MoaMoa sa for siden:
Dere som er på ketolyse, spiser dere tyrkisk yogurt?
MoaMoa sa for siden:
Dere som er på ketolyse, spiser dere tyrkisk yogurt?
Gerd sa for siden:
Nix :)
Kitt sa for siden:
Spiste litt i SMÅ mengder av og til. Lagde smoothie med et par spiseskjeer tyrkisk yoghurt, fløte, en skvett flytende søtstoff og frosne bær! :sikle:
Carisma sa for siden:
Jeg klarer ikke noen annen frokost....
LaLa77 sa for siden:
Jeg har også spist litt i små mengder innimellom.
Da snakker jeg om 1-2 ss med raita (lagd på tyrkisk yoghurt), så da er vel under 1 ss i reel mengde :rolleyes:
senka sa for siden:
Jeg spiser også den eller gresk yoghurt til frokost med blanding av frø til frokost(Hexeber oppskrift)Hva er galt hvis vi spiser den :confused:
Gerd sa for siden:
Skal man følge Ketolyse ( som faktisk er spm. her) så er ikke yoghurt anbefalt på kuren.
Kitt sa for siden:
Her er det snakk om en naturell yoghurt med kun 5 karber /100g. Hvorfor kan man ikke spise den på ketolyse?
Gerd sa for siden:
Har ikke boka her. Men iflg. reglene i boka skal man jo holde seg unna raske karber, sukker osv. Og det er melkesukker i yoghurt også.
LaLa77 sa for siden:
Du har helt rett her :)
Jeg spiste vel heller ikke små mengder av det før etter 4-5 mnd, og da hade jeg vel litt bedre oversiktover hva kroppen ville takle / være med på.
Gerd sa for siden:
:ja: :)
Maijka sa for siden:
Hver dag:D
Catwoman sa for siden:
50-50 tyrkisk yoghurt og cottage cheese. En skvett flöte, kanel og nötter/bär :sikle: Har reddet meg fra sjokoladeskåla mange ganger..
svingstangdeluxe sa for siden:
Eg må tilstå at eg et litt, men ikkje kvar dag.. Ca 2ss m+ litt bringebær. Begynte før eg fekk boka :-( så oppdaga eg at det ikkje var lurt. Brukar det likevel sidan vekta går ned (kanskje kunne det gått raskare utan...) MEN no brukar eg det22kk kun etter veeeeldig harde treningsøkter og ikkje noko anna.
Det blir ca tre gonger 2ss pr veke.
No har eg forsøkt å finlese litt i boka. Finn ikkje nokon stad at yoghurt er fy. Sjølv minka eg bruken når eg såg kor lite som skulle til før den "stjal" masse karber :-(. Men tar høyde for at eg tar feil....
Gerd sa for siden:
I min bok, side 96:
Sitat:
" Et eksempel på enkel tillemping: tzatsiki lages av yohurt, olivenolje, agurk og hvitløk. Yoghurt inneholder for mye karbohydrater. Lager du oppskriften med rømme eller creme fraishe i stedet for yoghurt, er retten akseptabel" Sitat slutt.
I mi bok også... har ikkje finlese godt nok. Men det står yoghurt på meieriprodukt lista lenger bak :p . Det står ikkje cottage cheese som eg ser mange et? Er den ok? Uff...ikkje alltid så lett dette.
Så lenge ein held "grensa" på 20 karber er ein ikkje noenlunde i mål då? Meiner å ha lest ein plass at hvis ein held seg til mat m mindre en 5 karber pr 100g så var ein godt på vei, men huskar ikkje ka for filosofi vedkommende hadde så det er kanskje ikkje relevant for ketosefolket :)
Gerd sa for siden:
Tabellen i boka er bare et utdrag fra den store matvaretabellen. Det er viktig å lese på allt man kjøper.
CC har 1,5 karber pr 100g, står det på boksen.
Mange har satt seg sin egen grense på max karboinnhold i matvarer, meg selv inkludert. Men man må jo også se på mengder og hva man bruker. Og type karber. Jeg unngår de karbene som kommer fra stivelse (mel f.eks.) fruktose, søte melkeprodukter og sukker. Jeg bruker fløte, cc og cf i matlaging. Men ikke hver dag :)
Sant nok..det var når eg las på "bøtta " (og vog rasjonen) eg skjønte at dette måtte bli lite og sjelden. Så eg et ca 60-80 g etter intervall/spinning-økter der eg har tatt meg alldeles ut.
Ein digresjonene: testa egg-dropp-suppa i dag (tilsett selleri, purre og kylling. Stussa litt over utsjånaden, men den var god og mettande!!
Diett.no er forresten mi hjelp. Sjekka både kcal, karber og protein. Det hender eg må endre plan :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.