< Tilbake til oversikten

Pizzabunn, hvilken er best?

babydoll sa for siden:

Det finnes mange pizzabunner her inne i oppskriftsforumet, ALT for mange. Jeg har prøvd ut et par (husker ikke hvilke), men synes de smakte eggete eller rart. Så jeg trenger altså litt hjelp til å finne den beste pizzabunnen, som er så lik vanlig pizzabunn som mulig er.

Hvilke oppskrifter har DU prøvd, og hvilken syntes du var best?

Var det noen man bør styre unna?

Aline sa for siden:

Søk på "sprø pizzabunn" da får du opp en tråd av Imse med en veldig god pizzabunn. Den lages med bakemix og parmesan. Veldig god!!

Charlott sa for siden:

Har igrunn innsett at jeg ikke finner en pizzabunn-oppskrift som er i nærheten å matche høykarbovarianten, så jeg foretrekker denne oppskriften :D

Hender også jeg bruker Lisbeths pizzabunn-oppskrift, som det linkes til her. Seriøst god hele den kyllingpizzaen :sikle:

Benzo sa for siden:

50 g smør- smeltes
1 egg
1 dl mandelmel
1 ts salt
2 ts bakepulver
2 ss fiberhusk
2-3 dl vann

Bland alt sammen til tannpastakonsistens, smør utover et bakepapirkledd stekebrett, forstek ca 10 min på 225 g.

Gracella sa for siden:

Søk på sellerizza !
Det er en pizzabunn som består av like deler revet ost og revet sellerirot. I tillegg kan man ha litt salt/pepper og sjalottløk.

Den er bare kjempegod og det smaker ikke sellerirot i det hele tatt!

Med den hvite pizzasausen som er i oppskriften, så er det ingen som klarer å bare ta ett stykke!!
Jeg lager den helt enkel med kjøttdeig, en boks tomater og revet ost på toppen.
Nydelig!

Marella77 sa for siden:

Jeg har kun prøvd denne...

Jeg syns den var faktisk ganske god ;)

frøken sa for siden:

Jeg bruker denne, synes den er god. Ingen problemer med å holde den i hånda som en vanlig pizza.

Kjempegod pizzabunn

4 egg
7 ss kremfløte
2-3 never ost
1 ts bakepulver
3 ss olje
Litt salt
pizzakrydder/timian/oregano etter smak
4 ss mandelmel
2 ss glutenmel
2 ts fiberhusk

Pisk egg lett, ha i resten.
La røra svelle litt.
Smør utover oljet bakepapir, stek på 200 grader i 15. min.
Ha på fyll og ost, stek videre i 10-15 min.

Nerthus sa for siden:

Jeg har prøvd ALLE oppskriftene tror jeg haha - og DENNE er den beste. Smaker og oppfører seg som tynn italiensk pizzabunn og man kan holde i den!

Opprinnelig oppskrift fra Nannah her:

...og tilpasning til pizzabunn fra Grotingeling :

steker bare i 10-12 minutter før jeg tar bunnen ut og har på tomatsaus, fyll og ost etter ønske.
Skrur opp varmen til 200grader og steker videre i nye 10-12 minutter til osten er smeltet/stekt etter ønske :sikle:

(For ikke snakke om hvor god denne er med bare smør og kremost på toppen... NAM!

Hellokitty0210 sa for siden:

Jeg laget en i går, og den ble kjempe god :D Oppskriften ligger på bloggen min, med bilde ;) smaker abolutt ikke egg, for jeg er veldig kresen på akkurat det.;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.