< Tilbake til oversikten

Ryvitä Multigrain

Frater sa for siden:

Vet ikke hvor lenge de har vært i handelen. Disse veldig smakfulle knekkebrødene har bare 0,5 karbohydrater pr skive og smaker absolutt ikke sagmugg, slik som en del andre "slankeknekkebrød" i handelen.
Haddde 2 til frokost med Jarslberg på.
Dvs 1 karbohydrat til frokost. Det må man kunne unne seg.:)

Aline sa for siden:

Er du helt sikker på det? De jeg har sett har 6 gram pr skive.
Er det disse du mener?

:)

Frater sa for siden:

Hei, Aline.

Takk for linken. Ja, det er den typen.
Om ikke annet er oppgitt så er alltid kcl, proteiner, karbohydrater oppgitt i 100 g vare. Altså her 6,7 g karbohydrater pr 100 g.

Muligens er Ryvitä-oppskriften forandret. For på pakken jeg har kjøpt står det at det er 4,5 karbohydrater pr 100 g, og det oppgis også kabohydrater pr skive som oppgis som 0,5 g.

Sugarpill sa for siden:

Jeg er villig til å vedde 10 kg på at du tar helt feil, Frater. Hvis en produsent forandret oppskriften og produserte knekkebrød av helt andre ingredienser, i helt andre mengder, enn standard knekkebrød, som var super-lavkarbo, ville det vært gjenstand for massiv markedsføring. Pakken ville vært merket med "ny" et eller annet, og gjerne, i disse lavkarbo-massepsykosetider, sannsynligvis merket tydelig med "LAVKARBO".

Enten har du tolket innholdsdeklarasjonen feil, eller så er pakken feilmerket.

Aline sa for siden:

Hvis det står på pakken, så må det jo være en annen type? kjøpt i Norge?

Vibeke-67 sa for siden:

Pleier å stå oppført hvor mange gram karbohydrater det er pr 100 gram og pr skive.
De gangene jeg spiser knekkebrød er det 5-6 gram pr skive.

Frater sa for siden:

Til alle!
BEKLAGER så meget. Jeg har blingset skikkelig feil på den små skriften. Ja, det var jo for godt til å være sant. Hadde jo ikke med briller i butikken heller.
Selv om innholdet ikke stemmer helt med linkene på nettet pr i dag, så står det:
56 g karbohydrater pr 100 g, og 6,2 g karbohydrater pr skive!
(Det var "hvorav sukker" jeg så på med de tallene jeg oppgav)
Så da får jeg vel bake lavkarbobrød igjen da.......som jeg var så lei av..... :-(
Håper ingen har gomlet i seg dette knekkebrødet i dag pga meg, hehe......

Aline sa for siden:

Aha, jeg skjønner :) hjemmelaget knekkebrød synes jeg er veldig godt! Særlig nannah sitt :)

Frater sa for siden:

Takk.
De skal jeg prøve. Er ikke egg i dem heller ser jeg :-)

Jabba sa for siden:

Fiberrik knekkebrød har litt over 3 g karber pr st....de er gode også....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.