< Tilbake til oversikten

Bivirkninger ved for lite karbs

siljesfremgang sa for siden:

Jeg har nå gått ca 2 uker på lavkarb, det vil si rundt 20-50 gram karbs pr dag.
Dette fungerer kjempe fint, men har vært borti to dager der jeg har fått i meg ennå mindre enn 20 gram karbs, ja, gjerne bare 10 gram, om det en gang. Dette fordi jeg har hoppet over måltider og ikke fått i meg alt jeg "burde ha".
Dagen etterpå disse dagene har jeg vært så utrolig dårlig, der av kjempe kvalm.
Kan dette være en bivirkning på at jeg ikke har fått i meg nok karbohydrater dagen før? :confused::confused:
(jeg klarer ikke finne noen annen sammenheng enn det :confused: )

nellie sa for siden:

Antakeligvis så vipper du mellom "sterk" ketose og "ikke-så-sterk" ketose, om man kan kalle det det.. Det kan hende det er litt slitsomt for kroppen.:) Noen tåler det helt fint, andre sliter. Du veksler jo mellom den ene og den andre forbrenninga.

Kan hende det lønner seg å enten holde seg rundt 20 eller holde det til rundt 30-50.

Du må nesten prøve deg frem.

Dietta sa for siden:

Siden du har hoppet over måltider kan det også kanskje skyldes at du rett og slett har fått i deg for lite energi. Tror ikke det er helt uvanlig å bli uvel og slapp hvis man spiser for lite. Hvis det er tilfelle, har det kanskje ikke noe med antall karber og gjøre, men mangel på kalorier/energi.

Yrla sa for siden:

Om du erstattet karbohydratene med mer fett eller protein enn du er vant til kan det være det, men det kan være som du sier, for lite grønnsaker også. Prøv bare å spis balansert og drikk nok, så går det sikkert bedre. Om du spiste protein uten fett til kan det kanskje være greia også.

siljesfremgang sa for siden:

Tusen takk for gode svar, kan være en lett blanding mellom de fleste av tingene ja.. =) Må bare passe på å få i meg nok mat.. ( noe som kan av og til være vanskelig med så lavt karb inntakk, for har ikke spesiell sultfølelse.. )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.