< Tilbake til oversikten

Full av vann. Hjelp!

Balterz sa for siden:

Mulig dette er noe jeg må ta videre til en lege. Men..
Jeg er litt nervøs nå. Har aldri opplevd dette før og bare lurer på om det er fordi jeg ikke spiser karbo?
Kanskje noen andre har opplevd dette.

Likevel må jeg spørre. Har drukket sykt masse vann og leggene mine blant annet er oppblåst mer eller mindre. Føler meg bra. Men tross sikker 4 liter vann igår + te og ikke fult så mye idag føler jeg det som om jeg er uttørket.

Spørsmålet er om noen har opplevd dette på lavkarbo?

Men ser ikke helt at det kan være fordi jeg ikke spiser carbo. For etter erfaring gjør lavkarbo det motsatte..

Føler jeg har doblet i str, samtidig som jeg i formen føler meg kjempe bra. Og det er ikke bare hodet mitt som sier jeg er større. Klærne sitter strammere. Og dette over noen dager!

Kari Marita sa for siden:

Jeg spiste for mye karber i går, og gikk opp 2 kilo! vann. Skremmenes men d er vel borte igjen i morgen. :) Har ikke opplevd akkurat d du har.

Balterz sa for siden:

Har ikke spist mer enn max 100 g carb siste to ukene. Siste dagene har det ligget under 30.
Men skal rusle bort på apoteket her å spørre litt nå. Starter bli ubehagelig kan en si

Rin sa for siden:

Vannsamling i kroppen handler ofte om saltbalanse, også - så om du ikke har fått i deg noe salt, kan det godt hende at det er hva du trenger. (Dette tenker jeg også på når du sier du føler deg uttørket. Kroppen trenger salter/mineraler for å nyttegjøre seg av vannet!) Ellers kan det også oppstå i forbindelse med betennelser og andre stress-tilstander i kroppen.

Balterz sa for siden:

Har fått i meg noe salt. Men kan hende det er for lite. Få i meg noe farris.
Er ikke hjemme så ting er litt anderledes enn resten av de to ukene har vært.
Sikrer meg litt nå, kjøpt kjerrigrokk og har farris her.
Ganske ubehagelig når jeg ser jeg har gått opp i vekt (vann), likevel føler jeg meg friskere enn før =)

Kitt sa for siden:

Dersom du føler deg helt fin og frisk uten kvalme og hodepine, er det nok bare en forbigående greie!
Noe du har spist/ikke spist, uvant døgnrytme, syklus- endringer, osv osv.

Tar du ketolyse- vitaminene forresten? Magnesium?

Yrla sa for siden:

Har du trent masse?

Bønna200 sa for siden:

Tar du medisiner som f.eks zyrtec? Det kan samle mye vann.

Ellers så synes jeg ikke du har så VELDIG mye vannvekt. Her kan det i perioder gå opp i seks kilo...

Dietta sa for siden:

:eek: Fyttekatta, det er mye !!!!

Balterz sa for siden:

Tar noe vitaminer nå. Men mer når jeg er hjemme.
Dette startet etter jeg forrige tirsdag tok en imodium comp. Så må være den?

Tar en del medisiner, ritalin, lamictal og fluoksetin. Men det har jeg brukt i flere år nå.

Er litt bedre idag. =) kjøpte kjerringrokk i går. Og gleder meg til å komme hjem til mine vanlige rutiner.

Ble bare VELDIG skremt igår når jeg titta ned på leggene mine og de nesten så hovne ut. Husker mamma hadde veldig ofte sånne type legger. hun gikk fast på vannlatene medisiner.
Funderer på om jeg skal veie meg i morgen eller ikke.

Men tok tipset om salt. Så drikker mye farris idag. Og fra i kveld blir ting mer normalt igjen! =)

Bønna200 sa for siden:

Ja, det er det:o Da hovner hele meg opp. Magen blir som en sperreballong, ben og fingre vokser ganske mye og jeg får t.o.m en helt spesiell dobbelthake...

Kanutten sa for siden:

Jeg får hodepine når kroppen samler vann. Deretter føler jeg at halsen tykner. Hvis jeg da tar vanndrivende slipper jeg hevelse i fingre og legger. Vannsamling er pyton. :mad:

Tarato sa for siden:

Hvis du ikke vil miste motet eller hva som holder deg oppe og i gang, burde du kanskje vente en uke?

Jeg opplevde forøvrig samme ekstreme hovenhet for noen mndr siden. Jeg satte det i sammenheng med et kraftig nedhugg i antall kh pr dag og ble bra først da jeg gikk opp til normalen. Det var så ubehagelig og ga seg ikke tross masse vann, salt, farris mv. Jeg fant ut at jeg måtte lytte til kroppen og har holdt meg til min vanlige dose kh etter det.

Balterz sa for siden:

Rare er at jeg har kuttet Kh før. uten denne reaksjonen. men bør nok ikke veie meg i morgen.
Kanskje det beste er å rett og slett nyte det at jeg føler meg bra.
Men desverre startet dagen med et brak, hotel frokost som var en kake.. osv.. Så nå føler jeg meg som..
Hm.. Crap!!
Men ny dag imorgen og skal droppe å bruke penger på batteri til vakta mi :o

Leste Bønna200 får dobbelthake. Har fått det jeg og, eller fått den igjen siste uka. Det er faktisk en av de tingene som plager meg mest.

siljesfremgang sa for siden:

Håper "vannet" slipper snart og at du får dine vanlige legger tilbake.. :)

Yrla sa for siden:

Spiste eller drakk du noe annerledes like før det skjedde? Har du pleid å få vann i kroppen i forbindelse med mens-syklus?

Yrla sa for siden:

imodium comp, trenger du det på lavkarbo,altså? Eneste ødem det skal kunne gi er angioødem.

Balterz sa for siden:

De er sånn passe tilbake nå =)
Aner ikke hvorfor det ble sånn men. er første gang noensinne det har skjedd

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.