< Tilbake til oversikten

Shake fra USA

Fedona sa for siden:

Hei,

Har fått anbefalt en shake som måltidserstatter for ett måltid til dagen fra en kusine. Den er populær i USA. Den inneholder masse bra for kroppen og skal hjelpe på vekta. Men den inneholder 17 g karber per serving. Jeg lest her inne et sted at de regner karbene litt annerledes der borte. Kan noen av dere kloke hoder ta en titt på dette? Jeg er i ketose og ønsker å være det fortsatt Se link: myshakeology.com/uploads/fckeditor/mdbody/File/downloads/ShakeologyCocoa.pdf

nellie sa for siden:

Det som er annerledes er at man skal trekke ifra kostfiber. Står at en serving inneholder 9 gram sukker, så allerede der er du vel litt langt i fra ketosen:)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Den er ikke ketose vennlig, det ser man kjappt ut i fra at en servering (48 g pulver) m/vann innholder 9 g sukker.
Når det gjeler USA og kh innhold så kan du trekke i fra ’dietary fiber’ i fra det totale kh innholdet, i dette tilfelle blir regnestykket: 17 kh-3 kh= 14 kh pr servering.

Fedona sa for siden:

Takk for svar begge to:) Så selv om de sier den er lav på GI så er det likevel for mye karber når man er i ketose altså. Men hva synes dere ellers om denne om man er på LCHF - og ikke i ketose? Vet shaker som nutrilett og sånn ikke er noe å gå for, men de sier denne er spesiell. Har vært omskrevet i Oprah Magazine også. Noen meninger?

nellie sa for siden:

Det er en vurderingssak du må ta helt selv, tror jeg! Jeg lever ikke akkurat strengest, men jeg hadde nok ikke brukt så mye karbohydrater på den. Kanskje innimellom, men ikke på fast basis!:)

Fedona sa for siden:

Du har helt rett :) Og er egentlig imot sånne shaker, men det var skrevet så mye bra om dette. Det blir iallefall ikke nå før målet mitt er nådd og kanskje aldri.

nellie sa for siden:

Jeg er ikke i mot shaker:) Drikker proteinpulver hver dag og en måltidserstatter i ny og ne. Men uten så mye karbohydrater da.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Personlig ville jeg ikke brukt denne på lavkarbo, jeg synes at innholdet av over 18 % sukker sier sitt.
GI har ikke noen invirkning på om du er i ketose eller ikke, der er det kun inntak av kh som gjelder.
Vil bare minne om noe av det jeg har skrevet i nybegynnertråden

I tillegg kan jeg vel også legge til at man skal ikke tro alt man leser i media - selv om Opera Magazin sier det er ett bra produkt så betyr ikke det at det nødvendigvis at produktet er lavkarbo vennlig.

macadamia79 sa for siden:

"A shake just the way nature intended"
hehehehe

Lukter multilevel marketing lang vei

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.