Vet ikke hvor lenge de har vært i handelen. Disse veldig smakfulle knekkebrødene har bare 0,5 karbohydrater pr skive og smaker absolutt ikke sagmugg, slik som en del andre "slankeknekkebrød" i handelen.
Haddde 2 til frokost med Jarslberg på.
Dvs 1 karbohydrat til frokost. Det må man kunne unne seg.:)
Takk for linken. Ja, det er den typen.
Om ikke annet er oppgitt så er alltid kcl, proteiner, karbohydrater oppgitt i 100 g vare. Altså her 6,7 g karbohydrater pr 100 g.
Muligens er Ryvitä-oppskriften forandret. For på pakken jeg har kjøpt står det at det er 4,5 karbohydrater pr 100 g, og det oppgis også kabohydrater pr skive som oppgis som 0,5 g.
Jeg er villig til å vedde 10 kg på at du tar helt feil, Frater. Hvis en produsent forandret oppskriften og produserte knekkebrød av helt andre ingredienser, i helt andre mengder, enn standard knekkebrød, som var super-lavkarbo, ville det vært gjenstand for massiv markedsføring. Pakken ville vært merket med "ny" et eller annet, og gjerne, i disse lavkarbo-massepsykosetider, sannsynligvis merket tydelig med "LAVKARBO".
Enten har du tolket innholdsdeklarasjonen feil, eller så er pakken feilmerket.
Edit: Gerd kom meg i forkjøpet. Uansett, når et produkt heter noe med "multi grain", indikerer det sterkt at det inneholder flere typer...korn. Korn er ikke lavkarbo av natur.
Til alle!
BEKLAGER så meget. Jeg har blingset skikkelig feil på den små skriften. Ja, det var jo for godt til å være sant. Hadde jo ikke med briller i butikken heller.
Selv om innholdet ikke stemmer helt med linkene på nettet pr i dag, så står det:
56 g karbohydrater pr 100 g, og 6,2 g karbohydrater pr skive!
(Det var "hvorav sukker" jeg så på med de tallene jeg oppgav)
Så da får jeg vel bake lavkarbobrød igjen da.......som jeg var så lei av..... :-(
Håper ingen har gomlet i seg dette knekkebrødet i dag pga meg, hehe......
Fiberrik knekkebrød har litt over 3 g karber pr st....de er gode også....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.