< Tilbake til oversikten

Styrketrening for fettforbrenning, kreatin og protein

gamlebyen sa for siden:

Da er jeg i gang med styrketreningen igjen, og hensikten er å få vekk fettet (det overflødige i alle fall). Har hatt en god vektnedgang mens jeg kjørte kardio, og vet jeg vil gå opp i vekt med styrkeprogrammet.
Men ville det vært hensiktsmessig å ta kreatin og proteinpulver for å stimulere muskelvekst og bedre resitusjonen for dette? Vet også at kreatin vil medføre at jeg holder på mer vann i musklene.

nellie sa for siden:

Kreatin er vel stortsett det eneste treningsremediet som faktisk har bevist virkning. Jeg tar litt kreatin innimellom, da det er i pre-workoutshaken min.. Samler vann som en kamel av det... Proteinpulver er vel alltid en god idè, med mindre man har veldig mye proteiner i kosten da..

gamlebyen sa for siden:

Takker!
Har brukt begge deler en del før, men ville rådføre meg litt her inne nå

nellie sa for siden:

Kommer sikkert noen med peiling:p Eller så er det kanskje bedre å spørre på fitnessbloggenforumet?

gamlebyen sa for siden:

Har kikka litt rundt på nettet, dvs gjorde et engelskspråklig google-søk som førte meg inn i en bulende verden av amerikanske kroppsbyggerfora, hvor det var en del svar som gikk i samme retning som deg, Nellie.
Spå da kjører vi på til uka. Skal bort i hekga, så starter med kreatin-ladinga på mandag.

"Ahm ghanna be *claps hands pahmphed ahup!" for å sitere Hans und Frans

Borealis sa for siden:

Kan man bruke kreatin når man bruker metformin?

gamlebyen sa for siden:

ser ingen grunn til at man ikke skal kunne bruke kreatin mens man tar metformin

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.