< Tilbake til oversikten

Cupegg - Bilder

Shrinking Line sa for siden:

Dette er vel engentlig en klassiker for oss som har holdt på i gamet en stund. Her er en litt oppfriskende oppskrift.

Til 2 personer trenger du

• 4 egg
  • 4 stk store kjøttpålegg skiver
  • 4 ts salsa
  • revet ost
  • Krydder (jeg brukte Santa Maria Chicken and Steak)

Sett stekeovnen på 200 grader. Dekk 4 muffins former med et kjøttpålegg i hver. Jeg anbefaler her muffinsform brett. Ha en skje med salsa i hver form.
Knekk ett og ett egg i et glass og hell ned i formen. Anbefaler å bruke glass da du trenger fingre til å holde kantene litt bort. Krydder over egget.

Dekk til med ønsket ost. Mengden bestemmer du selv, men du trenger ikke mye.

Hvis det er mye pålegg som stikker ut, brett kanten litt inn under om mulig. Inn i ovnen, midten, i ca 10-15min. Følg litt med og litt avhengig hvor bløtt man vil ha egget.

Kan serveres alene eller med noe grønt ved siden av.

Smakte utrolig godt, lett å lage og ser ganske så fancy ut.

Ikke beste bilde, men dere ser et blødkokt egg. Var ca 12min i ovnen.

MadamMim sa for siden:

Årh!!! Det så godt ut!!! :-) Hvor lenge tror du at det må stå i hvis det skal være hardkokt?? Sånn skikkelig hardkokt... (Jeg koker egg til de nesten er grønne... hehe)

Bonitta sa for siden:

Dette er like godt om man legger bacon i formen, i stedet for kjøttpålegg ;)

Shrinking Line sa for siden:

Jeg hadde latt de stå ihvertfall 15min, kanskje et par min til, men pass på så de ikke blir helt svarte på toppen.

Klassikeren er jo med bacon ;) men jeg føler at da må jeg bruke stekt bacon, jeg liker ikke baconet for mykt, derfor liker jeg denne varianten bedre ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.