Noen som har testa FOS-pulver? Hvordan er det med smaken? Er den litt isende som sukrin? Bitter som stevia? Slik jeg leser det, så er det et bedre alternativ enn en del søtning, i hvertfall om smaken er ok, og det om at GI er 0 faktisk stemmer. Det er jo helt naturlig og sånn, men kan gi litt mageaction har jeg skjønt, i hvertfall i begynnelsen. Noen som har noen tanker eller meninger?
Fos er en mild sukkerform uten bismak. Minner om søt melk i smaken, men er altså tørt da. (Søt tørrmelk? :confused:)
Jeg bruker det i te (tar FOS for å fore de gode tarmbakteriene), men for meg virker det som at søtheten forsvinner i varme? Har også brukt det i hjemmelaget sjokolade, men da som ett av mange søtstoffer.
Og så vil jeg advare - det krever tilvenning. Mange reagerer på så lite som 1/4 ts og toleransen må bygges opp. Jeg startet med 2-3 x 1/4 ts daglig og har nå bygd meg opp til 4-5ts daglig. Det hadde ikke fungert i starten.
Dette høres jo veldig lovende ut, i alle fall hva smak angår. Jeg er ikke superfan av sukrin, og synes fort at stevia blir for bittert. Har ikke lyst til å bruke de kunstige søtningsstoffene, selvom jeg mistenker at de er veldig gode. Tror jammen jeg må teste ut FOS, jeg. :) Skal ha i minne advarslene deres. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.