Heisann og takk for en flott side..
Jeg var for fire uker siden godt i gang, men vips, så stoppet vekten opp og jeg skeiet ut med noen gram extra karboer:o Nå har jeg gitt meg selv en ny start og skal gå grundigere til verks nå.
Jeg merker at jeg er fysen på noe mellom måltidene. Har spist grønne epler og nøtter, drukket grønn te med søtning (mulig litt mye søtning), men blir ikke kvitt sultfølelsen, jeg er jo egentlig mett!!!!
Er det noe jeg kan spise uten å være redd for extra karboere? som også er godt?
Spis mat.
Helt vanlig å bli fysen/sulten i starten.
Fyller du på med søtt og raske karber (eple= fruktsukker) så opprettholder du søtsuget.Det beste er å holde seg unna. Men rett og slett spise mat.
Ost er en fin sultstopper for meg :) Et par babybel og et stort glass vann gjør susen-Samt finne på noe å gjøre for å få tankene unna ;)
Hør på Gerd - mye kunnskap og erfaring samlet i ei dame der!
Osteskiver rullet i spekeskinke er en av mine favoritter - men jeg synes også du bør øke inntaket av ordentlig mat, så kanskje du slipper og spise "imellom". Kroppen liker og ha pause mellom måltider, da har jeg erfart at forbrenningen av kroppsfett blir jevnere også. Ellers er også mitt tips og ha rensket grillet kylling i en boks i kjøleskapet. Noen biter kylling med litt majones på gjør også susen for min del :)
Flott! ost går unna her i huset! hadde ikke klart meg uten.
Har også smeltet osteskiver i ovnen. det er nydelig!
Da må eplene bort og mer ost inn:D
Takk takk!
Noen ganger er jeg veldig lei av ost og mandler, som liksom har vært min nødløsning på rask påfyll av energi.
I det siste har jeg begynt å ha en del hardkokte egg i kjøleskapet som jeg deler i to, og har en diger kladd med rekesalat eller remulade på, det er faktisk overraskende godt når man "må" ha noe.
Jeg er så glad dette forumet finnes :) Har lurt på selv hva man kan putte i seg mellom måltidene om man MÅ ha noe. Ost og spekeskinkeruller skal prøves :D
Spiser du nok og riktig siden du blir fysen mellom?
Spiser du for sjelden?
Frukt er ikke noe lurt.
Kjøtt/ost/egg/fisk er bedre, men prøv å forebygg behovet for noe mellom ved å spise deg fornøyd ved måltidet. Kanskje du bør endre antall måltider?
Mange gode tips her! Men sånn generelt, om man spiser nok mat, og ikke minst nok fett til maten, så blir som oftest mellommåltider overflødige. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.