< Tilbake til oversikten

Spysjuke og lavkarbo?

swirre sa for siden:

Hei!
Vanligvis når en har spysjuka drikk en cola og spis chips.
hva gjør vi når en er på lavkarbo?!
Siri

ToreH sa for siden:

Drikk cola og spise chips, hvis det gjør deg bra. Er jo ikke slik at man på lavkarbo ikke kan/skal spise det.

Lavkarbo betyr i prinsipp mindre karbohydrater, ikke kutte ut alt som er godt ;)

Fra spøk til alvor, er du sjuk og det eneste som får deg frisk er cola og potetgull, ja så spiser man det da. Du blir jo ikke nødvendigvis sykere av å gi litt slipp på prinsipper en periode. Bedre å spise drikke noe enn ri prinsipper så man ender opp på sykehus, underernært og må få intravenøs næring.

Veldig sort hvitt dette, men jeg er en enkel sjel som lever enkelt: "Høres det dumt ut, men det funker, ja så er det ikke dumt"

Yrla sa for siden:

Jeg drikker pepsi max jeg da, og spiser den lavkarbomaten jeg har lyst på. Kanskje noen vil bake noe til deg? Blir ikke underernært av et par dager uten masse mat om du ikke har lyst på noe heller. Potetgull kan erstattes av microstekt ost.

Qlio sa for siden:

Uansett hvilke prinsipper jeg har levd etter, så har jeg spist det jeg har ønsket når jeg var sjuk. Lavkalori, lavkarbo.... spiller ingen trille. Om det eneste jeg får ned er Ritz og Sprite, ja så er det akkurat det som havner i magen. Når jeg blir frisk så går jeg tilbake til lavkarbo/kalori.

Rin sa for siden:

Hypah og Qlio har rett - når du er sjaber, er det mye viktigere at du får i deg noe - fortrinnsvis væske og salt, som jo er "cola og potetgull" - enn at du følger diett.

JEG ville valgt pepsi max og salte nøtter, men det er mest fordi jeg liker det bedre. :cool:

Qlio sa for siden:

Og det er vel kanskje derfor du har nådd målet ditt også, fordi du er så jæskla flink hele tiden.... har du tatt min viljestyrke??? :confused:

Lille34 sa for siden:

Ritz, salt & pepper potetgull og cola. Er du syk så er du syk! Viktigere med noe kroppen greier å holde på enn å tenke lavkarbo akkurat den perioden:)

smgj sa for siden:

... og jeg fikk alltid havresuppe med rosiner når jeg var syk. Uansett hvor dårlig jeg var så ble verden ett bedre sted med havresuppe..

svingstangdeluxe sa for siden:

Masse gode råd her... Trur i alle fall ikkje at koteletter m fløtesaus hadde vore ein suksess.
Goood bedring - føler med deg.

index sa for siden:

Tror ikke det er så om å gjøre å spise noe usunt når man er spysyk. Så lenge du får i deg nok væske så greier du deg fint, og når du blir bedre og sulten kommer tilbake spiser du selvsagt noe som frister og passer sånn noenlunde til din kostholdsfilosofi. Høres ikke det greit ut da?

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Er man syk, så er man syk. Spysyke varer ikke evig, og kroppen trenger den energien den kan få. Så så lenge man klarer å hente seg inn igjen i etterkant, så er min erfaring at det er greit å spise det man ønsker, om det så er potetgull og cola. Det beste jeg vet når jeg er ordentlig dårlig er ritz-kjeks, og det spiser jeg med god samvittighet da. Gjerne med litt ekstra salt på, for erfaringsmessig gjør det godt for meg...

Señora sa for siden:

Man skal ikke drikke kunstig søtet brus når man har omgangssyke fordi det virker avførende med enkelte søtningsmidler. Ergo, prøv farris som har salter i seg og spis gjerne salte nøtter.

Hvis ikke du orker det, så gi slipp på prinsippene dine og la det stå til mens det står på, så henter du deg inn igjen etterpå.

swirre sa for siden:

Da har dietten i dag vært cola og chips... det er det eneste jeg har fått i meg dette siste døgnet. håper
uegnet får i meg noe annet i morgen. tusen takk for gode svar. det er lett å gå seg vill i egne prinsipper noen ganger..
siri

Carisma sa for siden:

Jeg er også spysjuk og brukte en dag på å få i meg et pizzastykke i går, så jeg tviler på du kommer over karbegrensa uansett hva du spiser :D
Spis det du orker. Og om du orker, velg det beste alternativet med mest næring og ikke det man spiser bare fordi man "er syk og kan".

sylwester sa for siden:

Om man kun spiste karber da man hadde omgangssjuke ville vi ikke hatt fedmeepedemi.

Du spiser cola og chips, jeg spiser cola og loff med banan.. så går man tilbake til sunn kost når du er frisk :)

langaard sa for siden:

Er det så om og gjøre , at man MÅ spise når man er syk?? Jeg gjør det ikke;) Bare drikker nok:)

sylwester sa for siden:

Kan jo hende det bare er tull, men i teorien skal cola, loff og banan være med på å binde magen og kansje hjelpe noe mot symptomene.. Men igjen, man kan jo aldri stole på det ens mor har sagt for lenge lenge siden :eek:

Når man er syk har man somregel ingen apetitt, men litt næring kan være med på å få fortgang i helbredelsesprosessen (mor-geier og sikker bare vås, men det virker jo hvis man (som meg) tror på det)

Carisma sa for siden:

Det med cola er gammel overtro i følge legen min.... Det er saltet i brusen som hjelper ofte.

Rin sa for siden:

Tror ikke det er noen vits i å trykke i seg mat man ikke vil ha, nei - men om man klarer det, er det nok ofte veldig lurt å få i seg noe salt, enten det er via drikke eller mat. Samt at det kan være litt greiere å benytte smertestillende tabletter og slikt når magen ikke er helt tom. :cool:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.