Heisann! sa for siden:
Hei, hei
Noen som vet hva sitronsaftkuren går ut på?
Hva man skal få i seg i løpet av en dag, regler o.l?
Noen med erfaring med denne kuren?
Andre renselseskurer å anbefale?
Takker for all tilbakemelding
:)
Heisann! sa for siden:
Hei, hei
Noen som vet hva sitronsaftkuren går ut på?
Hva man skal få i seg i løpet av en dag, regler o.l?
Noen med erfaring med denne kuren?
Andre renselseskurer å anbefale?
Takker for all tilbakemelding
:)
HP sa for siden:
Jeg anbefaler Atkins induksjon ;)
Reglene for den finner du her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270
DrPork sa for siden:
Det eneste jeg vet om denne kuren, er navnet du skriver, og ut fra dette, er det trolig best å forkaste hele ideen før du starter. Det eneste du oppnår er trolig å frarane kroppen din vann, muskler, mineraler og noe fett. Dersom dette er en form for faste vil du også sette ned forbrenningen din. Du vil sikkert gå ned noen kg, det meste vann, og du vil mest sannsynligvis legge på deg mer enn det som forsvant.
Dersom du ønsker å rense kroppen, prøv 2 uker uten sukker/stivelse/hvetemel, men med masse grønnsaker, proteiner (magre kilder) samt rett sammensetning mellom mettet og umettet fett. Fase 1 i Southbeach burde passe deg. Forventet vekttap 4 - 8 kg, og det bør ikke være mer. "Easy come, easy go" gjelder i høyeste grad innen dette segmentet.
Etter dette, gjør deg selv en tjeneste, prøv å legg om til varig kostendring, da slipper du utallige kurer, og du VIL få et bedre liv.
Marianne sa for siden:
Er du ute etter å rense kroppen for giftstoffer og tarmene for slagg, kan jeg anbefale dr. Robert Gray's tarmrensningsprogram. Denne kuren skal være fin til å fjerne slagg fra tarmene, som vi gjerne får etter å ha spist for mye hvetemel og melkeprodukter bl.a.
Den skal også bygge opp igjen en dårlig tarmflora.
Se også denne tråden om utrensningskurer:
Fedonisten sa for siden:
Har du testet dette eller?
Vet du noe om hvor jeg kan lese om produktene/programmet?
Mener å ha hørt om dr. Robert Gray - og at det er bra skjønner du, men klarer ikke å finne fram "fila på harddisken min" (les: i hukommelsen......)
:klem:
Nille sa for siden:
Jeg tok noe som skulle være en kraftig utrenskningskur for noen mnd siden. Hadde absolutt ingen effekt. Jeg har spurt flere "spesialister" hvorfor - og har fått entydende svar: Fordi tarmene mine allerede har det godt med lavkarbokosthold, mye godt fett, vitaminer, mineraler og mye vann. Tarmtottene mine er rene og friske og behøver ikke renses. Som damen på Oline SPA sa: "Hva er ER det du spiser, du har jo ikke giftstoffer i kroppen !?!"
...så jeg signerer HP's innlegg :)
Marianne sa for siden:
Jeg har prøvd denne mot mine mageproblemer - brukt denne flere ganger - og da fungerte magen perfekt. Ble bl.a. kvitt problemer med luft i magen (Candida?), problemer ved inntak av melkeprodukter m.m. Den koster litt, derfor bruker jeg den ikke nå.
[color=teal][/color]
De fleste større helsekostforretninger har dette, eller de kan ta det inn til deg. Leverandør i Norge er Mezina A/S på Åmli. De hadde hjemmeside før, men denne finner jeg ikke mer.
[color=teal][/color]
Fra brosjyren:
[color=teal][/color]
Robert Gray's tarmrensningsprogram medfører en utskillelse av gammelt opphopet avfallsmateriale som kanskje har vært i kroppen i mange år.
En opphopning av avfall i tarmene oppstår når mennesker spiser mat som danner for mye slim. Dette er dessverre gjeldende for hovedparten av dagens kost. Dette klebende restmaterialet kan forhindre en tilfredsstillende tarmfunksjon og danne grobunn for uønskede forråtnelsesbakterier, sopp og parasitter. På denne måten forurenses blod og lymfer og det foregår en kronisk forgiftning av hele kroppen, med påfølgende tap av optimal helse og vitalitet.
[color=teal][/color]
Etter ni års forskning utviklet dr. R.G. et program med følgende fordeler:
[color=teal][/color]
HP sa for siden:
Stemmer fortsatt på Atkins Induksjon jeg :snill:
Gjerne sammen med loppefrøskall og noen av disse urtene til dr Gray :)
Marianne sa for siden:
Det tar nok noen år med Atkins induksjon før alt gammelt slagg og drit er fjernet fra tarmene. Man spiser ren mat på induksjonen, som ikke øker slimdannelsen og avleiringen, men det vil nok ikke virke så effektivt som disse meget utrensende urtene. Tar man en utrensningskur over noen uker, vil man få optimalt næringsopptak fra den fantastiske Atkins-induksjons-maten fra første stund.
