< Tilbake til oversikten

Chiafrø-dessert

Borealis sa for siden:

En "dæsj" fløte, 1 dl vann, 1-2 ss Walden Farms sjokoladesirup, og chiafrø etter behag...la så en stund og bli gele-aktig= namme! :p

Livsglede sa for siden:

Hmmmmm, hva er en stund? 5 min 10 min eller 30 min? Greit å vite om jeg må røre sammen ved frokost og spise den til lunsj eller hva:confused: Hørtes litt godt ut dette. Chia frø er jo så godt

Okie sa for siden:

chia frø?

Borealis sa for siden:

Dess lengre det står, dess tjukkere blir det. Heller du det nedpå før 30 min, vil det nok svelle videre i magen din ;)

Chiafrø i fun lightsaft er også ok dessert/mellommåltid, om man ellers godtar kunstig søtning:)

Noen liker ikke den gele-konsistensen chiafrørene får, men jeg synes den er snabla god. Med fløte & stevia ble det nesten litt sagogrynsaktig....

Okie sa for siden:

hmmmm... litt sånn tapioka altså? Skal søke etter hva disse frøene er. men kan noen fortelle meg er de å finne i dagligvaren eller helsekost eller nett?

j88 sa for siden:

chia frø kjøper man på helsekost, eller på nettet

Borealis sa for siden:

Er liksom litt mindre og mykere enn linfrøene....og enda mere gele! Og de er fulle av omega 3, proteiner , fiber m.m.

Hentet fra: superlivsstil.blogspot.com/2010/09/magiske-chia-fr.html

Bik sa for siden:

Disse må man jo prøve ut. Rart de ikke reklameres med for når de er så sunne :)

Borealis sa for siden:

Jeg er ihvertfall hekta! :p

Okie sa for siden:

Oi takk... disse må jeg prøve. Er smaken en egen smak eller minner de litt om linfrø? Elsker linfrø:)

Livsglede sa for siden:

Takk,takk skal prøves imorgen til lunsj, lages klar ved frokost og så nytes senere på dagen med en kopp kaffe og fløte. Jeg bruker kun soyafløte, men regner med at det er det samme:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.