< Tilbake til oversikten

Barer istedenfor nøtter i veska? Fett, karbo, protein? Hmm

Tetra sa for siden:

Jeg tåler ikke nøtter eller melk, så jeg kan ikke ha med meg nøtter, cottagecheese osv som niste i veska osv...

Siden jeg tåler melk i små mengder har jeg fint kunnet spise barer fra atkins med kokkos, herbalife med sitron og nutrilett med sjokolade før jeg startet på lavkarbo.

Er det flere som bruker disse som et mellommåltid en gang i blandt?

Har fått lest meg til at man kan regne 1g protein pr kg kropp
Er det sånne måter for fett og karbo også? :confused:
Prøver å ligge på pluss minus 50-60 kabro, noen dager blir høyere andre dager lavere.

Filifjonka sa for siden:

Om du ligg på 50-60 g karbo så gjev vel feittmengda seg sjølv? Jo meir karbo, jo mindre feitt. Vil du ned i vekt, er det begrensa kor mykje energi kroppen din bør få.

Gracella sa for siden:

Jeg har pleid å ha de små reinsdyrspølsene (Reinsnacks) man får på Rema/Rimi/bensinstasjoner ol, til "nødproviant".

Moogie sa for siden:

Ja, sånne reinpølser eller de lange vanlige ølpølser er supert å ha som snacks i veska. Og avokado.

smgj sa for siden:

Selvfølgelig kan barer brukes, men det er et par problemer med dem:

• de fortrenger vanlig, ordentlig mat med vitaminer og mineralerr (mye av sånn mat er skikkelig skral på den måten)
  • de er søte og kan hos mange opprettholde søtsug og uvanen med å ta etter søtt for å stille sulten
  • de inneholder i mange tilfeller kunstig søtning som er en stopper for en god del

Så sånn sett så er de på nivå med frukt når det gjelder lavkarbo - kan spises, men ikke den beste løsningen. Og det er selvfølgelig bedre om man kan finne mellommåltid (dersom man finner det nødvendig på lavkarbo) som harmonerrer mer med kostholdet generelt.

Jeg hadde en periode hvor jeg hadde et veldig begrenset kosthold på grunn av eliminasjonsdiett. Da endte jeg opp med tørket kjøtt, solsikkefrø og gresskarkjerner som nødproviant (i tillegg til nøtter da - de kunne jeg spise). Skikkelig kjedelig mellommåltid, men de ga meg det jeg trengte - mat nok sånn at jeg ikke glefset hodet av noen fram til neste måltid. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.