< Tilbake til oversikten

Vekt og buksestørrelser

Okie sa for siden:

Sneik meg innom en annen tråd her og ble litt nysgjerrig. Samtidig litt lei meg. Uansett så lurer jeg på: hva veier dere og hvilket str bukse bruker dere? Jeg veier 93.7 og sitter behagelig i 46.

nellie sa for siden:

Bukser er vanskelig her, siden mye av fettet ligger på hoftene.. Så jeg bruker vel mellom 46 og 48 i bukser. 91 kg.

rut311 sa for siden:

78 kg og 44. Problemet mitt ligger rundt magen.

Rin sa for siden:

Buksestørrelse er vel mer avhengig av kroppsfasongen enn kroppsvekta. (Og så høyden i forhold til vekta også!) :o

Jeg er ganske kort, og veldig pæreformet - overvekten min er, og har alltid vært, konsentrert om lår/rumpe/nederst på magen. Da jeg veide 93 kg måtte jeg ha buksestørrelse 48/50. Nå veier jeg 61 kg, og størrelse veksler med passformen på buksa - fra 38 til 42. Typisk for meg er at når størrelsen er stor nok til å akkomodere akterspeilet mitt, er det altfor stort rundt livet. :rolleyes:

Supah sa for siden:

Jeg veier ca 70 kg, og bruker mellom 38 og 42. Veldig forskjellig. Men som oftest 40 kanskje.

Angeliqa sa for siden:

Jeg aner faktisk ikke, men som regel XS når jeg kjøper sctretch-bukser, og det hender de kan sitte litt løst også, gjerne etter å ha brukt dem en stund. Veier 40 kg...

Nerthus sa for siden:

Ca samme som deg, varierer mellom 46 og 44 avhengig av modell :)

Yrla sa for siden:

Hvorfor lei deg? Du skulle ikke sammenligne din kropp med andres, alles kropp er unik. Husk også man er ikke kroppen, den er bare et uttrykk-og inntrykksmiddel.
(Jeg veier 46 og bruker str 34/26/XS.)

Kanutten sa for siden:

Kjære vene! Det var ikke mye vekt på deg. Jeg håper at lavkarbo kan gi deg litt mer. :klem:

Kitsu sa for siden:

Ca. 75kg, og 38-40 i bukser. Men jeg er høy.

aatinka sa for siden:

Jeg er ikke så opphengt i størrelser etter å ha kjøpt bukser i strl 42 og 46 på samme dag. Begge passet... :eek:

mysil sa for siden:

Jeg veier 88 kg og bruker 48/50 i buksestr. Problemer mitt er et skikkelig mageheng etter graviditet som gjør at jeg må såpass opp i str for å få plass til magen, men da blir buksene altfor store på låra, så vanskelig å finne bukser som sitter pent.

pappaegøyen sa for siden:

jeg veier 91 og bruker 46 i bukse , den magen den magen :( rumpa sitter fint den . lår ikke noe og si på . leggene ja hva skal man si olivia legger . ja dere vet hun dama til skipperen .lol :) og hva med bilringene på ryggen :( nei jeg er ikke fornøyd med meg selv . Men prøvde bukse str 42 i dag og den passet . Men da kan jeg bare STÅ .og hjelpe meg for en rulle pølse som kom åver bukselinninga . Så her er det bare til og vere flink jente hele veien . HEIA ALLE SAMMEN .

surfeline sa for siden:

Dette synes jeg er rart - fordi jeg er 123 kg og bruker bukse str. 48 (på Zizzi). Jeg har riktignok bygget endel muskler siste året - men dog... største buksa jeg har nå er ei penbukse i str. 50... det er litt stor. Bruker overdeler i 50/52 - men det har også med at jeg er allergisk mot ettersittende topper. Hmmm....

Señora sa for siden:

Da jeg var på mitt største, altså 97,5 kilo, brukte jeg 46 i bukser på stormoteforretningene. Nå (69 kilo) kjøper jeg stort sett 40 i bukser, noen av dem begynner å bli løse, alt an på hvilket merke det er snakk om. Jeg har også bukser i str. 38, men de mistenker jeg for å være store i størrelsen. Jeg er pæreformet med grei midje, så problemet er at buksene må passe i lårene/rundt baken, og ofte blir de da for vide i livet.

