Kanskje feil sted å skrive om dette, så bare flytt på tråden hvis jeg er teit.
Det verste med lavkarbo for meg er når jeg er syk, jeg får jo mannefeber ;)
Lårmusklene mine som har blitt gigantiske med høy fett og jogging verker helt latterlig.
Omgangssyken som tok slutt i natt(forhåpentligvis) har tømt meg helt og jeg er sulten som en ulv, men fettete ting frister minst i hele verden nå.
Tips til noe som er lett å spise som ikke smaker massemasse og har en god del energi og metthetsfølelse? Sitter her i svima og mine standardretter bringer nesten omgangssyken tilbake.
Jeg ville nok ikke tenkt så mye på fettkvoter osv akkurat mens jeg var syk med magesjau. Lag deg noe friskt som ikke virker kvalmende, og pass på å drikke nok, så kan du heller rette opp hvor energiprosentene kommer fra om noen dager, er mitt råd.
(i håp om å da beholde hva du spiser nede og slippe mere oppkast og gufs)
Hva med hardkokt egg i biter sammen med agurk, litt paprika og noe annet grønt som måtte friste, i en slags salat med noe syrlig sitronaktig dressing på?
Eller bare lavkarbobrød - ristet og med litt smør på, kanskje litt sukkerfritt syltetøy på? Hvis du har cocosa/kokosolje i hus, så kan du jo ta en teskje av det oppi en kopp kaffe eller te, det metter litt uten å kjennes så fettete ut..
Når jeg er sånn kvalm og "tømt" frister det heller ikke så mye med mat, selv om sulten gnager - jeg pleier å prioritere væske og salt, så det blir ofte bare vann/mineralvann og salte nøtter. :cool: Der er det også en del energi å hente!
Tror jeg skal prøve å kjøpe meg både nøtter og lavkarbobrød jeg da. :)
Har spist ketogent helt frem til forrige uke, det slår meg ikke alltid at jeg har litt mer å gå på nå.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.