Ja, lurer rett og slett på om det blir vanskeligere å gå ned i vekt hvis man tidligere har gått ut og inn av ketose veldig mye? Det var en tid tilbake hvor jeg gjorde nettopp dette.. Nå har jeg vært streng siden nyttår og bare spist helt rent, likevel har jeg ikke tatt av mer enn et par kg i vannvekt og ikke et gram mer..
Det virker som at folk har best effekt av Ketose den første gangen. Det gjelder helt sikkert ikke alle.
Du spiser helt rent? Ikke litt her og litt der, som virker lite der og da, men som likevel kan utgjøre litt?
Jeg tror (vet ikke) ofte at man har lett for å være litt mer slepphendt den 2.-3.-4. gangen selvom man ikke tenker over det.
Men hvis du spiser helt rent, bare kjøtt/fisk/fugl/egg, NOK grønnsaker og LITT meieriprodukter. Passer på å få i deg nok fett, ikke altfor mye proteiner, nok karbohydrater + tar vitaminene dine osv, så er det nok å smøre seg med tålmodighet som gjelder.
I ketolyseboka sier Torkil at det er viktig å holde seg strengt til reglene og at man ikke går like effektivt ned om man slutter og begynner igjen. De fleste med lang historie med slanking bak seg kan nok underskrive på at den første gangen de slanket seg gikk de ned mye fort mens ved neste forsøk gikk det meget tregere.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.