Jeg hadde gått på lavkarbo i en uke, og skeiet ut noe veldig forrige helg. På søndag veiet jeg meg og hadde gått fra 84.0 kg til 88.5 kg! Fikk helt sjokk. Hadde lagt på meg den ene kiloen jeg hadde gått ned, pluss tre og en halv kilo til.. Trodde ikke det var mulig en gang. Er det noen som har opplevd det samme? Nå lever jeg strengt lavkarbo igjen å har innsett at jeg ikke kan skeie ut igjen før jeg har nådd målet på 65 kg
Det er nok for det meste vann du har gått opp. 1kg fett=7000kcal. Du må altså ha spist 28000kcal MER enn du har forbrukt på denne korte tiden, og uansett utskeielse skal det godt gjøres på så kort tid.. ;o) En del blir ekstra sensitiv for kh etter å ha gått over på et lavkarbo-kosthold, noe som kan føre til ekstra væskeretensjon dersom man "skeier" ut med mye karber.
Husk at det går an å "skeie ut" uten at det trenger å innebære veldig mye ekstra kh. :)
Det er viktig å gjøre det som skal for å forebygge mot behovet for å skeie ut eller overspise. Jeg ser ikke noe poeng i å skeie ut noen gang, overspise noen gang i fremtiden heller, Spiser du det du trenger av protein, fett og litt grønnsaker, f.eks 3 ganger dgl, til omtrent samme tid blir det ikke behov for det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.