< Tilbake til oversikten

Hjelp..!

linnsa89 sa for siden:

Hei alle sammen:)

Jeg er helt ny på disse lavkarbo greiene..
Synes dette er veldig vanskeli, hva skal jeg spise?
For meg ser det ut som at det går mest i:
-rømme
-majones
-avocado

• Philadelfia

Jeg liker ikke noe av det der, så va skal jeg spise:confused::confused:
Er på første uka å kjenner at jeg er litt lei egg allerede, men jeg skal klare å spise det. har heller ikke gått ned noe, vil ned 10-12 kilo.
Det værtse er vel at jeg elsker pasta å spiser gjerne kake pluss snop.

Jeg er desperat etter å gå ned disse kiloene, men føler meg helt grønn i hva jeg kan spise.. små mellom måltider.
Magen tåler heller ikke store mengder fløte og store mender ost.

Np som jeg har startet på lavkarbo, har jeg bare lyst på det jeg ikke skal spise, å når jeg leter etter oppskrifter er de fulle av majones og rømme eller philadelfia.:(

nellie sa for siden:

Spis egg, kylling, fisk, kjøtt og grønnsaker (fra over jorda) og bruk smør.:)

Dietta sa for siden:

Ta deg en tur inn i oppskriftsforumet. Der er det oppskrifter for alt mulig.

Nerthus sa for siden:

Med egenkomponert antar jeg at du ikke helt vet? Det lønner seg for alle nybegynnere og følge en retning de første månedene så slipper man og gå i de største fellene (for lite fett, for lite vann, for mye kh osv).

Sjekk ut nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min - der finner du mange gode kilder til informasjon. Er du svært utålmodig, skriv samtidig ut "lavkarbo på 3 minutter" som du også finner i signaturen min, det er to sider med "basisen" i et lavkarbokosthold.

Lær deg hva som er proteinkilder, kh-kilder og fettkilder først som sist, ta utgangspunkt i proteinkilder til alle måltid (kjøtt, fisk, kylling, sjømat mm), spis mye grønnsaker til - og velg gode fettkilder.

Hvis du tenker at biff med stekt sopp, litt løk og paprika, hjemmelaget bearnaisesaus og kokte grønnsaker som brokkoli, blomkål, rosenkål og asparges (OSV OSV) er et perfekt lavkarbomåltid, så kanskje det hjelper?

Tenk koldtbord uten brødet ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.