< Tilbake til oversikten

Veien mot Sommerkroppen 2012

Qlio sa for siden:

• Mandager | kl 19:30 | 75 minutter spinning intervall (hard) m/MrSil
  • Tirsdag: | kl 20:00 | 30 minutter tredemølle + 30 minutter styrke (m/stedatter)
  • Onsdag: Hvile
  • Torsdag | kl 17:30 | 55 minutter spinning intervall (hard) m/MrSil og kollega. Småprinsesser på MiniSATS
  • Fredag: Hvile
  • Lørdag | kl 11:00 | Zumba (m/stedatter). Smårprinsesser trener Zumbatomic
  • Søndag: Hvile

Dette ser vel bra ut? Og så kan man, når veiene blir feiet for grus, sykle til jobben (cirka 2,5 mil hver dag). Klarer jeg å kutte litt ned på utskeielser, så blir dette rett og slett jævelig bra!

nellie sa for siden:

Lykke til!:D

Qlio sa for siden:

Mandager og torsdager er det null problem, det har jeg gjort så lenge. Lørdagstreningen skal jeg klare, for barna, og stedatter ønsker seg en ekstra dag per uke så da må det bli tirsdag eller fredag (og ærlig talt, fredag????).

Jeg SKAL! :klovn:

Lindemor sa for siden:

:heia: :heia: :heia:

Bik sa for siden:

Oy så flink du er. Dette klarer du :) :heia:

Qlio sa for siden:

Men atte..... er det INGEN som vil være med? Er det bare jeg som strammer grepet nå før sommerkroppen 2012 skal frem fra lag med klær? skuffet Jeg visste jeg var for sent ute, som vanlig.... alle andre er allerede i form!

j88 sa for siden:

Jeg er absolutt med, skal bruke kvelden på å sette opp et treningsprogram.

Qlio sa for siden:

YESS! Jeg er ikke alene. Me like! :D

j88 sa for siden:

Jeg har trent 5 eller 6 dager i uka i ca 7 mnd, så der føler jeg at jeg har kontroll, men kostholdet må jeg virkelig skjerpe inn, det er der problemet mitt ligger.

ToreH sa for siden:

"You`ll never walk alone"

Im so fuckin in mrs Raw! :D

ToreH sa for siden:

Øøøh, ska man skrive inne treningsprogram her da?
:confused:

Qlio sa for siden:

Måtte allerede endre planene, grunnet konfirmasjonsundervisning på lørdager..... det betyr dobbeløkt på meg på lørdager de dagene min kjære stedatter er i kirken. Men jeg går ikke ned (annet enn kanskje i underhudsfett):

• Mandag | SATS Metro kl 19:30 | 75 minutter CycklingPulse (hard intervall) m/mister

• Tirsdag blir det enten | SATS Lillestrøm kl 20:00 | 30 minutter tredemølle + 30 minutter styrke m/stedatter ELLER | SATS Lillestrøm kl 19:00 | eller NTC Get Strong m/stedatter (avhengig av hvordan lørdagens trening blir)

• Onsdag: Aktiv hvile (husarbeide, håndtering av klær, rydding osv)

• Torsdag | SATS Metro kl 17:30 | 55 minutter spinning CycklingIntervalPulse (hard intervall) m/Mr og kollega. Småprinsesser på MiniSATS

• Fredag: Aktiv hvile (husarbeide, håndtering av klær, rydding, skifte på senger osv)

• Lørdag 1) | SATS Lillestrøm kl 11:00 | Zumba m/stedatter. Smårprinsesser trener Zumbatomic. Om stedatter har konfirmasjonsundervisning er det tilbake til SATS Lillestrøm kl 16:30 | 30 minutter tredemølle + 30 minutter styrke m/stedatter

• Søndag: Aktiv hvile (husarbeide, håndtering av klær, rydding, forberedelse og planlegging av ny uke osv)
    Jeg vet hva jeg skal gjøre til uka!

