Hadde koselig kveld i går, med to glass rødvin og to (!!!) Tuborg lite + jegergryte med masse hjortekjøtt og blomkål/broccoli stappe. (Den var foressten veeldig god og falt i smak hjå høg-karbofolket også :))
Berre denne aftenen gav 35 karb. Resten av dagen gav 15 og antallet er difor svimlande (ca 50 :eek:) og er redd eg er "ute" av ketose.
Sjekker i kveld to t etter siste måltid :o. Hvis eg er i ketose då i kveld, kan eg då puste letta ut, eller kan det først vise seinere i veka?
Hjelper det på at eg på ettermiddagen (og før maten) hadde ei kjempeheftig treningsøkt som varte i litt over ein time (m snittpuls på 76% av max)?
Veit jo at me er ulike på kva me tåler..
Plutselig vart målet om å greie å sjå 69 kg-tallet før februar fjernare. Det er jo kun 300 g, men...
Prøver å sei pytt-pytt og eg visste jo kva eg gjorde, men det var så koooselig.
Heldigvis kjem det to knallharde jobb/treningsveker der eg styrer maten sjølv (minus to dager på hotell, men det skal eg få til - berre håper det er buffet :)) Altså nye sjangser..
50 gram karbohydrater er ikke svimlende mye. Noen er til og med i ketose på femti. Det er ingen magisk "bli slank"-grense, men mange går med ned i vekt på et lavere karbohydratnivå, det er jo en kjennsgjerning.
But anyhow. Spist er spist og det får du ikke gjort noe med. Bare glem det, og fortsett sånn du har gjort til vanlig. :)
Stixen seier faktisk ketose (to t etter middag), men føler meg ikkje trygg.
Og ja, spist er spist - og eg skal ikkje sutre. Det var ingen som tvang meg :o
Nye veker og nye muligheter..
Ikke sikkert det gir utslag med en gang. Men hva spiller det for rolle? Tjue tredve "ekstra" gram karbohydrater, og dessuten fra relativt ufarlige kilder, det brenner du bort på no time bare ved å gå rundt og puste og leve. ;)
Synes det er helt feil tenkt at du har gjort noe galt når du har hatt en flott helaften med god mat etter lavkarboprinsipper! Det er ikke å skeie ut, det er å vise at lavkarbo er en livsstil som kan gjennomføres med helgekos og hele pakka!
JEG derimot hadde en skikkelig "frilørdag" med burgerkingmeny og en hel burk Ben&Jerry's. Null dårlig samvittighet, og når jeg sto opp på søndagsmorgen var det lavkarbo som om ingenting hadde hendt. (ikke følg mitt eksempel altså, men jeg mener det er rom for slike dager også når man har et livsvarig perspektiv!)
Det er sant.. Planen var jo god... Hjortekjøt og osv. Vart berre i overkant koselig. Ser forresten ut som ketosen er berga. Og ja: eg skal ha lavkarbo som livstil, men ikkje ketose. Har et delmål (ca 1-2kg til). Deretter fase meg over på litt meir vanlig lavkarbo. Men..må jo prøve å gjere ketose- delen skikkelig.
Burgerutskeiing ligg sikkert "der framme" ein plass og skal vere nettopp det: utskeiing.
Uansett ny veke...nye muligheter:)
Jeg synes likevel ikke du skal tenke noe videre på at du kosa deg litt ekstra i helgen. Det bør det være rom for, ketose eller ikke, og så lenge du gjør det med lavkarbomat og ikke gjør det til en hverdagsrutine ser jeg ingen problemer i forhold til det heller.
Takk for gode ord!!! :)
Skal ha det litt moro også, men ikkje sutre hvis kiloane sit hakket fastare en "planen" var..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.