Marella77 sa for siden:

Jeg er 178 cm høy, og sist jeg kjøpte bukse, for 2 uker siden, kjøpte jeg st 46. Jeg har noen bukser jeg kjøpte før, i str 52, som var driiiit-trang da, som er veldig store nå, men funker med et belte... Mens andre modeller jeg kjøpte i str 52, svømmer jeg i. Det varierer veeeeldig mellom modellene og butikkene. Jeg tror jeg kunne ha kjøpt str 44 i rett modell, for den i str 46 var en sånn trang-bukse, som skulle sitte trangt. Og den begynner å blir litt løs nå.

På Zizzi er buksene mye større syns jeg. Jeg hadde en i str 48 som er sinnsykt stor nå, selv om jeg bruker 46 i Lindex-bukser...

Jeg veier 95,5 kg.

Tiny&lt;3 sa for siden:

Veier nå 63 og er bare 160 høy. Har variert litt mellom 36-38 alt avhengig av fasongen på buksa og om det er strech i stoffet...

LaLa77 sa for siden:

Jeg veier 96, men bruker str. 42-44.
Nå er jeg 180 høy også, og har vært ganske heldig å fått flesket jevnt fordelt :)
Jeg bruker også 42-44 i overdeler.
Men buksestørelser varierer jo også ekstremt fra merke til merke.

surfeline sa for siden:

Takk skal du ha :D

Marella77 sa for siden:

Var du ironisk? Var jeg frekk? Mente det iallfall ikke...

Peppa Gris sa for siden:

Veier 69 og må ha 40/42. Som oftest 42.

Marella77 sa for siden:

Ps, ser nå at du bruker str 50 i penbukser... Jeg brukte 54 fra Lindex da jeg var på mitt største (117,7 kg...). Det er vanskelig å sammenligne kg og str...

Notabella sa for siden:

70 kg, str 36 og 38 alt etter bukse. Og tommer 27-28

LibraGirl sa for siden:

73+/- å str42-44 :)

Lindemor sa for siden:

Veier 75 og bukser i str 38 er stort sett passe nå.

Da jeg veide 95 passet jeg inn i str 44/46.

Qlio sa for siden:

Signerer med sprittusj på denne. I følge legen min har jeg en kropp som er skapt for å føde barn. Husker jeg smalt litt småirritert tilbake en gang at "ja den er i hvert fall ikke skapt for å kjøpe bukser".

Jeg veier 56 kg (give or take) og har en rumpestump som er brei og hofter som på noe skikkelig stort noe. Jeg liker stretch veldig godt, jeg, hvis ikke så kan man fint se om jeg bruker string eller boxer og det er ikke så innmari fint. :p

Størrelse: 36-42 (helt avhengig av merke).

Photobscura sa for siden:

Veier noenogsøtti kilo og bruker 30-31 tommer i bukser. Vanlige størrelser aner jeg ikke. 38 eller 40, kanskje?

Nnem sa for siden:

128,4 kg bruker str 50 (zizzi) som begynner å bli litt for store. Er 180 cm høy, mage, rumpe og lår.

Overdeler tror jeg bruker mellom 48/50 (+ str)ikke kjøpt nytt på lenge.

Okie sa for siden:

Vi er alle like unike og ulike det skjønner jeg... men finner dette fasinerende. Ja jeg er kjent for å være litt koko :o

Jeg spiste lavkarbo før jentene mine ble født også. Når jeg ble gravid veiede jeg 104 og brukte str 46 (nesten 44). Jeg kommer ikke inn i alle de gamle 46. Og jeg merker at kroppen har en annen fasong enn før barn.

Jeg ble litt lei meg fordi jeg tenkte på det, at ved 102 kilo var jeg nok mer muskel enn jeg er nå. Jeg angrer så hva jeg har gjort mot kroppen min. (høykarbo junkfood i nesten 3 år etter fødsel).

Og jeg har en bukse som jeg gjerne skulle fått stappet rompa i men får den ikke opp forbi lårene. Selv om jeg ser vekten synker og cm minsker så går ikke den dumme buksa lenger opp. Hva en skal irritere seg over hehe...
(den er str 42). Det er gulrot buksa mi. Mål buksa. Så jeg får lete opp noen mellommål bukser tror jeg.

Takk for at dere delte med meg. Er godt å bli påminnet at sammenligning er håpløst da vi alle er annerledes. Men så fasinerende da... :D

surfeline sa for siden:

Hehe - nei, det var bare litt morsomt! Følte meg "litt diger" kan man si - no affence! ;)

surfeline sa for siden:

Da er nok vi litt like - fordi jeg har gått ned 5-6 kg og "smetter" inn i 48 - like lange :)

Nnem sa for siden:

Hmm, kanskje jeg må prøve en mindre str neste gang jeg skal shoppe...