Qlio sa for siden:

gjør som du vil, jeg bare heller bensin i et bål her.... håper ingen brenner seg, men "Qlio er dårlig samvittighet satt i et system"..... noen kanskje får ut en finger eller tre, jeg merker jeg ble litt tent sjøl i dag, gitt! :D

gamlebyen sa for siden:

Virker som en god plan dette! Og ja, målet mitt er en langt slankere og strammere kropp til sommeren, dvs malta i midten av mai. Et stykke igjen, men ser også resultater. Legger ut programmet mitt i morra

Jaudå sa for siden:

Hehe, trodde det var din egen personige vei:p.
Men jo da jeg er med... Her må absolutt strammes opp....:eek:
Enn så lenge er jeg på gåing og bittelitt planke, så du er rimelig langt forran meg, men det er smådetaljer... Har skrevet ned noen øvelser som jeg er i stand til å gjennomføre, og i morra skal jeg finne ut hvor mange jeg klarer av hver nå. Skal bli spennende å se fremgangen til sommeren:D

nellie sa for siden:

Jeg er også med, men begynte jo for leeeeenge siden. Kan ikke sette opp en plan, men har som mål å gå ned 9.4 kg til før 2. Juni.:)

Qlio sa for siden:

Det er mange flinke her inne, som inspirerer og sparker meg bak. Jeg trenger noen som kan holde meg i øra!

nellie sa for siden:

Tar det litt sånn uke for uke, jeg:)

Treningsplan for uka som kommer:

Mandag: Fullkroppsstyrke høyrep (hvis jeg ikke er for influensasyk)
Tirsdag: enten intervaller på tredemølla eller spinning, med ei venninne.
Onsdag: Fullkroppsstyrke med fokus på rumpe. Lavrep. (Tunge vekter. Nå skal rumpa bygges, ja)
Torsdag: Jogging på tredemølla
Fredag: Rolig kardio
Lørdag: 120 minutter spinning
Søndag: fri.

Qlio sa for siden:

Ser ut som en knall uke, Nellie! Sikker på du klarer å holde deg fri på søndagen?

nellie sa for siden:

Nema problema. Kroppen trenger oppfylling, uten treningsforstyrrelse.:p

Qlio sa for siden:

Vet jeg vel, men folk som kaller meg hyper og treningsgal skal jeg herved sende til deg. :D personlig synes jeg du er råflink!

nellie sa for siden:

Jeg har jo ikke så ille mye annet å gjøre.. Får kline til, for det er bare en måned til skolen begynner og spørs om ikke jeg skal begynne å jobbe igjen fra medio mars også.

ToreH sa for siden:

Synes begge dere to tutrehøner er flinke.

gamlebyen sa for siden:

Og her er, som lovet, planen som skal få kroppen tilsvarende Till Lindemann, evt Doyle Wolfgang von Frankenstein. Dette er et 5x5-program jeg satte opp selv:
Mandag
Cable Seated Row
Wide-Grip Lat Pulldown
Pullups assisted
Dumbbell Shoulder Shrug
Dumbbell Arnold Press
Dumbbell Lateral Raise

Onsdag
Machine Decline Chest Press
Bench Press Machine
Dumbbell Standing Triceps Extension
Hammer Curls
EZ-Bar Curl
Dumbbell Bench Press
Seated Dumbbell Palms-Down Wrist Curl
Reverse Cable Curl
Cable Triceps Pushdown

Torsdag
Leg Extensions
Leg Press
Seated Calf Raise
Clean Deadlift
Dumbbell Squat

Squats med kettlebell (tabata)

Alle dager: Oppvarming tabataintervaller eller spinningsykkel
Tabata plankeøvelser
Avslutning: 1-2 intervallrunder tabata på ellipse elelr spinningsykkel (ikke torsdag)

lillekri sa for siden:

