< Tilbake til oversikten

"Det der kunne jeg aldri spist ..."

vannhull sa for siden:

".. det er jo aaalt for mange kalorier" sa min kollega da jeg koste meg med avokado og rekesalat til lunch..

Jeg ble litt sånn.. "Kalorier? Hva mener du? Hva er det?"

Haha.. Hadde visst helt glemt at det fortsatt er mange som teller kalorier og ser på fett som ett onde! ;)

Yrla sa for siden:

jeg er sunn derfor kan jeg det, skulle du sagt:)

Carisma sa for siden:

Jeg pleier å svare at så lenge man ikke tilfører karbohydrater så klarer kroppen uansett ikke lagre de kaloriene. Da blir fryktelig stille som regel. :D

Bestemamma sa for siden:

Du skal se de ikke forstår hva du mener....ikke alle som greier å skille karbohydrater og kcal engang.....:p

Photobscura sa for siden:

Hva er egentlig poenget med å si sånn? Blir litt sånn gammeltestamentisk -åh, jeg er så dydig og asketisk, mens du fråtser, din hedonist! ... :cool:

senorita sa for siden:

Jeg syns det er ufint å kommentere andres mat negativt jeg. Samme med de som sier "æææsj liker du det?"...

Vitsen.. Man føler jo bare seg ekkel :/

Har man ikke noe fint å si så kan man vel bare holde snavla om andres mat syns nå jeg, det er jo noen som skal spise det liksom :p

Señora sa for siden:

Når folk kommenterer maten min og lurer på hvor lenge jeg har gått på den derre dietten min, så spør jeg tilbake hvor lenge de har gått på sin diett.

Jeg er møkk lei kommentarer ang. maten min, folk synes de kan tillate seg alt mulig. Jeg spiste to egg til frokost med smør på, og opplevde at en grøsset høylytt.

Fatter ikke at folk kan tillate seg slik.

Photobscura sa for siden:

Ja, det er virkelig et underlig fenomen. Hva om man skulle være sånn i forhold til alt? "Ah, ny sveis? Sånn kunne jeg aldri ha sett ut på håret, hva ville folk trodd", eller, "den jakka der var ikke mye fin, noe sånt kunne jeg aldri ha gått med, den får deg til å se billig ut". Men å kommentere andres mat er ok?!

Yrla sa for siden:

Helt enig, det er virkelig ufint. Ikke rart noen foretrekker å spise alene i fred når det finnes slike ubetenksomme mennesker.

Carisma sa for siden:

Det er jo nettopp poenget. Enten blir de nysgjerrig på mer info om hvorfor, eller så føler de seg dumme og holder kjeft.

Bestemamma sa for siden:

Hem, lurer på om ikke vi er en masse opplyste mennesker jeg....I allefall kan vi mye om mat og næringsopptak etterhvert....:D
Syns det er synd at noen ramler av lavkarbolivet og disser det som vanskelig, umulig, ugjennomførbart osb..:(

Prøver å være forsiktig og se an de jeg snakker med om det, det er ikke alle som greier å forstå selv de enkleste begreper....Men samtidig er det ofte de som faktisk hadde trengt lavkarbo mest.....:o

Bik sa for siden:

Har inntrykk av at å kritisere lavkarbofolket blir sett på som helt ok.....
Media har skylda tror jeg :mad:

BenteR sa for siden:

Jeg har hatt samme taxisjåfør på alle sykehusbesøkene mine dette året, og han vet jeg lever lavkarbo og er nysgjerrig, men som de aller fleste veldig glad i maten han spiser til vanlig.
Ved hjelp av forsiktige drypp og oppmuntrende ord, har han byttet ut mesteparten av potet eller ris med grønnsaker, pasta har blitt grov type og sukkerholdige saker litt redusert.
Sist tur hadde jeg med rykende nybakte kryddermuffins, og da, etter og ha kost seg med slike, ble nysgjerrigheten for alvor vekket.
Først da var han i grunnen moden til og høre at han kan redusere livvidden sin og spise knallgod mat uten og sulte slik han gjør med GR-kurer.
Tror at veldig mange der ute går i forsvarsposisjon så snart de hører ordet lavkarbo og at det vi alle har lært, at kalorier er viktige og holde nede, er direkte feil.
Kommer lenger med smaksprøver, tålmodighet og la folk selv ta beslutningen om og redusere karbene.:)

vannhull sa for siden:

Hehe - akkurat den kommentaren jeg fikk her om lunchen min tar jeg ikke så tungt. Det kom fra ei 20 år gammel jente som driver med konkurranseidrett, har aldri hatt ett gram fett for mye og har vel egentlig aldri trengt å tenke på hva hun putter i munn (slik var jo jeg også frem til ca 18 års alderen og jeg slutta med fire fotballterninger i uken).

Jeg ble bare så overrasket over at jeg hadde glemt at andre ikke tenker som meg.

De kommentarene jeg syns er slitsomme er de som syns synd på meg og som er tydelig bekymret over helsen min. At jeg har blitt slankere, ser sunnere og er mer opplagt og har mer energi enn jeg noen sinne har hatt ser ikke ut til å gå inn på dem - tenk hvor syk jeg er innvendig da, dere!!

Men så snart jeg har ramset opp hva jeg spiser og spurt om de tror på absolutt alt de leser i VG og Dagbladet så må de jo innrømme at mitt kosthold faktisk er mye sunnere og bedre enn deres ;)

Budeiea995 sa for siden:

Jeg synes det er artig når folk lurer på hva jeg skal gjøre etterpå.. En gang Må jeg jo tilbake liksom.
Er nei!
Hvorfor skulle jeg tilbake til en "diett" som fikk meg til å trille? Hvorfor vil noen det?

Feiret minsten sin bursdag på lørdag og jeg laget koldtbord med rekesalat, eggesalat, waldorfsalat (uten epler og druer til meg) og falsk hummersalat, masse deilig pålegg, sjokoledemousse og ostekake.

Jeg åt og koste meg masse og jeg så at enkelte tenkte sitt. Ingen som tenkte på at jeg hadde laget Alt selv og de eneste kranene i Alt var fra fløten.
"du unner deg en utskeielse ja" fikk jeg høre, men det var da de fikk sjokket!
De hadde ikke smakt at det var stevia i alt med sukker, hadde ikke tenk at det manglet epler i waldorfen og ikke sett tenkt på at jeg ikke spiste brød.

Der fikk de masse å tenke på. Nei hvorfor tilbake når jeg kan spise slikt???

Yrla sa for siden:

de fleste har ikke så mye peiling på kosthold

Qlio sa for siden:

Denne var hysterisk bra, for noen ansikter man måtte se på denne feiringen? Skal jammen i meg jeg gjøre neste gang også. Noe så kult! :D Skal glise resten av dagen jeg nå.

P.S. Den falske hummersalaten kunne jeg gjerne mottatt oppskrift på?

Budeiea995 sa for siden:

Den skal du få, er helt fantastisk!!!

Trekk 400 gram torsk på vanlig vis (kjempe med den fra findus)
En boks krabbe naturell (sil av vannet)
En pakke majones
1,5 dl fløte piskes lett
Litt sitron
Rødbetesaft til ønsket rosasmak

Rør sammen og nyt!!!!!

Dietta sa for siden:

Helt ubetalelig :D Skulle likt å vært flue på veggen da bomben smalt :D

Veggpryd sa for siden:

Takk for oppskrift. Den skal jeg prøve. :)

Mariann S sa for siden:

Tusen takk for at du deler :) Herlig med den selskapsmaten din :) Eg har snart bursdag, trur nok eg må prøve en sånn vri eg og :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.