< Tilbake til oversikten

Mat etter trening på tom mage

Angeliqa sa for siden:

Det hender jeg trener på tom mage rundt 11:00 - 13:00 tiden. Man burde jo helst få i seg proteiner med en gang rett etter, og jeg som ikke har spist før trening, er det greit å snike på med fett?

F.eks:
Røkt ørret, cottage cheese, en hel avocado med salat? Eller blir fettet "bortkastet"? :rolleyes: Dette vil jo da bli lunsjen min.

nellie sa for siden:

Hvorfor skulle det ikke være greit? Du får jo i deg proteiner også, så det går nok helt fint. Fett er jo hovedenergikilden din, så du burde spise det også etter trening.

Nerthus sa for siden:

Som Nellie sier, kjør på! Et godt sammensatt lavkarbomåltid er det beste etter trening :)

Yrla sa for siden:

Du trenger ikke trene på tom mage for å oppnå fettforbrenning, slik et slankeråd hevder, du er på lavkarbo og er i fettforbrenningsmodus hele tida. Jeg holdt på sånn jeg også, men jeg glemte at vanen hang igjen fra da jeg spiste mer karbohydrater og skulle ned etter en graviditet. Jeg sleit uten at det var noe vits. Jeg slutta å vente med å spise og først trene og jeg lover deg, jeg har ikke gått opp noe som følge av det, fordi vi som sagt fobrenne fett hele tida på lavkarbo.

ibsan sa for siden:

Jeg har alltid hatt problemer med å få i meg mat både før og etter trening. Et godt tips er å ha med seg protein-pulver som man kan blande ut. Jeg drikker alltid dette rett etter trening nå. Det tar alltid litt tid før jeg får kommet meg hjem og dusjet og laget mat. Siden det legges mye vekt på dette med inntak av energi rett etter trening (eller innen 30 min) så kan det være greit med en liten protein-shake.
Jeg merker ihvertfall at jeg har mer energi etter trening (og for meg som må gå opp noen herlige lange bakker etter trening for å komme meg hjem er greit med litt påfyll før! :))

siljesfremgang sa for siden:

Dette ser jo ut som ett herlig måltid etter trening, du får jo mye gode proteiner og det sunne gode fettet i dette måltidet. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.