< Tilbake til oversikten

Kvalm og syk, mattips?

ketoseprinsen sa for siden:

Hei!

Kanskje feil sted å skrive om dette, så bare flytt på tråden hvis jeg er teit.

Det verste med lavkarbo for meg er når jeg er syk, jeg får jo mannefeber ;)
Lårmusklene mine som har blitt gigantiske med høy fett og jogging verker helt latterlig.

Omgangssyken som tok slutt i natt(forhåpentligvis) har tømt meg helt og jeg er sulten som en ulv, men fettete ting frister minst i hele verden nå.
Tips til noe som er lett å spise som ikke smaker massemasse og har en god del energi og metthetsfølelse? Sitter her i svima og mine standardretter bringer nesten omgangssyken tilbake.

Bravo sa for siden:

Jeg ville nok ikke tenkt så mye på fettkvoter osv akkurat mens jeg var syk med magesjau. Lag deg noe friskt som ikke virker kvalmende, og pass på å drikke nok, så kan du heller rette opp hvor energiprosentene kommer fra om noen dager, er mitt råd.
(i håp om å da beholde hva du spiser nede og slippe mere oppkast og gufs)

Hva med hardkokt egg i biter sammen med agurk, litt paprika og noe annet grønt som måtte friste, i en slags salat med noe syrlig sitronaktig dressing på?
Eller bare lavkarbobrød - ristet og med litt smør på, kanskje litt sukkerfritt syltetøy på? Hvis du har cocosa/kokosolje i hus, så kan du jo ta en teskje av det oppi en kopp kaffe eller te, det metter litt uten å kjennes så fettete ut..

Rin sa for siden:

Når jeg er sånn kvalm og "tømt" frister det heller ikke så mye med mat, selv om sulten gnager - jeg pleier å prioritere væske og salt, så det blir ofte bare vann/mineralvann og salte nøtter. :cool: Der er det også en del energi å hente!

ketoseprinsen sa for siden:

Tror jeg skal prøve å kjøpe meg både nøtter og lavkarbobrød jeg da. :)

Har spist ketogent helt frem til forrige uke, det slår meg ikke alltid at jeg har litt mer å gå på nå.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.