Hei, kan man drikke pepsi max når man går på rundt 20karb om dagen(atkins?)
Trener bryting, som er svært krevende for kroppen, og har nettopp begynt på lavkarbo dietten for å få en sunn kickstart på året. Problemet er at i helgene har jeg alltid koset meg med godteri og brus!
Kan jeg erstatte det med et par glass pepsi max og evnt bacongull? Hva med vanna ut pepsi max(ala kinobrus)?
På kino kan du også drikke vann ;) Imsdal på flaske, eventuelt fylle opp hjemme, ta en sitronskive i, lime, agurk el lignende. Finnes jo ikke noe værre en utvanna brus :p
Jeg leste om atkins fase 1 at aspartam var frarådet. Selv tenker jeg at om du ikke blir mer sulten av det er det greit, men det gjør jo bare skade på kroppen. Jeg få blodblemmer i munnen av det. Det beste er å ekskludere det og tenke vann ved tørste ellers tenker man på det og kan la seg friste lettere.
Finn ut av det selv ved erfaring. Det skal ikke være stoffer som påvirker blodsukkeret i pepsi max, men noen kropper lar seg lure av søtsmaken og får en kjemisk reaksjon allikevel. Andre blir dårlige av pepsi max. Individuelle forskjeller altså :)
Prøv deg fram selv, føler du at du har vektnedgang (om det var målet da) og ellerse føler deg fin - kan du vel fint drikke pepsi max av og til :)
Brusen er ikke "vanna" ut på kino :P Det er dispenserbrus; noe som betyr at den lages av konsentrat og kullsyrevann som blandes sammen når du setter koppen under. Skal love deg at det konsentratet, uten vann, garantert er for sterke saker til å drikke!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.