< Tilbake til oversikten

Gode fettkilder man kan bruke i lunchen

yaeger sa for siden:

Hei, noen som vet råd til hva man kan handle på nærbutikken som inneholder masse fett og lite karbohydrater? har ikke særlig lyst til å hive i meg en avocado(uten noe annet til) eller spise smør uten noe annet :P

bør helst ikke tilbredes særlig da vi har kort lunchperiode.

langaard sa for siden:

Makrell i tomat, om du liker det(la mesteparten av sausen bli i boksen:))

Dietta sa for siden:

Salami inneholder mye fett :)

yaeger sa for siden:

Takk for svar :) men kan vel ikke momse salami og makrel i tomat?:D Hva kan man ha det på da?

smgj sa for siden:

Kan man vel. ;)
Men ... om du må ha påleggsholder så bak nannas knekkebrød (oppskrift finnes på forumet) og bruk som underlag.

Carisma sa for siden:

Hvorfor lager du ikke i stand lunsj hjemme kvelden før, så slipper du å bruke en allerede kort lunsjpause til å lete etter mat og å stå i kø på butikken? Gårsdagens middagsrester er f.eks ypperlig lunsj.

Gerd sa for siden:

salatblad :p eller osteskiver ;)

smgj sa for siden:

Hmmm... nå kan jeg bekrefte at man fint kan spise makrell i tomat med gaffel, uten påleggsholder. ;)

Charlott sa for siden:

:ja:
Er jeg ekstra sulten tar jeg et kokt egg eller noen osteskiver ved siden av.

index sa for siden:

Min beste fettkilde i lunchsammenheng er kokte egg! Lett å ta med seg, koker opp for en to-tre dager i slengen. Og smaker ikke aller verst heller...

Kombineres gjerne med en stekt kotelett og litt salat. Enkelt, godt og mettende.

Nerthus sa for siden:

Grillet kylling, lår, vinger mm.

Yrla sa for siden:

osteskiver finnes ferdigkuttet og kan rullet sammen med kjøttpålegg , er digg.

Bik sa for siden:

Støttes. Enkelt og kjempegodt. Med noen perletomater eller litt paprika til blir det en super lunsj :)

Carisma sa for siden:

Tenker du på de ferdigstekte som er fulle av stivelse, mais, erter og gulrot? :cool:

Bestemamma sa for siden:

Ja, de er ikke det... Erter og gulrot og mais er det ikke så mye av i de at det gjør noe...jeg har talt bitene....:p

Carisma sa for siden:

Siden ingen av de grønnsakene inngår i Atkins, som er trådstarters filosofi så er det uansett for mange.

Bestemamma sa for siden:

Javel....:p Uansett om det bare er å spytte ut grønnsaksbitene også?
Kan jo kjøpe medisterkaker istedenfor lunchkaker da - er jo samme deigen.....:)

Gerd sa for siden:

Disse lunchkakene og medisterkakene er laget av medisterfarse, som er spedd, og full i stivelse :ja:

Bestemamma sa for siden:

Da hadde det vist på karboinnholdet....

Gerd sa for siden:

og hva er karboinnholdet? og hva inneholder deigen?

Bestemamma sa for siden:

De jeg kjøper inneholder det samme som medisterkaker + grønnsaker..kh er på 6-tallet rett nok, men det er nok med grønnsaker....

Gerd sa for siden:

medistekaker er laget av farse og inneholder stivelse opptil 6gram pr. 100g vare. Mesteparten fra potetmel.

Og heller ikke noe man skal ha på Atkins :)

Yrla sa for siden:

Jeg har sett oppskrifter på lavkarbo medisterkaker, fiske-og kjøttkaker ved å søke på ordet pluss lavkarbo. Man kan redusere potetmelet eller allerhelst erstatte det med fiberhusk, kanskje johannesbrødkjernemel også?eller droppe det ved å håpe egget holder det sammen nok. Man kan be ferskvarediskpersonalet kverne f.eks lammekjøtt for en og lage deiger selv.

Bestemamma sa for siden:

Ja, det er klart om en ikke lager de selv har en ikke kontroll på hva de putter i kakene. Men jeg tenkte som så at du finner jo egentlig ikke noe særlig fetere og bedre enn lunsjkaker så da får en vel egentlig tåle de 6 karbohydratene om en vil ha det så lettvint at en skal kunne kjøpe det ferdiglagd.....

Gerd sa for siden:

Å jo, ribbe, kyllinglår, kyllingvinger er god og kjapp mat med fett og uten karber.

Yrla sa for siden:

Snart kan vi nok vente oss lavkarbovarer i ferskvaredisken, vi blir jo mange etterhvert. Kan jo tipse dem om å lage fiskekaker etc mer lavkarbovennlig og. Så kan de reklamere og de vil få solgt det.

Bestemamma sa for siden:

Edit: Må snakke med Gilde...ser ut til at de har enda mindre stivelse i sine lunsjkaker enn jeg trodde.....

Jabba sa for siden:

Jeg spiser gjerne en pakke med Sylte (pålegg) til lunch! Kjempegodt og metter bra!

Gerd sa for siden:

Bestemamma:
På atkins er ikke dette noe man skal ha uansett.

Og når trådstarter som er på atkins, spør om noe med lite karber, og med fett,
så gir man råd/tips utfra den retningen det blir spurt om.

Og spedd mat, som medisterfarse, er det formye karber i til denne dietten.

Bestemamma sa for siden:

ok,:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.