som en litt god middag bruker jeg kyllingfilet som jeg har en blanding av raspet ost og urter på før jeg steker den i ovnen... kjempegodt, og du kan bestemme selv hvor mye ost du velger å bruke...
I dag har jeg laget tomatsalat til... nam-nam
Apropos kylling. Jeg tok en halv kylling idag, smurte den inn med yoghurt naturell og tacokrydder (black boy) - satte den i ovnen på 125 grader i 2 timer.. nyydelig! Spiste waldorffsalat til :slurp:
Mulig det ligger her, men vi burde få en egen tråd for kyllingoppskrifter. Eksperimenterer selv uhemmet innen langtidssteking, og varianten med yougurt og Tacokrydder hørtes god ut.
På den annen side, her er det jo bare å bruke spikersuppe metoden, man tager hva man haver, og så lenge kyllingen ligger i bunn, blir det sikker godt.
Dersom dere bruker pesto etc, prøv ovnsbakt aubergine i tillegg. Enkelt, og tidsklemma er absolutt ingen unnskyldning.
1 aubergine snittes i ca 1 cm tykke skiver, saltes i ca 10-15 min, tørk bort vann. Legg i ildfast form, ta over noe olivenolje, hvitløk, litt salt og provencalsk/italiensk krydder. Stekes sammen med kyllingen. Sleng gjerne noen fetabiter på toppen. Suksess er garantert, ypperlig i selskaper. Gjerne med en god rød italiener ved siden.
Hmm? Hvordan blir yoghurten når du har den i ovnen?? Smurte inn? En rå kylling altså?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.