< Tilbake til oversikten

Forskjell på karbohydrat i solsikkekjerner

Hellokitty0210 sa for siden:

Akkurat laget brød, og oppdaget at de solsikkekjernene jeg brukte( fra go green) inneholdt 18 kh, men en annen pakke jeg hadde(som jeg dessverre ikke brukte inneholdt bare 7 kh.

stemmer det at det er så stor forskjell fra merke til merke???:confused::confused::confused:

Yrla sa for siden:

det er nok fiber bare som ikke er trukket fra, så det laveste tallet er riktig

Men om jeg trekker fra fiber fra den pakken som inneholdt 18 kh, blir det bare 4 kh igjen, og det kan da ikke stemme eller?:confused:

Yrla sa for siden:

Å ja, sorry at jeg var så kjapp. Skal sjekke.Ja, det er enorme forskjeller, men se herhttp://www.mollerens.no/Produkter/Musli-fro-og-gryn/Solsikkekjerner/
jeg ville brukt det tallet der fiberet er trukket fra. Jeg ser at på min pakke er det ikke trukket fra selv om det står antall fiber(ca 10 g), men jeg kan ikke tro det er så mye som 18 uten fiber,altså. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette, så jeg kan gjøre endringer i mine oppskrifter.

Yrla sa for siden:

i gogreen sine tar jeg 4 fordi jeg trekker fra de 14 i fiberet. Håper det er rett, men jeg gjør det fordi om jeg skulle lagt sammen alt som står er det ikke plass til noe vanninnhold. Og vann er det jo i.

Da står det jo både 7kh på møllerens og Delish som jeg har hjemme. Mens go green står det 18 kh. for sikkerhetsskyld skal jeg ikke bruke den fra goo green mer;);)

uff dette var forvirrende ja, skal titte på flere pakker neste gang jeg er i butikken.

Gerd sa for siden:

Flyttet til spørsmål om matvarer og oppskrifter.

Scroll også helt ned på siden her, så finner du flere tråder med samme tema :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.