Kan jeg spørre et sidespørsmål? Hva spiser dere når dere trener mange dager i uken? Går dere fortsatt 100% på lavkarbo, eller har dere litt karb hver dag ifm med trening, eller har dere karb 1 dag i uka?

gamlebyen sa for siden:

Jeg spiser ketogent hele veien. Det eneste jeg merker er at jeg kanskje mangler litt eksplosivitet, men utholdenheten er langt bedre np

Qlio sa for siden:

Jeg trener ikke så eksplosivt, men jeg har mer enn nok å gi på intervaller og øker ikke med karbohydrat før, under eller etter trening. Men må sjekke ut hva jeg gjør når jeg skal sykle fra Gjøvik.... tror jeg klarer meg på litt hjemmelagde barer av nøtter, frø og sånn. Spørsmålet er hva som skal holde det sammen?

gamlebyen sa for siden:

Smelta marshmellows!!!!

Jaudå sa for siden:

Vivians nøttegodt henger sammen, og er sinnsykt god:o

Qlio sa for siden:

Nøttegodten var jammen i meg tidenes beste, for jeg håper selvsagt på fint vær og sjokolade med cocosa funker IKKE uten tilgang på kjøleskap. Dette skal testes på noen langturer når våren slipper til! :) TAKK!

KimPossible sa for siden:

Jeg er også med på veien mot sommerkroppen! :)
Har trent styrke 2 ganger i uka i 2 måneder alt, samt aerobic eller yoga/pilates 1 gang i uka, og en del lange gåturer, og fra og med torsdag 1/3 skal jeg:
1/3 - 10/3: Jillian Michaels 30 day shred nivå 1 hver dag.
11/3 - 20/3: samme, nivå 2 hver dag.
21/3 - 30/3: samme, nivå 3 hver dag.
I tillegg blir det lange gåturer.
1/4 starter jeg på et 3-måneders løpeprogram.
I år har jeg tenkt å bli sprek!! :heia:
Ligger som regel mellom 20 og 50 g kh per dag, men har tenkt å holde meg et sted mellom 15 og 25 i 4-6 uker nå, så jeg holder meg i ketose, og får boosta vekttapet litt. :ja:
Uff, som jeg skravler.... er bare så gira på opplegget mitt. :o:D

Jaudå sa for siden:

Personlig erfaring???:D

Lindemor sa for siden:

Min treningsuke ser slik ut:

Mandag: 2 timer zumba, 1 time puls stram opp og 30 minutter yoga
Tirsdag: 30 minutter yoga, 1 time zumba, 1 time stram opp og 1 time Qigong.
Onsdag: 1 time rask gange/løp og 30 minutter yoga
Torsdag: 1 time puls stram opp og 1 time yoga/Qigong
Fredag: 1 time corebar, 1 time rask gange/løp og 30 minutter yoga
Lørdag: 1 time puls stram opp, 1 time zumba og 30 minutter yoga
Søndag: Restitusjon - ut på rask gåtur og 30 minutter yoga.

Jeg spiser ketogent og har ingen vansker med å trene slik jeg gjør på den kosten. Mangler nok litt i forhold til eksplosivitet, men er rå på utholdenhet og går aldri tom. Svetter som en gal og føler meg veldig raskt restituert. Helt utrolig faktisk.

MrSil sa for siden:

Kan holde deg i øra jeg, Qlio. Ikke no problem det. Krever skriftlig dokumentasjon på hver treningsøkt du fullfører imellom våre mandag og torsdagsøkter. pisk pisk :D

nellie sa for siden:

Jeg spiser 100% lavkarbo, men på ingen måte ketogent.
Har ikke noe behov for å spise ketogent, når jeg trener så mye!:) Ligger mellom 50 og 70 og har super både eksplositivet, utholdenhet og restitusjon. Kropper er rett og slett forskjellige, så her må man bare teste ut hva det er som funker for seg selv.

