Jeg har nå gått ca 2 uker på lavkarb, det vil si rundt 20-50 gram karbs pr dag.
Dette fungerer kjempe fint, men har vært borti to dager der jeg har fått i meg ennå mindre enn 20 gram karbs, ja, gjerne bare 10 gram, om det en gang. Dette fordi jeg har hoppet over måltider og ikke fått i meg alt jeg "burde ha".
Dagen etterpå disse dagene har jeg vært så utrolig dårlig, der av kjempe kvalm.
Kan dette være en bivirkning på at jeg ikke har fått i meg nok karbohydrater dagen før? :confused::confused:
(jeg klarer ikke finne noen annen sammenheng enn det :confused: )
Antakeligvis så vipper du mellom "sterk" ketose og "ikke-så-sterk" ketose, om man kan kalle det det.. Det kan hende det er litt slitsomt for kroppen.:) Noen tåler det helt fint, andre sliter. Du veksler jo mellom den ene og den andre forbrenninga.
Kan hende det lønner seg å enten holde seg rundt 20 eller holde det til rundt 30-50.
Siden du har hoppet over måltider kan det også kanskje skyldes at du rett og slett har fått i deg for lite energi. Tror ikke det er helt uvanlig å bli uvel og slapp hvis man spiser for lite. Hvis det er tilfelle, har det kanskje ikke noe med antall karber og gjøre, men mangel på kalorier/energi.
Om du erstattet karbohydratene med mer fett eller protein enn du er vant til kan det være det, men det kan være som du sier, for lite grønnsaker også. Prøv bare å spis balansert og drikk nok, så går det sikkert bedre. Om du spiste protein uten fett til kan det kanskje være greia også.
Tusen takk for gode svar, kan være en lett blanding mellom de fleste av tingene ja.. =) Må bare passe på å få i meg nok mat.. ( noe som kan av og til være vanskelig med så lavt karb inntakk, for har ikke spesiell sultfølelse.. )
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.