< Tilbake til oversikten

Når på døgnet veier dere dere?

VillaVilla sa for siden:

Ja... lurer på når det er riktig å veie seg... her er det litt til alle døgnets tider. men når får man et mest nøyaktig resultat...

Glorfinia sa for siden:

På morgen etter dobesøk og før inntak av mat/drikke er det de fleste anbefaler.

VillaVilla sa for siden:

Supert:) takk for svar!!

Dietta sa for siden:

Signerer denne :D
Å veie seg på kvelden blir helt feil. Har du spist middag og drukket masse vann, vil vekta kanskje vise flere kilo feil ;)

Glorfinia sa for siden:

Ja, det er faktisk helt vilt hvor stor forskjell det kan være. Jeg veide meg i går kveld, og da jeg sto opp i dag veide jeg 2 kg mindre. Jeg veit det ofte kan være større forskjell også. Men jeg skjønner ikke hvor alt blir av! Man svetter vanligvis ikke så mye i løpet av tiden man sover, og jeg tissa ikke to liter da jeg sto opp liksom. Merkelig fenomen. :blinke:

Mints sa for siden:

Det gjør jeg også. Er jo tross alt mest motiverende å veie seg på den tiden av døgnet man veier minst ;)

sylwester sa for siden:

Har ikke tenkt så mye på det, men dette er jo akkurat det jeg gjør.. Men aldri mer enn en gang i uka. (veldig vanskelig for meg så de dagene jeg ikke skal veie meg drikker jeg vann med en gang for at jeg skal bli mindre motivert)

ToreH sa for siden:

Haha, lurt!

Gracella sa for siden:

Man svetter vanligvis ca en halv liter i løpet av ei natt (:eek:).
Det kan du selv finne ut ved å veie deg rett før du legger deg og rett etter at du står opp - før du går på toalettet. :)

Mints sa for siden:

• Må huske å skifte sengtøy oftere :p *

svingstangdeluxe sa for siden:

Samme her.. på morgonen etter dobesøk, med nyklipte negler og tørt hår (aller monner drar :D)

langaard sa for siden:

:lol:

Carisma sa for siden:

Og pussede tenner! Husk å spytte godt. :D

NinaOp sa for siden:

Veier meg litt både morgen og kveld jeg, mest for å moro skyld. Men veiingen som teller for meg, er den jeg gjør etter toalettbesøk om morgenen. Jeg svinger jo to kg i vekt i løpet av en dag, og da trives jeg ebst med den som viser lavest tall:D

index sa for siden:

Veier meg alt for ofte egentlig, men jeg er litt nyskjerrig på variasjonene da. Men den offisielle veiingen som blir ført inn i tabellen blir foretatt midt i uken, på morgenen. Ser jeg har en tendens til å gå opp i vekt i helgen og avtar deretter utover uken. Ikke det at jeg spiser usunt i helgen, men jeg spiser kanskje mer når jeg går hjemme i stedet for på jobb?

macadamia79 sa for siden:

Samme døgnrytme i helgen som i ukedagene også?

index sa for siden:

Sover en time eller to lengre i helgene, men ingen større avvik ellers. Men jeg merker at jeg har lettere for å gå og småspise i helgene hvis jeg ikke har noen store prosjekter jeg jobber med...

jonibulda sa for siden:

Veier meg aldri, har ikke vekt.
Ser meg i speilet og gransker magen.

Glorfinia sa for siden:

Smart triks! Adopterer det, jeg. :)

Jeg tissa ikke halvannen liter heller altså, hehe. En vanlig blære er vel ganske full allerede på en halv liter, så alt i alt synes jeg regnskapet ikke går opp. Men da svetter jeg kanskje enda mer på natta da. Usj. :o

smgj sa for siden:

Slapp av - noe (mye) forsvinner som vanndamp fra lungene også. :D

Dietta sa for siden:

Et eller annet sted blir det av, for regnskapet går ikke opp her heller. Og mye svetter jeg ikke om natta jeg heller. Hm.... nesten så jeg fikk lyst til å tisse på potte :p

langaard sa for siden:

Eller et desilitermål:p

Dietta sa for siden:

Får kjøpe et sånt 2-liters mål da, for å være på den sikre siden :p

langaard sa for siden:

Lurt:D

Dietta sa for siden:

Ja ikke sant. Er i hvert fall ikke tjukk i hue.......