ToreH sa for siden:

Samme her. lever ikke ketogent. Får så himla bad breath... Trener vel over gjennomsnittet så unner meg litt mer karbs i hverdagen, men er ikke snakk om usunne karbs. De jeg får er vel mest fra grønnsaker og litt frukt.
Ja og en og annen snickers da.
Har heller ikke problemer med eksplosivitet eller utholdenhet. Men dette er jo personavhengig.

Qlio sa for siden:

No så innmari også det, du....

Tusen takk, sukkerungen min! :p

Du trener jo helt sinnsykt masse.... jeg spiser ikke ketogent, jeg varierer nok på antall karber per dag men har litt samme erfaring som deg. Grei utholdenhet (prøver å ikke skryte på meg, skal trene med MrSil etterpå), går sjelden tom (har skjedd en gang i år), svetting har endret seg på lavkarbo (ellers så er det trøkket mitt som har endret seg, for jeg svetter jo nå). Og eksplosiv har jeg aldri vært, litt mer skilpadde, jeg.

ToreH sa for siden:

Aaaj, skilpadde? Pokker da, trodde du var litt mer så bunny-aktig jeg? Litt sånn eeh..kremt...Playbunny..? :uskyldig:

gamlebyen sa for siden:

And here we go. ..:D

j88 sa for siden:

Min treningsuke vil denne uken se slik ut:

Mandag: 60 minutter løping på tredemølle og styrke på bein og rumpe
Tirsdag: Intervaller på elipsemaskin i 40 minutter med oppvarming og nedtrapping. Styrke på overkropp
Onsdag: 60 min kondisjon, 30 minutter på tredemøle og 30 min på sykkel og styrke på bein
torsdag: Intervaller i 35 minutter på joggemaskin
fredag: Gå tur på ca 60 min
lørdag: fri
Søndag: fri

Skal til foreldrene min i helga, så blir nok fri, eller kanskje en rolig joggetur enten lørdag eller søndag.

index sa for siden:

Må på styremøte i dag, så jeg må sløyfe treningen..:mad: Merker jeg begynner å irritere meg på ting som kommer i veien for treningen, det må vel være et sunt tegn?

Dagens trening:
30 day shred nivå 1, klarte bare 12 av 20 minutter, men jeg gav virkelig alt jeg hadde.
40 minutter rask gange i snøføre.
:)

ToreH sa for siden:

Sitter her nå og planlegger ukas trening og tiden fremover. pr nå ser den ut som følger:

• Mandag
    [LEFT]Intervall. 7x6min avsluttes med Smart Strides. 1 min pause mellom hvert drag. Hele økten i maratonfart, sone høy i3 (80-87%)[/LEFT]
  • Tirsdag
    [LEFT]Rolig langtur, restitusjon. 45 min, sone i1 (60-72%)[/LEFT]
  • Onsdag
    [LEFT]Foreløpig hviledag, fetedag, spisedag[/LEFT]
  • Torsdag
    [LEFT]Intervall. Innledningsvis 1 drag langintervall 15min i sone i3 (80-87%) direkte etterfulgt av 8x1min intervaller i sone i4 (87-92%) 1 min pause mellom hvert drag. Denne økten er bare jævlig vond, men karakterbyggende?[/LEFT]
  • Fredag
    [LEFT]Rolig langtur, 45min i sone i1 (60-72%). Restitusjon.[/LEFT]
  • Lørdag
    [LEFT]Langtur løping, evt sykkel. 2 timer i sone i1-i2 (60-79%). Rolig tempo, skal bare gjøre beina vant til å løpe over lang tid. God fettforbenningstrening dette.[/LEFT]
  • Søndag
    [LEFT]Juhu!! Hviledag, fetedag, spisedag![/LEFT]

Resulater blir oppdatert på "Februartreningstråden"

LaLa77 sa for siden:

Ok, da er jeg i gang!
Jeg er langt unna formen til dere superflinkiser, og er vel pr definisjon 100% utrent i dag...
Har hatt plan om å begynne å trene noen mnd, men syns det har vært vanskelig å få tid. Så da blir det trening hjemme :) Har nå rensket arbeidsrommet for møbler, og til og med gitt bort skrivebordet på finn :)

Isteden har jeg nå kjøpt en stepmaskin sak, litt forskjellige typer treningsstrikker + litt mer dill som bare var nødvendig.... Tror jeg skal ha alt jeg trenger for å få til et greit program for hele kroppen.
Så planen nå er trening minst 3 ganger i uken, både kondis og styrke skal litt mer på plass!

