< Tilbake til oversikten

Hei, er ny her, noen tips?

brusholiker sa for siden:

Hei! Da har jeg bestemt meg, skal begynne på lavkarbo! MEN..noen som kan gi meg tips til hvordan klare dette, hvor streng det lønner seg å være osv..Har en samboer som IKKE vil følge meg,hehe, han spiser hva han vil og er fornøyd med det, forbrenning til de grader.. men det har ikke jeg, og ser nå at jeg må gjøre noe med det..

Tenkte tanken på å starte en pulverkur først for å få en pangstart, hva tenker dere om det?

Nerthus sa for siden:

En pulverkur er ikke lik pangstart på lavkarbo, så det synes jeg du skal droppe med engang :) Pulverkurer er lavkaloriske og høykarbo, slik at når du begynner og spise lavkarbo vil det bli en voldsom overgang både karbohydratmessig OG kalorimessig.

Start med og lese nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min. Skriv så ut "lavkarbo på 3 minutter" som du også finner i signaturen min, og heng opp på kjøleskapet :)

Du kan bruke et par uker på overgangen til lavkarbo, ELLER du kan gjøre det over natta. Over natta kan medføre en del abstinenser i i en til to uker, men det går da altså over ;)

Det viktigste etter min mening er at du forstår hva lavkarbo er og gjør med kroppen din i første omgang. Mange her begynte med generell lavkarbo, etter "lavkarbo på 3 minutter" - uten å telle og måle og veie osv. Dette synes jeg var en befriende måte og gjøre overgangen på - men vet du at du trenger klare rammer og regler i starten, velg deg en retning! Har du mye mer enn 10 kg overvekt, kan ketogene retninger være aktuelle, har du bare litt du skal ned, kan du fint ligge høyere. Du finner mer informasjon om dette i nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min :)

Lag deg din egen journal hvor du lister hva du spiser, erfaringer, spørsmål, ting du lurer på osv så vil du få hjelp fra forumet underveis:)

Lykke til!

Newstart sa for siden:

:DHei og velkommen.
Ser det står egenkomponert hos deg. Kan være lurt å finne en konkret vei å følge, det blir litt lettere. Finne ut hva du vil legge deg på.
Når det gjelder pulver så er jeg enig med nerthus. Altfor mange karbo så gå rett på lavkarbo kost du. Men om du gjør det gradvis eller rett på er opp til deg å hvordan du takler abstinenser....
Jeg gikk rett på og syns det var det greieste.

Lykke til:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.