Jeg har alltid hatt problem med fet og kvisete hud. Men, da jeg går inn i ketose så blir jeg kvitt dette problemet, ahhh deilig:) Da blir min hud tørr og fin, og ingen som helst kviser. Er det noen som har en fysisk forklaring på hvorfor dette skjer? Jeg har vært ut av ketose i 3 uker nå, og kvisene begnner å komme tilbake, så nå har jeg bestemt meg for å gå inn i ketose igjen. Jeg trives uansett bedre med absolutt alt ved å være i ketose, så jeg ser ikke på det som noe problem.
Jeg er usikker - men jeg innbiller meg at det er sukkeret som lager "betennelsesreaksjoner" på alt i kroppen. Mulig jeg er på bærtur her - men det kan ha sammenheng.
Jeg anbefaler deg også å spise d-vitamin som garantert hjelper på kviser. Hos min tenåring (som ikke er i Ketose, men spiser lite sukker) er kviser en sagablott :)
Jeg er hudpleier så ut i fra det jeg vet, så har kostholdet en viktig betyning for huden. Men for noen er dette arvelig , genetisk betinget(som hos meg selv)
Og jeg har måtte ty til legemidler og antibiotika kurer for å bli kvitt problemene.
ikke helt det samme men jeg har eksem bak ørene og i øyenbryna.. de forsvant med engang nå når jeg kom i ketose igjen :D juppi :) Me like ;) Kvisene er også borte..
Aldri hatt trøbbel med kviser/fet hud selv, heller omvendt med svært tørr hud og "nupper" - men det blir også mer eller mindre kurert av et kosthold med mye fett og null kornprodukter. :cool: Fikk ikke ordentlig bukt med det før jeg begynte å ta tilskudd av fettsyrer jeg sikkert ellers går glipp av siden jeg spiser minimalt med fisk/sjømat - men det er jo også med på å bekrefte at det definitivt er sammenheng mellom mat og hud!
For min del er det ikke noe must å være i ketose, men jeg må holde meg unna korn og sukker, ellers kommer kvisene. Huden min får også en helt annen glød når jeg ikke utsetter den for voldsomme blodsukkersvingninger.
Har ikke store problemer med kviser, men når jeg spiser mel og sukker dukker det av og til opp kuler (kviselignende greier) som ikke går bort! Hudpleierne sier jeg må til lege med problemet, legen min sier jeg må til en hudpleier... :()
Når jeg er i ketose derimot; da får jeg kommentarer om at jeg har så spenstig og glødende hud :D:D og folk er "sjokkert" når de får vite hvor gammel jeg egentlig er..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.