Peppa Gris sa for siden:
Hva er mandelmasse?
Peppa Gris sa for siden:
Hva er mandelmasse?
TrillTrall sa for siden:
Er ikke det kransekakedeig? Godt mulig jeg tar feil her - du får google litt og se. :)
nellie sa for siden:
Jeg har fått for meg at mandelmasse er det samme som marsipan.. 50/50 fintmalte mandler og sukker. Men det er ikke noe sånn konkret svar å få på det der ute i den store verdensveven.
nellie sa for siden:
Eller at det på en måte er marsipandeigen før man former den til marsipan.
Peppa Gris sa for siden:
Snålt. Fant en kakeoppskrift, sjokoladekake, der mandelmasse var basen i hele kaken. Hørtes jo skrekkelig ut dersom det er marsipan eller kransekakedeig. Grøss!
Takk for svar!
Kitt sa for siden:
Ikke grusomt i det hele tatt, bare godt!:sikle:
Har ikke laget selv, men svigerinnen min har en kake hun lager på den måten! Og den er GOD!:D
Jeg elsker marspian og kransekake, da! :D
nellie sa for siden:
Er ikke det noe ala fyrstekake da? Kan ikke akkurat si at det smaker jævlig.:p
Peppa Gris sa for siden:
Fyrstekake er grusomt :D
Yrla sa for siden:
Trodde det var malte mandler,jeg, og at mandelmel var mandler som var avfettet og malt. Om mandelmasse er marsipan, hvorfor ikke kalle det marsipan da?
frøken sa for siden:
en slags marsipan ja.
nellie sa for siden:
Jeg søkte på google og tolket det sånn:) Sier ikke at det er fasiten. Malte mandler er vel malte mandler? Det utgjør ingen masse, så vidt jeg vet.:)
Dietta sa for siden:
Av en eller annen grunn har jeg innbildt meg at mandelmasse er noe alà makronfyll.........
Yonah sa for siden:
Mandelmasse er kransekakedeig. Forskjellen på mandelmasse og marsipan er vel mest at til marsipan er mandlene skoldet. Man får kjøpt ferdig mandelmasse på dagligvaren, den bruker man til kransekake, fyrstekake osv ( jeg synes dog den er tørr og smaker rart, fordi den ofte er tilsatt aprikoskjerner ).
Yrla sa for siden:
Visste ikke at det fantes ferdig kransekakedeig å få kjøpt, jeg, da har jeg lært noe nytt idag:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.