< Tilbake til oversikten

Får det bare ikke til!

victorious sa for siden:

Hei!

Jeg har skrevet her inne før, men er enda fortvilt.
Siden januar har jeg gått inn for denne dietten, men helt uten hel. Vekten går opp, og ingenting skjer med kroppen. Jeg er fortvilt!
Så det jeg trenger hjelp til er å få tydelig matoppsett. Kansje har jeg lest for mye om dette, og blander for mange ting. Jeg har tatt meg noen biter mørk sjokolade, men dette bør jeg kansje kutte helt ut. Jeg drikker ikke alkehol, og trener ca 4 ganger i uken.
Hva spiser jeg

frokost: Omelett av 4 eggehviter, 4 fårepølse stykker, og litt tube bacon ost.
Kaffe med fløte
4 glass vann

Trening

Lunsh en kylling salat. oliven, pesto, og masse grønnsaker. feta ost

Middag, kylling el laks

En liten bit mørk sjokolade.

ca 3 kopper kaffe i løpet av dagen og masse vann!

Hva gjør jeg galt!

jeg er 1,64 og 70 kilo.
Må ned 10 kilo!

index sa for siden:

Kan ikke se at du gjør noe veldig galt. Men du har bare holdt på noen uker da, så kroppen har kanskje ikke rukket å omstille seg ennå. Slapp av og hold dietten noen uker til, så regner jeg med at det begynner å skje noe...

Carisma sa for siden:

Hvilken fettkilde bruker du til middagen og lunsjen?
Hva trener du? Noen typer trening opprettholder stressnivå i kroppen og hindrer nedgang.

victorious sa for siden:

Jeg f;ler meg og veldig oppblåst. Ser nesten gravid ut. Jeg har jo gått på dette i 6 uker nå, og det å kunn gå opp i vekt er ikke noe hyggelig.

Men pesto, røykelaks, fløte, greks yogurt og rekesalat er ting jeg kan få i meg mellom måltidene. bør jeg absolutt ikke småspise?

Fettkilden til middag er laks el kylling, og cream fraish

Jeg trenger styrke ca 3 ganger i uken, og konisjon 2. en time pilates.

smgj sa for siden:

Om du blir oppblåst kan du forsøke en periode uten melkeprodukter. Det er ganske vanlig å være melkintolerant - enten mot laktosen eller mot melkproteinet. De fleste tåler smør, selv om de reagerer på laktose eller melkprotein.

Photobscura sa for siden:

Omelett av eggehvitter? Hvorfor ikke plommene også? Jeg synes det ser ut som både lite mat, lite fett, og ikke minst lite grønnsaker. Å småspise mellom måltider skal være unødvendig dersom du får i deg nok mat og nok fett. ;)

Yrla sa for siden:

Bruker du fløte i alle kaffekoppene? Hvor mange dl blir det tilsammen? Har du blitt forstoppet? Om du legger inn maten på diett.no kan det hende det viser seg hva som ikke stemmer?

Charlott sa for siden:

Får kanskje en følelse av at du stresser litt jeg?

Alle former for stress, inkl slankestress og treningsstress, er noe som virkelig kan stoppe nedgang, forsøk å senk skuldrene og gi kroppen din tid :)

Åssi sa for siden:

Det ser ut som om du fortsatt har litt fettskrekk kanskje? For din dagsmeny er slik jeg kunne spist når jeg hadde kalori/karbo/fett skrekk....

Lag omelett heller av hele egget, det gir mer metthetsfølelse. og prøv å inkludere mer fett i kostholdet kanskje? Jeg småspiste absolutt konstant tidligere, men nå etter LCHF har jeg ikke lyst på mat mellom måltidene. deilig!

Jabba sa for siden:

Eggeplommene må med - helt klart!

victorious sa for siden:

Ok. Ja jeg har kansje litt fettskrekk, i og med at jeg bare går opp.

Men kan noen komme med et forslag på hva jeg bør spise når jeg vil ned ti kilo.
Vist jeg lager omelett, bør jeg kansje bare ha to egg om jeg har eggehviten med?

Trenger en veldig enkel meny i starten, for jeg er ikke superflink til å diske opp med fancy retter, og hater å veie mat.

Ja, jeg har litt oppblåst mage og føler den er litt treg.

Yrla sa for siden:

Mot treg mage kan du ta magnesiumsitrat, c-vit, passe på at det ikke blir for mye kjøtt i forhold til fett og innta frø og nøtter, gjerne i form av hjemmebakte kjeks etc.

Photobscura sa for siden:

Hvor mye du skal spise avhenger av hvor mye du trenger for å bli passe mett! Ikke start ut med for lite mat, kroppen din trenger litt ekstra energi i starten.
Og om du har trøbbel med magen, spis mer grønnsaker! Som brokkoli, blomkål etc.

Nerthus sa for siden:

Hva med og rett og slett følge en retning? Ketolyse? Atkins? Du får kjøpt bøker som i ganske detalj forteller deg hva og hvordan du kan spise, da slipper du og spise "feil" også :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.