sa:
Tenker du på de ferdigstekte som er fulle av stivelse , mais, erter og gulrot? :cool:
Ja, de er ikke det... Erter og gulrot og mais er det ikke så mye av i de at det gjør noe...jeg har talt bitene....:p
Carisma sa
for 13år siden:
Bestemamma sa:
Ja, de er ikke det... Erter og gulrot og mais er det ikke så mye av i de at det gjør noe...jeg har talt bitene....:p
Siden ingen av de grønnsakene inngår i Atkins, som er trådstarters filosofi så er det uansett for mange.
Bestemamma sa
for 13år siden:
Carisma sa:
Siden ingen av de grønnsakene inngår i Atkins, som er trådstarters filosofi så er det uansett for mange.
Javel....:p Uansett om det bare er å spytte ut grønnsaksbitene også?
Kan jo kjøpe medisterkaker istedenfor lunchkaker da - er jo samme deigen.....:)
Gerd sa
for 13år siden:
Bestemamma sa:
Javel....:p Uansett om det bare er å spytte ut grønnsaksbitene også?
Kan jo kjøpe medisterkaker istedenfor lunchkaker da - er jo samme deigen.....:)
Disse lunchkakene og medisterkakene er laget av medisterfarse, som er spedd, og full i stivelse :ja:
Bestemamma sa
for 13år siden:
Gerd sa:
Disse lunchkakene er laget av medisterfarse, som er spedd, og full i stivelse :ja:
Da hadde det vist på karboinnholdet....
Gerd sa
for 13år siden:
Bestemamma sa:
Da hadde det vist på karboinnholdet....
og hva er karboinnholdet? og hva inneholder deigen?
Bestemamma sa
for 13år siden:
Gerd sa:
og hva er karboinnholdet? og hva inneholder deigen?
De jeg kjøper inneholder det samme som medisterkaker + grønnsaker..kh er på 6-tallet rett nok, men det er nok med grønnsaker....
Gerd sa
for 13år siden:
Bestemamma sa:
De jeg kjøper inneholder det samme som medisterkaker + grønnsaker..kh er på 6-tallet rett nok, men det er nok med grønnsaker....
medistekaker er laget av farse og inneholder stivelse opptil 6gram pr. 100g vare. Mesteparten fra potetmel.
Og heller ikke noe man skal ha på Atkins :)
Yrla sa
for 13år siden:
Jeg har sett oppskrifter på lavkarbo medisterkaker, fiske-og kjøttkaker ved å søke på ordet pluss lavkarbo. Man kan redusere potetmelet eller allerhelst erstatte det med fiberhusk, kanskje johannesbrødkjernemel også?eller droppe det ved å håpe egget holder det sammen nok. Man kan be ferskvarediskpersonalet kverne f.eks lammekjøtt for en og lage deiger selv.
Bestemamma sa
for 13år siden:
Ja, det er klart om en ikke lager de selv har en ikke kontroll på hva de putter i kakene. Men jeg tenkte som så at du finner jo egentlig ikke noe særlig fetere og bedre enn lunsjkaker så da får en vel egentlig tåle de 6 karbohydratene om en vil ha det så lettvint at en skal kunne kjøpe det ferdiglagd.....
Gerd sa
for 13år siden:
Bestemamma sa:
Ja, det er klart om en ikke lager de selv har en ikke kontroll på hva de putter i kakene. Men jeg tenkte som så at du finner jo egentlig ikke noe særlig fetere og bedre enn lunsjkaker så da får en vel egentlig tåle de 6 karbohydratene om en vil ha det så lettvint at en skal kunne kjøpe det ferdiglagd.....
Å jo, ribbe, kyllinglår, kyllingvinger er god og kjapp mat med fett og uten karber.
Yrla sa
for 13år siden:
Snart kan vi nok vente oss lavkarbovarer i ferskvaredisken, vi blir jo mange etterhvert. Kan jo tipse dem om å lage fiskekaker etc mer lavkarbovennlig og. Så kan de reklamere og de vil få solgt det.
Bestemamma sa
for 13år siden:
Bestemamma sa:
Ja, det er klart om en ikke lager de selv har en ikke kontroll på hva de putter i kakene. Men jeg tenkte som så at du finner jo egentlig ikke noe særlig fetere og bedre enn lunsjkaker så da får en vel egentlig tåle de 6 karbohydratene om en vil ha det så lettvint at en skal kunne kjøpe det ferdiglagd..........
Edit: Må snakke med Gilde...ser ut til at de har enda mindre stivelse i sine lunsjkaker enn jeg trodde.....
Jabba sa
for 13år siden:
Jeg spiser gjerne en pakke med Sylte (pålegg) til lunch! Kjempegodt og metter bra!
Gerd sa
for 13år siden:
Bestemamma:
På atkins er ikke dette noe man skal ha uansett.
Og når trådstarter som er på atkins, spør om noe med lite karber, og med fett,
så gir man råd/tips utfra den retningen det blir spurt om.
Og spedd mat, som medisterfarse, er det formye karber i til denne dietten.
Bestemamma sa
for 13år siden:
gerd sa:
bestemamma:
På atkins er ikke dette noe man skal ha uansett.
Og når trådstarter som er på atkins, spør om noe med lite karber, og med fett,
så gir man råd/tips utfra den retningen det blir spurt om.
Og spedd mat, som medisterfarse, er det formye karber i til denne dietten.
ok,:D