Marella77 sa for siden:

ok, så bra du ikke misforsto... Tipper du føler deg mer diger enn du er ;) Ha en fin dag ;)

Paraplyen sa for siden:

veier ca 83 kg, og bruker 42-44 i bukser.

babydoll sa for siden:

Jeg veier mellom 75 og 80 (leeeeeenge siden veiing, har ikke badevekt lenger), og bruker 42 i bukser, 32 i tommer. 38 og 40 i topper. For 20 kg siden brukte jeg 42 og 44 i bukser, og 42 og 40 i topper. Begynte å slanke meg på dagen da jeg ikke lenger fikk på meg ei bukse i 44 i prøverommet.

Jeg må være ekstremt jevnt fordelt fettmessig, hadde kanskje forventet meg å gå ned mer enn en størrelse på 20 kg..

Bik sa for siden:

Veier 78 og bruker str 42-44 (mest 44)

Marina sa for siden:

Før jeg begynte på lavkarbo fikk jeg ikke på meg en HM-bukse i str 44. Den dagen sluttet jeg å prøve bukser :p Men tipper jeg skulle hatt 46 iallefall.. Nå har jeg tatt av 10 kg, og buksen fra HM i 31 tommer (tilsvarer 40-42 i.flg den store internetten) er så stor at den detter av uten belte. :D Jeg har alltid slitt litt med å finne busker som passer min figur, men på HM hadde de et fantastisk utvalg!

Carisma sa for siden:

Jeg veier mer enn jeg ønsker å innrømme for meg selv engang, men jeg bruker bukser str 42-46 litt ettersom. Topper må jeg ha 48 til 52 i.... Min kropp er IKKE skapt for å føde barn for å si det sånn :rolleyes:

Brokkoli sa for siden:

Dette med bukser er veldig rart. Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg et par Levi's curves når jeg er blitt litt mindre; bukser som faktisk er skapt for mine former!

Jeg var i en butikk for litt siden og prøvde en bukse i én modell i str 44, men den var alt for stor i livet og egentlig feil modell for min fasong. Så prøvde jeg størrelse 46 i en modell som kler meg bedre (smale ben, ikke for høyt liv) og de fikk jeg ikke opp forbi lårene.

Enten får jeg ikke buksene opp, eller så er de for store i livet. Derfor eier jeg ingen bukser.

Nerthus sa for siden:

INGEN bukser???

Ikke jeg heller. Det vil si, jeg har et par jeans jeg fikk av venninna mi, men jeg bruker dem aldri. Kjoler kjoler kjoler! :D

Og joggis, da. ;)

Kanutten sa for siden:

Joggis er da bukser. Hvis ikke har unga mine aldri brukt bukser. De er 14 ig 16 år.

Men skjørt er kjekt. Jeg gikk alltid i skjørt på videregående. Jeg sydde dem selv.

Presisjon: Jeg går aldri ut av huset i joggis.

bittersweet sa for siden:

176 høy og 75-76kg, buksestørrelse 42-40. :-) (30" i levis 501)

Brokkoli sa for siden:

Okei, jeg har bukser. Jeg har pysjbukser og treningsbukser. Ingen jeans eller andre bukser. Enda :D

langaard sa for siden:

Mee 173 høy, 56kg, str36- 27tommer:rolleyes:

ToreH sa for siden:

Stælken? :p ;)

ToreH sa for siden:

Joggebukse er ikke klær....her er det forbudt å gå ut offentlig i joggebukse, kosedress og dets like, uff. ;)

Er nok litt enig i det. For mitt eget vedkommende i alle fall. Å dasse rundt hjemme i joggebukser er finfint, men jeg beveger meg IKKE utenfor døra i dem.

Qlio sa for siden:

Jeg har bukser, men på jobb er det kjoler, skjørt eller drakt. Treningsbukse brukes utenfor huset på vei til og fra SATS, en aldeles grusom (men akk så myk) pysjflanellrutete bukse (eksen min ville kalt den sexdreperen) som også går under navnet "ræstitusjonsboksa". Den får jeg kun trekke på meg når jeg har trent skikkelig.

Og finner jeg en bukse som passer, kjøper jeg alle fargene!

Jobber for mye med menn, for denne kommentaren fikk meg til å knekke sammen i latter.