Den detaljerte planen for hvilke øvelser på hvilke dager kommer snart på plass.
Nå er det faen meg nok, nå skal jeg bare ta meg sammen og gjøre det!!

Jaudå sa for siden:

Hadde årets første sykkeltur i går, og den andre i dag......... Blir ikke noe på gubben i kveld for å si det slik:eek:

Vi får holde sammen Lala, vi utrente jæklar... Så skal vi nok komme oss i sommerform vi og:D

LaLa77 sa for siden:

Jepp, det er nemlig det vi skal! :)

Qlio sa for siden:

Jeg trener, hele året, men knepper inn litt ekstra nå merker jeg. Kjenner bikinien.... ser ut som om det er flere som legger inn ekstra innsats nå? Godt å være sammen!

j88 sa for siden:

Ja jeg legger også inn litt ekstra innsats nå, det har jeg egentlig gjort siden januar. Nå må jeg også skerpe inn på kostholdet, målet er å ligge på ca 50 gram karbo om dagen.

Jeg brukte å trene hele året, fram til jeg ble sykmeldt for 3 år siden (er i jobb nå da, men.) og var i god form. Etter det har det liksom bare sklidd ut, men i år er året jeg skal ta tilbake formen. Og formene. :D
Fint å være flere ja.

Tiny&lt;3 sa for siden:

I'm in!

Jeg trener mandager, onsdager og fredager fast og tar ei bonusøkt når kropp og tid tillater det (har jo to små barn og en mann dom jobber skift).
Frem til nå har jeg jogget noe helt sinnsykt mye og kjenner jeg trenger variasjon. Må nok benytte meg mer av gruppetimer, planlegge styrketreningen og ha en bedre plan for hver uke for hva jeg skal gjøre.
Om jeg ikke kommer meg ut av huset har jeg en ellipsemaskin plassert foran TVn i kjelleren og en masse gode videoer. Så ingen unnskyldning er god nok!

Dagens trening:
en runde med nivå 1 30 day shred, og 1x30 sek planke på albuene.
:)

timich sa for siden:

Føler bare jeg gjentar meg selv, for jeg gjør jo det samme hver uke:) Vel ikke helt samme øvelser da, men samme opplegg. Men har kjørt slik siden desember nå og det fungerer utrolig bra:

Mandag: Tung styrketrening, 60-90 min.
Tirsdag: Svømming eller spinning, 60 min.
Onsdag: Tung styrketrening, 60-90 min.
Torsdag: Spinning 60 min.
Fredag: Tung styrketrening, 60-90 min.
Lørdag: Løping 60 min.
Søndag: Fri, skitur, alpinbakken, lek med ungene eller det som faller meg inn:)

Styrketreninga tar jeg alltid på morgenen, så disse dagene går jeg også en god tur med bikkja på kvelden. Mannen tar henne de andre dagene.

