I dag var jeg på bytur og var innom sunnkost butikken, der handlet jeg litt av hvert og da jeg skulle gå så jeg at de hadde smoothie, jeg har aldri drukket smoothie:flau:. Men siden jeg har sett her inne at det er så populært så kjøpte jeg et glass av de smoothiene som de har ferdig laget i plastglass med lokk bak disken. Drakk den og syntes det var veldig godt, men så slo bekymringen meg, jeg hadde ikke spurt om innholdet eller karbo nivået. Kjøpte bringebær siden det er det bæret med minst karbo, tror jeg.
Men hva tror dere om disse smoothiene, er det greit sånn innimellom eller inneholder disse alt for mye fyfy. Vet jo ikke hva de har hatt i den.
Når du ikke vet hva som er oppi den, blir det nesten umulig å si om det er et godt eller dårlig valg. :p Men banan er en veldig vanlig grunn-ingrediens i det man får kjøpt av bær-smoothies, så om man holder seg på et lavt karbohydratinntak, er det nok ikke så veldig lurt.
Jeg får ta en sjekk med ketostixen i kveld og se om det fikk meg ut av ketose. Så får jeg krysse fingrene for at vekta ikke er veldig slem mot meg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.