StegforSteg sa for siden:

Veier ca 72 og bruker str 40 ca i bukser. (tommer 28/29 kommer ann på buksefasongen)

Peppa Gris sa for siden:

Jeg går ofte ut i joggebukse og ullgenser. Dog bare når jeg er på vei til og fra jobb, men stopper ofte innom butikken på veien. Godt jeg er drittlekker i joggis :D

Det gjorde jeg også da jeg var yrkesaktiv ... Tror det for min del har med å gjøre at jeg har vært syk lenge nå, og for min egen del bare ikke vil liksom gi helt inn i tilstanden og søker bittelitt prestisje i å være relativt velkledd når jeg går ut av huset. ;) At andre går i joggis ute tenker jeg lite over. :)

ToreH sa for siden:

Møtte ei dame tja rundt 40 åra i en OnePiece på handletur på byen en gang. Hun syntes også hun så dritlekker ut. Flott belte rundt livet med matchende håmdveske fra Hennes og Mauritz.... Birdie nam nam.

Carisma sa for siden:

Og høye hæler? :D

ToreH sa for siden:

Husker ikke. Var så fascinert over hele greia at jeg ble helt betatt..... OnePiece og joggebukse, gjerne loslitt, vid ig gjerne grå i fargen er ett fett. Det er rett og slett ikke klær å vise seg ute blant folk i etter min mening. Inne til nød, ute? Neitakk hehe.
Kona hadde en periode da hun var syk og gikk kun i slike antrekk. Ble så lei til slutt og sa fra at enten går hun ordentlig kledd utenfor huset eller så kaster jeg alt av kosetøy tvert. Tok seg sammen og begynte stelle seg og gå skikkelig kledd ute selv om hun var syk. Men da var hun ihvertfall en velstelt syk fru Hypah. I dag ler hun jo og er veldig enig med hva jeg den gang gjorde, hun innså det bare ikke selv..... Hjelp til selvhjelp kaller jeg det.

Men denne historien forklarer bare min klokkeklare aversjon mot joggebukser, kosebukser og slikt no i normal daglig bruk. Inne i huset er det fritt frem, nesten....hehehe.

langaard sa for siden:

Har blitt kalt det før, uten at jeg føler meg som en:p

Dietta sa for siden:

Kanskje litt mer sånn Stælken Gundersen :p

langaard sa for siden:

Ikke ulik:lol: Håper jeg ser LITT bedre ut, da:)

Dietta sa for siden:

Hvis du er like høy som Stælken, så kan jeg konkurere med høyden til Lille Grethe. Litt av et par du.......... :boxing:

langaard sa for siden:

Tuppen og lillemor:D

Dietta sa for siden:

Tror vi burde satse på Hellan og Hallan.... (staves det slik ?)
Tror det er litt nærmere sannheten :p

langaard sa for siden:

Kanskje vi kan si at vi utfyller hverandre:D

Dietta sa for siden:

På godt og vondt :lol:

langaard sa for siden:

Yess, you are my kind of girl!!:D

Dietta sa for siden:

Ler så mye av kommentarene dine innimellom at jeg er sikker på at vekta minsker og det samme med buksestørrelsene. Og vips så var vi ikke så off topic heller :p

langaard sa for siden:

:suss:

Antoinette6 sa for siden:

88 kg - str. 42 stort sett-

tess81 sa for siden:

jeg har samme problem som deg...passer buksa i låra blir de for store i livet......:(

veier ca75kg og bruker str 38-42

Kanutten sa for siden:

Jeg vil også være med på utfylling! :snurt:

Jeg kan være padding. :ja:

langaard sa for siden:

Paddingen vårres:D

Yrla sa for siden:

jeg har motsatt problem, de som passer i livet/rundt hoftene er for store rundt lårene. Særlig de buksene fra hennes og maurits, bedre med de fra vero moda.

Matglad sa for siden:

Jeg hadde også en målbukse, en kjempelekker bukse i str 42. Det tragikomiske var at den kun passet i 1 uke. Da den endelig passet raste jeg plutselig ned i vekt og buksa var alt for stor :).

Nå veier jeg 64 kg og kjøpte i forrige uke en bukse i str 36, fikk sjokk selv. Bruker fra str 36-40 avh av merke, store forskjeller.

Dietta sa for siden:

Å nå ble jeg glad. Synes det manglet litt der bak, men da er jo det problemet løst :lol:

langaard sa for siden:

Så enkelt var det:D

Dietta sa for siden:

Ja ikke sant. Neste gang vi har et problem, kontakter vi bare Kanutten med en gang. Case solved ;)

langaard sa for siden:

Easy peasy!!:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.