Det har vært 6 $ lenge (et år?), men forige uke hadde sikkert en feil, for da kom 1 bestilling med 4$ og rett etter den andre igjen med 6$ som vanlig.
De har ny tilbud med 4$ på bestillinger over 50$, så det var sikker glip i systemet at vi fikk det for 4$
Bestilte for ca ti dager siden, 3 pakker i løpet av en time. 2 av pakkene kostet 6 dollar, den ene kostet 4. Vektmessig lå alle opp mot maxvekt, prismessig var to av pakkene nær 200kroner, den tredje litt over hundre. Det var den ene "nær200" pakken som kostet 4 dollar. Jeg forsto ikke logikken, men uansett så er det billigå få varer tilsendt derfra :)
Når dere bestiller for "nær 200" er det da med eller uten frakt?
Bestillte for første gang nå. Varer for 32$ (xkursen 5,9 = 189 NOK) og frakt 6$ (xkursen 5,9 = 35,5).
Vet av erfaring at tollgreiene til posten kan bli en meeeeeget kostbar affære, så jeg håper at ikke frakta er inkludert i de 200,- man kan få inn tollfritt.
Phu.. Flott :) Jeg mener posten tar inntil 190,- bare for å tolldeklarere, også kommer den faktiske tollen i tillegg (som er 25% av varens innkjøpsverdi).
Enkel regning så lønner det seg med mange småsendinger fra Iherb med kun $6 i frakt.
Dette var jeg bekymra for også da jeg bestilte i dag, men er beroliget nå :) Jeg måtte faktisk betale kr 180,- for en julegave fra et familiemedlem i England. En parfyme som kostet £30... Skulle ha protestert på det! Vet dere hva grensa er for å motta gaver fra familie/venner fra utlandet?
Den har økt ja. Nå må du opp i over 200 kr for å få frakt på 4 dollar, og det lønner seg ikke.
6 dollar for opptil pakke på 4 lbs, fremdeles latterlig lav frakt, så jeg klager ikke :D
Det må ha blitt endret nå i løpet av de aller siste dagene dette at man ikke får frakt for 4 dollar mer. På shopping4net.com var frakten 6 kr da jeg kjøpte b vit.Likte den.
1000 kroner er grensa, men BARE hvis den er pakket og sent fra privatperson. Gaver kjøpt via nettbutikker som f.eks amazon og sent fra butikken gjelder ikke, selv om det er sent som gave. Det blir håndert som kjøp, ikke gave.
Det var en pakke hun hadde pakket inn selv. Så det var feil at jeg betalte! Grrr. For sent nå. Men vet det til en annen gang. Det "teite" er jo at hun skrev £30 for å få meg til å tro at den var "dyr" ;) (bless her), men så kostet den £15... Men uansett så var det jo under 1000.
Det stemmer at frakten har økt, ja. Jeg fikk mail fra iherb for noen dager siden om "New, Lower International Shipping Rates". Det gjaldt pakker over 40 dollar. Jeg har sett tidligere at når de reklamerer med lavere priser eller lignende, så betyr det at noe er blitt dyrere et annet sted ...
F eks gikk jo prisen på å få fraktet med DHL kraftig opp for en stund siden, det var også under dekke av at noe var blitt billigere.
Derfor sjekket jeg fraktprisen på pakker under den prisen, og jada, den var gått opp til 6 dollar ;)
Tilbudene de har er sjelden aktuelle for oss som må holde oss under 200 kr, det er vi som må betale mer hver gang. Det er jo egentlig ganske dårlig gjort, i og med at det er mange som bestiller mye fra Norge og de tjener mye på oss. Jeg har vurdert å sende en mail for å høre om de har tenkt å tilgodese oss snart, men får se hvor langt initiativet rekker ...
Flaks at jeg så denne tråden. Satt her og skulle bestille fra iHerb for første gang, og syns det var så rart at frakten var 6 dollar når det står overalt at den skal være 4. Så da er det ikke dataen min det er noe galt med :p
Jeg synes nå frakten er rimelig uansett, jeg. Rundt regnet var utgjør 4 doller 24 kroner, og 6 dollar 36 kroner. En pakke innenlands i Norge får du ikke sendt for den summern....... spesielt ikke nå etter at portotakstene har økt + at de også tar betalt for brev over 2 cm....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.