Nille sa for siden:
Ja, den va'kke dum ! :ja: Tenkte ikke så langt jeg :rodme:
HP sa for siden:
Bare gjentar meg selv jeg :snill:
Fedonisten sa for siden:
......tror faktisk de fleste har fått med seg hva du mener om dette, HP........ :snill: :lol:
HP sa for siden:
Åh... :o
Men siden alle har fått det med seg vil jeg bare presisere at jeg mener den Atkins induksjonen som er presentert her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270 den ekte ;)
Iset sa for siden:
Jeg bruker Vita Biosa for å rense ut tarmene, det er helt fantastisk!!
Jeg kjenner folk som er blitt friske av tarmkreft og Crohns av dette!!! Min bror ble kvitt kronisk diare OVER NATTA, etter 18 år med plager. :eek: Jeg har ikke ORD for hvor bra dette er!!!
Jeg bruker det for å rense ut og for å tilføre kroppen viktige bakterier og opprettholde en optimal fordøyelse og næringsopptak. :D
mofe sa for siden:
Wow!! :eek:
Iset sa for siden:
Jepp, jeg hadde ikke trodd det om jeg ikke var søsteren hans og faktisk visste det var sant. Men så fort pleier det ikke å gå, jeg sa til ham at han måtte regne minst en uke eller to før han kunne merke noe SVAKT, men herregud etter 1 dag var avføringen helt normal!! Han var i sjokk selv. :eek: :D
Kameraten min med Crohns ble 90 % frisk etter å ha bruke den i kort tid. En påske hadde han ikke mer igjen og tenkte han skulle prøve uten, men det tok 2 dager så endte det i legevakt og kortison osv. Han ble sengeliggende og hadde store smerter.
Kona kjøpte Vita Biosa og etter 3 dager var han helt normal og frisk igjen.
:eek: :eek: :eek:
silje sa for siden:
Dette virker jo som et helt fantastisk produkt! Men vil det ha noen innvirkning på meg? jeg tror jo at det står helt normalt til med tarmene mine.. Før jeg begynte på atkins var jeg en del oppblåst i magen, men det har gitt seg nå. På den informasjonssiden du sendte virker det som de vil at man skal bruke dette produktet for alltid..(brukes daglig).. men må man det? jeg har neppe råd til det...
Iset sa for siden:
Jeg kommer til å bruke det til jeg forlater denne jord hehe, men det er ikke nødvendig om du har et sunt lavkarbokosthold ellers, da spiser du jo ikke søppelmat som setter seg i tarmveggene uansett. :)
un9 sa for siden:
Heisann!
Jeg har flere ganger tatt Holistic Horizons, Robert Grey-kuren, og den er helt suveren! Og jeg har prøvd masse med min vanskelig tykktarm... Man får ikke kjøpt den i vanlig helsekost, forhandleren leverer kun til firma som driver praksis og har utdanning innen .eks. homepati, akupunktur osv.
Un9:)
Iset sa for siden:
Vi solgte den faktisk i helsekosten en periode. ;)
Eva sa for siden:
Flott tråd dette som Frøy anbefalte meg utfra mitt spørsmål i annet innlegg.
Siste innlegg her er over 2 år gammelt, så tråden fortjener å bli vekket til live. Noen fler her som har erfaringer med disse tarmrensningskure? Hadde vært kjempefint å høre om. :)
martefie sa for siden:
Jeg brukte to flasker i 2002/2003? og etter det har jeg ikke hatt mageproblemer, og her har kosten gått i alle retninger i mellomtiden...
Victory sa for siden:
Hei!
Dere som kjenner denne Dr Grays kuren; det står på esken til pulveret at man skal blande det med forskjellige juicer, tomat, gulrot feks... Kjenner at det frister lite egentlig. Er det noen som vet om man kan ta det med vann? Og hvis ikke, evt hvorfor?
Håper noen kan svare, jeg røyk nemlig på denne kuren i dag men de solgte meg den uten bruksanvisning. Fant noe på nettet, men ikke om akkurat dette med juicene..
