Tenker at det er ekstremt lett for meg å lage omlett eller eggerøre i mikroen om morgenen og ser at en del her gjør det. Men, rører dere noe underveis? Elller kjører dere bare 1 min pr. egg? Skjønner ikke helt hvordan egene skal bli "fluffy" i mikroen.
For at du ikke skal få gummi tar det like lang tid som i stekepanna.. Tar 3 minutter i stekepanna.. Piske sammen egg og skjære opp fyll må du gjøre uansett..
Jeg bruker heller en panne med slippbelegg, steke tynn omelett et par minutter, legger på fyll, bretter sammen og lar den ligge litt til også spiser jeg, mye mere smakfullt enn gummiomlett.
Jeg har prøvd begge deler og eneste forskjellen i tidsforbruker ble de sekundene det tok å vaske stekepanna..
Om du vil ha det kjemperaskt, så pisker du sammen en stor pakke egg og lager omelett i en langpanne, skjærer opp og fryser ned porsjonsbiter.
Men jeg synes virkelig det er en STOR smaksforskjell på tynn omelett som ikke er overstekt og gjennomstekt omelett, igrunn som tom helt forskjellige ting. Derfor lager jeg kun den tynne. Vil du ha det veldig enkelt pisker du samme egg i en mugge med lokk og heller i panna den mengden du trenger. Sett på plata, skjær opp fyll, ha i stekefett, hell i piskede egg osv.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.