< Tilbake til oversikten

Hei alle sammen! Nå starter jeg

Babalotta sa for siden:

Var her for noen år siden, da som SallySykebil. Noe vann har rent i havet siden da, så nå er jeg Babalotta og kjører ikke lengre sykebil. Men når jeg går på vekta står det 113 der, så noen minner har man jo :rolleyes:

Har de siste årene forsøkt meg på babylaging sammen med min bedre halvdel. Vektreduksjon har derfor ikke vært pri 1, iom at jeg ikke har hatt noen fysiske plager knyttet opp mot vekta. Men nå har jeg gjennomgått abort nr 5, og fått påvist antistoffer (det er fortsatt ikke vektrelatert), som gjør at neste skritt vil bli assistert befruktning. I påvente av at den prosessen skal komme i gang har jeg tatt tak og har en plan om å bli mamma igjen i en noe lettere kropp, om et år eller to.

Som nevnt, jeg har vært her før, gikk ned ca 17 kg høsten 2007. Men de, pluss ca 17 til er altså tilbake. Målvekta i første omgang er 99, som skal nås innen 1. mai. Deretter legger jeg opp til en mer moderat nedgang, og sannsynligvis noe høyere karbnivå. Men ketolyse først altså.

Har rota litt rundt her uten å skrive ettpar dager, og fant et tips om diett.no. Noen andre med erfaring? Har registrert meg der, og det ser veldig greit ut. Liker løsninger som gjør verden lettere, og jeg som suger i matte gir gjerne fra meg jobben med å regne og telle karbohydrater, fett og proteiner =)

Også lurte jeg, har dere tips om steder jeg kan få tak i reelle og gode erstatninger for feks tacolefser og/eller andre erstatningsprodukter uten karb.? Jeg tåler slikt greit i forhold til vektnedgang, og kjekt å ha på lur når man blir møkklei, som en forandring. Men det jeg fikk tak i for 5 år siden når jeg forsøkte, det smakte papir med en innslag av never.

Håper vi får en fin og lett(ere) vår sammen :)

Gerd sa for siden:

Lykke til :heia:

Dietta sa for siden:

Velkommen (tilbake) :)
Tortillalefser ja. Kan absolutt anbefale Mama Lupes. Normalt har jeg kjøpt på Netrition.com Har fått 10 pakker for akkurat under 200,-, men frakten er så dyr at prisen blir omtrent den samme som å kjøpe i Norge :)

StegforSteg sa for siden:

Masse lykke til! :heia:

Babalotta sa for siden:

Takk!
Har nå bestilt noen småting fra den norske siden som Dietta linka til, så får vi se om det faller i smak :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.