< Tilbake til oversikten

Dere som ikke har stor overvekt

fridr sa for siden:

Et spørsmål til dere som spiser lavkarbo og ikke har stor overvekt:

Synes dere at dere har lettere for å gå ned i vekt/stramme opp når dere trener fast (og spiser lavkarbo) enn når dere ikke trener?

Det kan hende dette er et teit spm, men jeg lurer nå :p

ToreH sa for siden:

Ja, definitivt i mitt tilfelle. En annen fordel med det å trene FAST er jo at man blir i bedre form samt alle de andre gode helsemessige årsakene til at man bør trene regelmessig :)

Victory sa for siden:

Jeg MÅ trene mye for og se resultater i det hele tatt.... Uten trening merker jeg FORT at jeg blir dvaskete. Ingen god følelse.

nellie sa for siden:

Kosthold pluss trening vil ALLTID være bedre enn "bare" kosthold.. Vekta vil kanskje krangle litt i en periode, men så lenge man er klar over det så går det kanskje bedre?

Qlio sa for siden:

Jeg får ikke noe gratis - her er det trening som gjelder for å strammet opp. Mye og jevnlig. Jeg merker stor forskjell på de månedene hvor jeg sykler til og fra jobb hver dag (2,5 mil totalt).

Men lavkarbo gjør nok at magen både ser og føles flatere ut, men lavkarbo gir deg nok ikke stram kropp uten trening.

smgj sa for siden:

Kosthold krymper alt - trening vedlikeholder musklene slik at det er mest "flabb" som forsvinner. Man ønsker som regel "flabbet " dit pepperen gror og å beholde musklene.

Dessuten:
En trent kropp er mer insulinsensitiv og forbruker mer kalorier. Begge deler er fordelaktig i forhold til å vedlikehold ønsket vekt. :)

(Men av og til er det vanskelig å gjennomføre det man vet ... :o )

gamlebyen sa for siden:

Merker stor forskjell på når jeg får trent skikkelig og spist skikkelig, fremfor bare kosthold.
Har kjørt mye kardio og tabata i det siste, og lårene er som lagd av murstein. Så var det resten av kroppen da...
Er meget glad for at jeg går frem og tilbake til jobb hver eneste dag.

Qlio sa for siden:

Jeg har faste lår men gleder meg til den dagen de finner opp PUNKTSLANKING!

nellie sa for siden:

Synes tung styrketrening fungerer litt som, kanskje ikke punktslanking, men punktoppstramming hvertfall!:)

ToreH sa for siden:

Finner du det opp, da blir du en rik kvinne....:)

smgj sa for siden:

Punktoppstramming er en god second. :D

ToreH sa for siden:

Er det bare meg, eller? Får noen utrolig merkelige bilder på ordet "punktoppstramming" liksom? :D Funker det bare på viljestyrt muskulatur eller også på den delvis viljestyrte muskulatur? :)

gamlebyen sa for siden:

Får punktoppstramning opptil flere ganger om dagen jeg....:o:confused::D

ToreH sa for siden:

:eek::D

Qlio sa for siden:

I know, ikke rart jeg ikke sover om natta.... prøver jo desperat å bli rik på denne ideen....

Punktoppstramming, her er vi tilbake til bildene igjen.... :p Kan nok bare glemme søvn i natt også, for her er ja- maskiner, nei- maskiner, punktoppstrammere....

nellie sa for siden:

:rodme:

ToreH sa for siden:

DETTE er en av grunnene til at jeg som mann simpelhen ELSKER å være i dette forumet...hahaha. Må få gutta boys til å melde seg inn her også. :D

gamlebyen sa for siden:

Blir vel Turboneger på øret under treninga etterpå....

Qlio sa for siden:

Selv om jeg er skitstøl, eller dvs det gjør egentlig bare vondt når jeg puster, har jeg faktisk veldig lyst til å ta en halvtime på mølla bare for å se om jeg klarer å identifisere noen av maskinene. Jeg får jo stadig høre at jeg er et "Ja- menneske" men vet ikke lenger om det er en positiv ting etter denne dagen....

Ja til flere menn, forøvrig og Turboneger funker fint til trening! På romaskin er det kun en sang som gjelder: Rage against the machine med "Killing in the name".... på repeat!

gamlebyen sa for siden:

Rage funker jo generelt til all trening, hele førsteskiva deres.
Selv sverger jeg til mye Slayer og Pantera (med fare for at jeg skriker ut f eks foooooooooken hostile eller gaaaaaaaaaaaaaaaaawd hates us all) mens jeg trener

nellie sa for siden:

Ja- og neimaskinene står gjerne i samlet flokk. Se etter 16-åringene med lipgloss, treningsthights og rosa topp, så finner du dem lett. Du finner ikke et eneste mannfolk i nærheten av de maskinene.

Qlio sa for siden:

Bedre det enn jeg som sitter rødsprengt og nistirrer på displayet mens jeg drar og drar og ikke får opp hverken rot eller gubbe mens jeg mumler: Fuck you I wont do what you tell me"! :o

gamlebyen sa for siden:

Joda, de bruker bare jææææææævli lang tid på apparatene som er i nærheten av ja/nei....:cool:

Qlio sa for siden:

Funker disse svaralternativene, eller er det bare for de som vil beholde sminken på mens de trener?

Victory sa for siden:

Jillian sier forresten at ja og nei maskinene er ikke bra for og få stramme slanke ben... tren innveldig og utvendig lår mad bare kroppvekt for og få de lange musklene man ønsker.

Sååh... dere andre får finne alternaiv underholdning. ;)

nellie sa for siden:

Som sagt så finner jeg ingen øvelse som tar "på utsiden av rumpa", sånn som ja-maskinen gjør. Uansett hvor mange knebøy/lunges/stepups og whatnot med manualer, stang, uten noe - bare kroppsvekt, med vid stance eller smal eller, you name it, så tar det bare ikke der altså..

Jillian sier mye.:p Flink hun altså, men tror neppe alle er enig i at man skal holde seg til bare kroppsvekt for å få et best mulig resultat. Spørs vel kanskje hva for noe mål man har. Slanke bein, muskuløse bein, tynne bein, mulighetene er uendelige.

Victory sa for siden:

Helt klart, men for min egen del tror jeg det er et smart tips og ta med meg spesielt på låra.. jeg har litt sånn korte/butte bein... ønsker meg laaange pilates bein. ;)

Men ellers så dynger jeg på det jeg klarer. Merker faktisk at jeg klarer tyngre vekter nå. Fornøyd!

fridr sa for siden:

Skal si dere kuppa tråden :p

Hva i ALL verden er ja/nei-maskiner?!
Jeg sier ikke at man IKKE skal trene ;) Er selv kjempefan av trening og dets gevinster.
Det var som sagt bare et spm til alle som er i samme båt som meg.
Jeg har ikke fått trent skikkelig på en mnd, så jeg føler meg dvaskete uansett hvor sunt jeg enn måtte spise ;)

smgj sa for siden:

Ja/nei ble vel beskrevet i denne tråden... til det ugjenkjennelige. :D
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33816

Qlio sa for siden:

Mine bein er også litt sånn rare, ser nesten ut som om låra går rett i skoa. Jeg sto ikke først i køen når gasellebeina ble delt ut, og jeg tviler på at pilates kan strekke ut de føttene mine... her må det kirurgi, strekk og sengeleie til tror jeg?

Men jeg svarte i utgangspunktet på spm, da.... hehe, sånn i starten.... at det ikke bare holder å spise bra om man vil bli stram i fisken (eller mølja).

fridr sa for siden:

Det tror ikke jeg heller ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.