< Tilbake til oversikten

Hva tror dere om denne kakeoppskriften?

MoaMoa sa for siden:

Skal bake Droningens Juvel, som er en kjempegod rullekake. Har aldri laget den lavkarbo, men er vel ikke noe problem det håper jeg :blinke:
[font=Comic Sans MS][/font]
Legger ut den vanlige oppskriften her, men har selvsagt tenkt å erstatte sukkeret med kunstig sukker. Men kan dere hjelpe meg med å velge sukker? Hvilket er best i ovn? Kan velge mellom stevia, sukrin, candarel og natreen.
Dronningens Juvel:
4 egg
1,5 dl sukker(erstattes med hvor mye av hva?)
1,5 ss potetmel
2 ts vaniljesukker
100 g hasselnøtter
50 g hasselnøtt (Kommer til å bruke 70%)
Fyll og pynt:
4 dl kremfløte
2 ts vaniljesukker
2 bananer
50 g kokesjokolade (70 %)
Kommer til å bruke banan, men bruker så lite jeg kan, kanskje nok med en.
Hva tror dere om denne oppskriften erfarne lavkarbobakere, og hvilket sukker bør jeg bruke?

MoaMoa sa for siden:

Da har jeg bakt, ble ikke verst, men skulle hatt litt mer sukker i kremen. Brukte bare en banan da, og en blanding av stevia og candarel som søtningsmiddel.

Newstart sa for siden:

Potetmel og banan er vel ikke helt lavkarboisk....:)

MoaMoa sa for siden:

Nei er jo ikke det, men spiser ikke hele kaka selv :o) Har spist 3 store kakestykker uten å gå ut av ketosen, men spiser da ikke så mye banan. Har i tillegg spist et kakestykke av en flytende sjokoladekake som ikke er lavkarbo, men med lite mel og høy andel smør og 75 % sjokolade. Den skal jeg prøve å bake igjen med kunstig sukker :o) Selv om det er litt hvetemel i det så blir det ikke mange karbohydrat på et kakestykke.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.