Shrinking Line sa for siden:
Dette er så enkelt og utrolig godt, og ikke minst, en middag som nesten lager seg selv.
Du trenger:
- Kylling filet
- Bacon
- Brokkoli
- Ost (jeg brukte cheddar)
- 1 beger Creme fraiche
- Krydder (jeg brukte Santa Maria Chicken and Steak)
Først setter du stekeovnen på 200 grader og kutter bacon opp i biter og steker sprø i en stekepanne.
I en ildfast form legger du folie så det dekker bunnen men du har og godt på utsiden så du kan dekke over.
Kryddre kyllingen på begge sider og legg den i formen. Fordel CF litt på siden og litt over kyllingen. Ha så brokkolien som er skåret i biter over og på siden.
Her gjorde jeg en feil og brukte en for liten form så all brokkolien som var frossen kom oppå. Det gjorde at kyllingen ikke var helt stekt og måtte en runde i stekepanne. Tilbake til det senere.
Alt for mye frossen brokkoli oppå kyllingen.
Riv den osten du har valgt og strø over, samme med baconet.
Dekk til maten og inn i ovnen i ca 30-40min.
Litt for høyt.
Etter 40 min var kyllingen perfekt på den ene siden men ikke helt stekt på den siden som hadde vært opp mot frossen brokkoli. Alt annet var perfekt. Men jeg heldte alt over i en stekepanne og lot det få et par min så kyllingen ble perfekt.
Dette var utrolig godt. Fult av smak. Lagde to porsjoner og var perfekt til lunsj dagen etter.
Som nevnt over så brukte jeg for liten form, neste gang blir den større. Skal da komme med oppdaterte bilder og resultat.