Glorfinia sa for siden:

Really? Okei, da kan jeg slappe av. Puh. ;)

Hahaha, herlig. :p

Men uansett synes jeg det er fascinerende altså. To liter er jo litt liksom. :smile:

smgj sa for siden:

Jupp. Det er derfor legen veiva rundt med speil foran munnen på "liket" for å sjekke om folk fremdeles levde i gamle filmer...
Regner med vi puster ut 2-5dl i damp jeg... iallfall kan det virke sånn i fht vekt og subjektiv svette i løpet av natta.

Glorfinia sa for siden:

Virker som du har peiling, så jeg kjøper den altså. :) For min del anser jeg mysteriet som oppklart. Så får vi heller se om Dietta tisser på litermål en morgen. ;)

smgj sa for siden:

Jeg hadde engang en venninne som drev med alskens merkelige eksperimenter...(Dette var et av de mindre spesielle...) Blant annet å teste hvor stor en "selskapsblære" kunne være. Etter eget utsagn fyllte hun over litermål til overflod. :eek:

Dietta sa for siden:

Du kan være helt sikker på at hvis jeg gjør det, skal dere få full rapport helt ned til siste ml :p

Dietta sa for siden:

Det er ikke uten grunn jeg satser på et 2-liters mål altså :p

langaard sa for siden:

piss of:d

Dietta sa for siden:

No can do, har ikke handla 2-literen ennå :lol:

Glorfinia sa for siden:

Haha, fantastisk! Det var selskapsblæra si, det. :D Venter i spenning. Får se om du slår venninna til Smgj da, skal vel godt gjøres. :p

Newstart sa for siden:

Veier meg en gang i uken, om morgenen. :D

Yrla sa for siden:

aldri, jeg ser meg i speilet og kjenner på hoftene mine, det er der fettet forsvinner sist og kommer på først.

sylwester sa for siden:

Herregud som dere diller.. En vektreduksjon for kvelden til morgenen kommer av:

1. dobesøk
  2. svette (og jeg vil tro det kan være over 1/2kg da hver fot svetter ca 1/2 kg/dag.
  3. forbruk av næring/kalorier (tro det eller ei, men det er en grunn til at vi spiser)
  4. hudavfall
  5. tapt vett

Den siste der er for de som faktisk tror at badevekters nøyaktighet i det hele tatt er til å stole på. Jeg har funnet ut at min vekt, som har displaynøyakyighet på 50g, avviker flere kilo. En enkel teste var å veie meg, deretter veie dattera mi, for så å veie meg igjen. Mellom hver veiing ble vekta avslått og den kaliberer 0 ved start. Jeg veide 650 gram forskjellig i løpet av 2 minutter med samme vekt. Veier jeg meg 2 ganger uten å veie dattera mi i mellom så viser den likt. Hvem har vel ikke stått stille en uke og gått ned den neste? Tror du det var fordi du var flink den siste uka eller at vekta er unøyaktig?

index sa for siden:

Et problem hos meg er at vi har fliser på badet, og disse er naturligvis ikke 100% rette. Så vekta varierer ut fra hvor den står på flisene. Jeg har lært meg en ganske imponerende teknikk med å sikte inn plasseringen slik at den er mest mulig lik fra uke til uke. Men litt avvik blir det nok uansett. Kanskje jeg burde begynne å veie meg på soverommet i stedet?

StegforSteg sa for siden:

Jeg har det samme "problemet" index, og har flytta vekta til stua ;) (står skjult under noe når den ikke er i bruk altså.... :p)

Carisma sa for siden:

Vekta mi er ikke noe snill i gangen, så da blir det heller på ujevne fliser... :D

index sa for siden:

Ja, det er jo også et poeng...

Kanskje jeg har klart å finne det stedet den viser minst, nesten helt ubevisst?:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.