< Tilbake til oversikten

Fritering på lavkarbo/ketolyse

Iseliin90 sa for siden:

Har prøvd og søke opp dette i flere dager, men finner egentlig ikke noe bra svar :confused:

Lurer på om noen vet om det går og fritere kyllingnuggets (kyllingkjøttdeig med egg og bacongull rundt) på lavkarbo/ketolyse (maks 20karb.dagen) ? Eller er fettet for farlig ? Eventuelt hvilken olje bør brukes ?

Har hatt lyst til og prøve dette en stund, da siste nuggetsene mine ikke ble så bra på panna :(

Lyst på noe kosemat i dag :p

Zincite sa for siden:

Hva med å fritere i smult?

Dietta sa for siden:

Det går helr fint å fritere på lavkarbo. Du tilfører ikke noe mere kh selv om du fritterer i stedet for å steke i panna.
Odelia ha en rapsolje olje beregnet på steking. Mulig den egner seg godt til frityr også. Det er den jeg ville ha prøvd :)

Iseliin90 sa for siden:

Du vet vell ikke næringsinnholdet på den ? Klarte ikke og finne ut det :o Må vell på butikken og se tenker jeg :p

Åh, det er bra. Siden jeg har så utrolig lyst på det i dag :-p Den oljen er kansje god ja, dumt de ikke har den på butikken som jeg har i umiddelbar nærhet :-p

Zincite sa for siden:

Smult er rent fett.

Fra store norske leksikon:

Alynna sa for siden:

Tror de fleste uansett kostholdsretning mener at rapsolje egner seg godt til steking, ja :)

macadamia79 sa for siden:

Kokosolje - men det er så ufattelig dyrt.

LenaBeatrice sa for siden:

Friterer gjør man på høy temperatur, og oljer blir da ødelagt, selv om det er rapsolje som er egnet til steking.

Bestemamma sa for siden:

Problemet med smult nåtildags er at det er vegetabilsk. I allefall er Flott det. :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.