Det finnes mange pizzabunner her inne i oppskriftsforumet, ALT for mange. Jeg har prøvd ut et par (husker ikke hvilke), men synes de smakte eggete eller rart. Så jeg trenger altså litt hjelp til å finne den beste pizzabunnen, som er så lik vanlig pizzabunn som mulig er.
Hvilke oppskrifter har DU prøvd, og hvilken syntes du var best?
Søk på sellerizza !
Det er en pizzabunn som består av like deler revet ost og revet sellerirot. I tillegg kan man ha litt salt/pepper og sjalottløk.
Den er bare kjempegod og det smaker ikke sellerirot i det hele tatt!
Med den hvite pizzasausen som er i oppskriften, så er det ingen som klarer å bare ta ett stykke!!
Jeg lager den helt enkel med kjøttdeig, en boks tomater og revet ost på toppen.
Nydelig!
Jeg bruker denne, synes den er god. Ingen problemer med å holde den i hånda som en vanlig pizza.
Kjempegod pizzabunn
4 egg
7 ss kremfløte
2-3 never ost
1 ts bakepulver
3 ss olje
Litt salt
pizzakrydder/timian/oregano etter smak
4 ss mandelmel
2 ss glutenmel
2 ts fiberhusk
Pisk egg lett, ha i resten.
La røra svelle litt.
Smør utover oljet bakepapir, stek på 200 grader i 15. min.
Ha på fyll og ost, stek videre i 10-15 min.
steker bare i 10-12 minutter før jeg tar bunnen ut og har på tomatsaus, fyll og ost etter ønske.
Skrur opp varmen til 200grader og steker videre i nye 10-12 minutter til osten er smeltet/stekt etter ønske :sikle:
(For ikke snakke om hvor god denne er med bare smør og kremost på toppen... NAM!
Jeg laget en i går, og den ble kjempe god :D Oppskriften ligger på bloggen min, med bilde ;) smaker abolutt ikke egg, for jeg er veldig kresen på akkurat det.;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.