Jeg veier nok fremdeles for mye til å kunne se "veltrent" ut med en fit kropp til sommeren, men jeg er iallfall underveis, og musklene vokser under alt fettet:D

Elisajojo sa for siden:

For en utrolig inspirerende tråd!
Jeg trente også mye før, men nå har jeg vært syk i flere uker, det kommer og går annenhver dag.. Jeg er ikke så ofte syk, men når jeg først blir det så får jeg det leeeeeeenge.......
Og nå har jeg store problemer med den lange dørstokkmila! Jeg trenger et HARDT spark, jeg vil også bli sterk :boxing::boxing:

Jeg er i gang med løpetrening, og det går strålende. :ja:
Med program fra iform, og litt styrke i tillegg, så har jeg tro på at det her kommer til å bli bra. :D
Trener mandag, onsdag og fredag, og litt til, hvis jeg føler for det.
God Påske! :)

Jaudaa sa for siden:

Jeg slenger meg på her! Hvordan ser sommerkroppen ut? Har ikke hatt den siden jeg var 17.

Jaudå sa for siden:

Sparker deg inn på Bodyrock , Tar du utfordringen?????? Gjør ingenting om du ikke starta samtidig...

Sommerkropp: Pr definisjon den kroppen du har når sommeren intreffer:p

Jaudaa sa for siden:

Nesten tvillingnick vi to!

Hehe, ja, får omformulere, hvordan bør den se ut? :P

Qlio sa for siden:

Tror jeg "parkerer" spinningsykkelen for godt for sommeren. I dag skal vi ut og sykle i greit tempo i minst to timer. MrSil skal også være med, og mannen min og mulig en venninne. Jeg bør ta meg i nakken, for jeg er ikke sikker på at det er dette jeg vil presentere som sommerkroppen 2012?

Jaudå sa for siden:

Hehe, hoppa en halv meter første gang jeg så ditt. Du spurte om ett eller annet i overskriften som jeg også hadde lurt på, men ikke fått spurt om. Så et øyeblikk lurte jeg på om det hadde rabla helt for meg, at jeg faktisk hadde spurt om det allikevel:p

Sommerkroppen bør i all hovedsak rekke ned til bakken og opp til hodet. I tillegg er det greit om den henger sammen på midten..
For min del er jeg 21 kilo lettere enn i fjor, og selv da var jeg utenfor husets 4 vegger uten at folk haustlo av meg, så jeg antar at jeg overlever sommeren som kommer også....:D

Elisajojo sa for siden:

JA jeg er med!! og tusen takk for link, dette var jo genialt!
Jeg starter så snart hofta og ryggen min er bedre! Har en slitasje, og tøyde grensene litt på asfalten idag - men skal ta det rolig resten av helga, og prøve å starte opp mandag! Dette så gøy ut, jeg gleder meg! :heia: :heia::heia:

ToreH sa for siden:

Sommerkroppen allerede oppnådd. Tar nå sikte på å beholde denne til neste år så jeg slipper stresse sånn

Jaudå sa for siden:

Så moro Elisajojo:).
Det er veldig opp til deg selv inne på Bodyrocken, og hun viser til stadighet lettere alternativer. Og oppfordrer deg til å lytte til kroppen og ikke gjøre øvelser som gjør "sånn skikkelig vondt", altså som du kan få fysiske plager av.

Hun er også veldig hyper, og til tider litt slitsom å høre på:eek::D

ToreH sa for siden:

Noen som kan vise til gode resultater kun ved bruk av Bodyrock her da? Hilsen skeptisk hypah....
Har vel mer tro på god gammeldags klassisk trening

Elisajojo sa for siden:

Så flott, det er ganske nødvendig for meg med slitasjer her og der.. :) Ser gjennom de første videoene nå får å komme litt inn i det før jeg starter opp :) Tusen takk for tips altså! :D:D

Jaudå sa for siden:

Har på 2 ukers bruk gått ned 2-3% i fettprosent i følge den supefancy vekta mi, uten at det nødvendigvis trenger å bety noe. (vet ikke hvor stabilt sånne målinger er???)
Og er litt uskikker på hvor anderledes klassisk trening er???? Jeg har nemlig minimalt med treningserfaring, og vet ikke om hun hopper og spretter noe anderledes enn andre..:confused: Har du vært innom å sett på noen av videoene??

Er iallefall ypperlig trening for meg, så da er jeg fornøyd:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.