Hei alle sammen!
Jeg meldte meg inn her i dag, og synes det er veldig bra at det finnes sånne forum på nettet. Jeg følger ketolysekuren, og har gått ned 5 kg på to uker. Det var bare supert at det er et eget ketolyseforum her her da! Kjekt å spørre hverandre om ting vi lurer på og sånn. Har dere hatt noen problemer med å følge ketolyse da? Jeg har bare vært plaget med hodepine og søthunger jeg (selv om jeg tar ketolysetablettene)... Håper det går over snart... Jeg har forresten funnet noen sukkerfrie drops på apoteket, som ikke skal gi noen blodsukkerstigning, ikke inneholder de sorbitol eller xylitol heller. Vet dere om disse er lovlige? De heter Fribol, sukkerfri drops og er i en liten blank boks... Med vennlig hilsen fra meg =)
Hei og velkommen !
Drikker du nok vann ? De fleste som plages av hodepine OG søtsug drikker som regel for lite vann. Minst 2.5 liter pr dag er viktig å få i seg. Mange reagerer også på søtstoff. For mange gir kunstig søtstoff og koffein blodsukker svingninger (Cola Light etc). Selv om de fleste tåler det bra er det kanskje en ide å kutte det ut i en periode for å se.
Om du fortsatt er plaget med søtsug kan du prøve med å ta ekstra krom tilskudd. Det skal hjelpe både mot det og for forbrenningen sies det.
De boksene på apoteket er OK, men innen rimelighetens grenser ! Dvs. 1 boks pr dag blir noe i overkant :p
Tusen takk for alle velkomsthilsner! :)Jeg er kanskje ikke så flink med å drikke vann, skal prøve å være litt flinkere fremover...:) Håper det ikke er lightbrusen og lightsafta som gjør det, for den er jeg ganske så avhengig av... Jeg drikker f.eks fun light appelsin om morgenen, og innbiller meg at det er appelsinjuice... hehe... Dere andre som har fulgt ketolysekuren, hvor mye har dere gått ned de første 2 ukene? jeg skjønner at det er veldig individuelt, men er fem kg lite? (det er det som jeg har gått ned) jeg får ikke trimmet noe særlig pga at jeg går på krykker... jeg har gått på dem i åtte mnd (og sittet delvis i rullestol), så jeg er veldig utrimmet nå... har kommet en del kg smygende i løpet av disse åtte mnd ja, men er heldigvis på bedringens vei nå da... Er det flere her som er i lignende situasjon? Trimmer dere andre veldig mye?
Nei, det er ikke SIKKERT at det er det som gjør det. Men for NOEN gir det slike symptomer. Det ikke ut som om det påvirker vektnedgangen din da :p
5 kilo på 2 uker er megabra resultat !! :D Tror nok snittet ligger noe lavere ja. Det aller beste er å ta av fra 0.5 - 1,5 kg kr uke. Det er iallefall best for kroppen. De første par tre ukene vil du alltid gå ned en del mer og fortere fordi det er den del vann som forsvinner. Etterhvert vil vekttapet jevne seg ut.
Det lønner seg også å bruke søke funsjonen som du finner oppe på menylinjen øverst. Bruk avansert søk, skriv i stikkord. Det lønner seg å spesifisere "innlegg" - da kommer du rett på ...
Anbefaler deg også å anskaffe boken og lese den. Der finnes det i tillegg til svar på de fleste spørmnsål, også en del oppskrifter.
5 KG. på 2 uker synes jeg høres kjempebra ut,du har sikkert vært kjempeflink!
(Selv er jeg bare på min tredje dag, og er kjempespent på hva vekta vil vise etter 2 uker på kuren.) Håper helsesituasjonen din blir raskt bedret, slik at du kan kaste krykkene!:)
[quote=Torkil]Hei
Hvordan går det med deg, du har vel holdt på en stund nå ?
MVH Torkil
Hei!
Jeg har hatt stagnasjon i over tre uker nå, selv om jeg har vært veldig flink og ikke sprukket en eneste gang.... ikke noe særlig synes jeg... :( Jeg har faktisk hatt mørk på stixen hele tiden også... Skal prøve å spise litt mer denne uka, og se om det hjelper. Hvis ikke det virker skal jeg prøve et av de stagnasjonstiltakene i boka, håper i hvertfall det virker. Noen flere som opplever stagnasjon?
Stagnasjon er veldig vanlig etter tre uker. Så lenge du spiser nok, og holder deg til reglene - så fortsett som før, så vil vekttapet snart komme tilbake :)
:goodluck: Jeg synes du har vært kjempeflink,håper jeg kan klare det like bra:confused:
Nå har jeg vært en regnfull uke i Hellas,og starter i dag på Ketolyse kuren.Jeg får prøve å komme i gang med litt fysisk aktivitet--gå,sykle--er foressten støttemedlem på sats-så kanskje jeg bør begynne der igjen:boxing:
Jeg synes du har hatt en flott start, og dette kan du være stolt av. Hvis du opplever stagnasjon kan dette være fordi du spiser for lite grønnsaker, gjør det til en vane å spise en skål med salat til lunsj kanskje....
Når det gjelder trening er dette en flott ting på ketolysekuren; her skal man ikke drive med hardtrening, men det viktigste er at man er i bevegelse. 30 minutter trening hver dag er nok, og du som bruker krykker får flott trening for armene ved å bruke disse for dette er tungt! Ikke fortvil, vær i bevegelse og tren armer :boxing: og mage så kan du trene kondisjon etterhvert som du blir bedre.
Lykke til, dette har jeg tro på at du klarer:goodluck: :klem: :klem: Lurer du på noe, er det bare å spørre...
Jeg holdt på å gi opp hele slankekuren jeg nå, men da jeg så alle hyggelige innleggene fra dere fikk dere virkelig opp fighteren i meg igjen...:visemuskl Thank You Folks!:D
Jeg vil gjerne ta opp et tema her inne på forumet: Det å spise ute.
Hva gjør dere når dere skal på restaurant? Jeg har opplevd dette som litt problematisk. Da jeg skulle ut å spise i går, endte det opp med biffsnadder uten pommes frites, såklart. Men da jeg kom hjem oppdaget jeg til min store forferdelse at stixen var veeeldig lys. Skjønte jo med en gang at det sikkert hadde noe med sausen og dressingen å gjøre, selv om jeg var veldig forsiktig med begge deler på restauranten. Hva bør jeg egentlig velge å spise på restaurant da? Synes dette er veldig vanskelig...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.