Sia måndag har eg telt kcal i tillegg til karbisar. Har som mål å komma opp i 1800kcal om dagen, samt ligga mellom 50-100 karbisar. Reknar ut på diett.no (fantAstisk!!!). Dette fordi eg har IKKJE gått ned i vekt av kun karbis-teljing fram til no, og poden er i dag 6mnd (hurra!).
Vekta har stått på stedet hvil omlag sia fødsel. Men dette nye opplegget funkar som berre rakkaren, og eg har jo ete ALT for lite fram til no!
Anyway, no har 2,5kg forsvunne sia måndag - og det har mjølka mi òg???? Hjelp! Eg har ete masse masse, men gått ned ein del... Kan ikkje skryta på meg noko trening heller... Driv poden på med auking kanskje? Har konstant slappe pupper, fyller seg ikkje opp slik det har gjort tidlegare. Er på andre dagen no...
Eg har hatt MASSE mjølk heile tida!
Nei, stress er heller ikkje bra, kjenner eg kanskje stressar litt...
Han er jo fornøgd og slik, men... Og får jo i seg litt...
Nokon som har tips?
Eg tenkjer eg skal gje det nokon dagar, for så å sjå kva eg kan gjera anleis...
Hiva meg på sjokoladen??? ;)
Hadde ei veninne som mista melka(helt stopp) helt plutselig (ingen kosomlegging, slanking e.l) der kom den like plutselig tilbake etter at hun begynte med brennesle-te :) verd et forsøk..
Produksjonen min har vært sånn de siste par mnd nå uavhengig av hva og hvordan jeg spiser. Junior er mindre interessert i pupp også, så det henger vel sammen. Mamma jobber på et eldresenter, og de damene der hadde sagt det var rart folk ammet så lenge i dag, før i tida forsvant visstnok melka rundt seks mnd, så kanskje det er sånn det skal være?
Melka forsvant neppe av seg i gamle dager. Om de underkastet barnet et regime med amming kun hver fjerde time og null nattamming er man godt på vei til at melka "forsvinner". Moren min "mistet" også melka tidlig. Etter tre mnd kanskje. I tillegg til å amme etter skjema så sto hun ute og skylte opp bleier i iskaldt vann. Ammer man uten å se på klokka og lar barnet slippe til ubegrenset også på økedager så er det mindre sjanse for å "miste" melka. Å begynne å tukle med hvor ofte man ammer tror jeg er lurt kun om man ikke er spesielt motivert for å amme lenge. Og det i seg selv må jo være opp til hver og en.
Joda, men man kan jo ikke tvinge ungen til å ta puppen når han hyler og vrir seg unna. så det har jo ikke alltid med hvor motivert mora er til å amme daa, det er jo like viktig aat ungen er motivert.
Når jeg holdt på å miste melka da jeg ammet min gutt, gikk jeg til en akupunktur og fikk tre behandlinger, og det var helt sykt! Ved siste behandling var det som om noen skrudde krana på fullt, og etter det hadde jeg ingen problemer :) Jeg bor i trondheim, og anbefaler Arne Kausland her...kanskje andre kan gi anbefalinger andre plasser i landet... Uansett, lykke til :)
Nja, han her i huset er sju mnd og har fått sansen for annen mat rett og slett. Ble ikke vanskelig før rundt seks mnd. Dessuten er det ikke næring i melka mi lenger, selv om jeg har mer enn nok av den. Ser det når jeg pumper også, som skummetmelk. Den var superfeit fram til 3mnd.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.