Tusen takk! :)
Huldr sa for siden:
Vet ikke om det er noen her for tida som faktisk har prøvd den jeg? Ikke jeg i alle fall, vet ikke mer enn det som står på nettet :nei:
Victory sa for siden:
...Nei det er mulig..men jeg håper! Jeg er jo helt ubrukelig når jeg blir nysgjerrig på sånne ting og må teste med en eneste gang! Nå står jo boksene bare der i posen sin og ser dumt på meg.. Hehe... Jeg kan jo ringe leverandøren og høre med de i morgen. :)
Huldr sa for siden:
Det er et kjent syndrom :pMen det kan jo hende du får lettere svar hvis du lager en tråd med Dr Gray's i tittelen, kanskje?
Del veldig gjerne erfaringer med kuren, hvis du har lyst! :spent: Har tenkt å ta den en gang, men tåler ikke for kraftig rens for øyeblikket ...
Victory sa for siden:
Hehe..jeg vurderte at jeg skulle det, men så tenkte jeg at jeg sikkert bare ble henvist til linkene under med tilsvarende tema. ;) Men what the heck, I do it!! :cool:
Og jeg skal hvertfall teste den, erfaring kommer!
Huldr sa for siden:
Do it :_punk:Ikke lett å vite om man skal tørre å starte ny tråd alltid, nei :cool:. Men det er vel helst der det er svart på tilsvarende ting flere ganger før man henviser til tidligere tråder. Det blir jo lett oversett hvis man bare føyer på et spørsmål på en gammel tråd, så det må være greit å starte en ny en da synes jeg :)
Lykke til! :blomster: Jeg fikk forresten en bok om detox fra biblioteket i går, av en svensk dame som heter Ulrika Davidsson. Synes det står mye lærerikt og fornuftig der, og jeg tenkte kanskje å ta en mindre radikal variant av den hun beskriver, tilpasset meg. Hun har skrevet lavkarbobøker også, for øvrig, og har selv gått ned 30 kg med lavkarbo.
Victory sa for siden:
I did it! :cool: Crazy woman!! Hehe....
Oi, spennende bok, syns det er litt gøy og lese om dette tema jeg da, selv om det er mye av det som selges sikkert bare er svada. Men man føler seg hvertfall litt sunn syns jeg, og for meg er det hvertfall en kjempe motivasjon! Og om det i bunn og grunn bare er fordi man kanskje drikker mer vann i en periode, så hva så lissom. :)
Huldr sa for siden:
Good for you! :DJa, det kan jo ha en effekt i seg selv som du sier med motivasjonen, og det er jo kjempeviktig :ja:
Victory sa for siden:
Jepp helt klart! :D
Ikke akkurat stormende jubel i den nye tråden min, så da er det bare og legge seg og vente på at butikken åpner og ringe dem..
....To be continued.. ;)
Natti!!
Debz sa for siden:
Har noen hørt av "Clear Start" av Bio Life? Den skal være veldig bra, men jeg prøver å finne ut om det er ketosekuren vennlig? Det står ikke noe om karbs men samtidig står det litt råd om spisinga - for eks spise en lav karb frokost osv...
Victory sa for siden:
Den har jeg ikke hørt om...men nå er jeg i gang med Dr Gray her! Har snakket med den koselige damen i butikken og det var ingen problem og ta det med vann. Grunnen for juice var bare pga smaken ikke var så god, og det hadde hun vel rett i. ;) Men dette skal gå bra. Heavy stuff da, man må trappe opp og greier så det ikke blir for voldsomt i starten - kjenner at dette er blir spennende, men også litt nervøst..
Huldr sa for siden:
Så bra da! :)
Kjempespennende - lykke til! :heia:
PS: Du kan jo bruke den tråden du startet som rapporteringstråd også? Så får du samlet alt på ett sted, og kanskje flere dumper innom her via f eks google og forteller etterhvert. Bare en idé, du gjør jo som du vil :D
Victory sa for siden:
:D Det var planen!
Akkurat tatt dagens første shot nå, mmmmm....snadder! :p Hehe...
Huldr sa for siden:
Hei!Jeg har ikke hørt om den, men det kan nok være vanskelig å kombinere en rensekur med en ketogen diett, spesielt i starten. Under rensekurer bør man helst ikke spise så mye kjøtt, meieriprodukter osv., så da kan det bli litt vanskelig å kombinere med det "typiske" ketosekostholdet. Det kan tilpasses, men det er mer krevende.
Det er jo mye omlegging med begge deler, og mye å sette seg inn i, så jeg ville nok gått for én av delene hvis du er ganske fersk i dette kostholdet, og evt tatt rensen senere hvis du tenker på å gå over på mer generell lavkarbo senere, hvor variasjonsmulighetene er større. Ikke gjør det for vanskelig for deg selv :)
Tomsverden sa for siden:
Hoho! Jeg prøvde C24 en gang, etter å ha blitt anbefalt dette av min personlige trener. Og HAHA! Den gjorde at jeg satt på do... og det luktet harfarge.... bare hyggelig å komme med informasjon :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.