Inne i arkaden senter, nederst i karl johan er det en stor butikk med alt mulig til svært lav pris. Der, ikke langt fra kassa, er det urter, krydder etc til 10 kr posen. Jeg kjøpte nypepulver til ti kr som koster mye, mye mer andre steder. Og timian osv. Notatblokker med penn til 10 kr, jesus og maria-lysestaker til 5 kr stk. Gå og se!
Kom tilfeldigvis over dette produktet i søk etter noe helt annet. Noe for de med lavt stoffskifte? Skal visst ifølge brukerne øke energien og føre til vekttap.www.iherb.com/TPCS-Iosol-Formula-II-1-fl-oz-30-ml/4785?at=0
Verdt en titt kanskje?
Vaniljepulver er dyrt. Men på ebay får du mye for pengene. Den lille jeg fikk tak i i Norge på Jacobs var det bare 10 gram i, på ebay får man 28g, 56g og 70 g.
Når Rema har disse kampanjene sine, er det greit å sjekke ut ferdigsuppene deres, for oss som stadig er på farten. Under den nå meksikanske kampanjen har de meksikansk tomatsuppe med 4 karber pr 100 gram :)
For de som bor i Oslo; Det kan være ganske lønnsomt å handle inn grønnsaker på innvandrersjappe på f.eks Grünerløkka. Jeg og samboer pleier å ta en liten harrytur dit én gang i uken for å handle inn litt ekstra. :P Vi finner mye spennende og eksotiske matvarer.
Husker spesielt den ene gangen hvor vi fikk en del grønt m.m. til 150 kr! Begge fikk nesten bakoversveis, for alt vi handlet, ville i hvert fall kommet på minst 250 + på Kiwi her på Frogner.
Jeg har kjøpt vaniljestenger fra iherb og malt selv. Jeg puttet dem bare i en kjøkkenmaskin og kjørte til det ikke kom mer pulver (blir avsatt på kantene og jeg stoppet maskinen og skrapte av litt med jevne mellomrom). Det ble litt igjen som ikke ville bli malt til fint pulver. Det brukte jeg i müsli.
hele stangen skal ikke med i vaniljepulver, det er kun frøene inni. Barken utenpå ødelegger smaken. Mener å ha lest at den ikke er spesielt sunn heller? Er hvertfall veldig viktig å fjerne den når man koker ting med vaniljestang i f.eks.
Noe av stengene ville ikke bli til fint pulver, så det brukte jeg til müsli. Det var ikke så mye smak i det som ikke ville bli pulver. Og hvis barken hadde ødelagt smaken, så hadde man vel ikke kokt ting med barken i i det hele tatt? :geip:
Det var jamie oliver som sa det på et program, at barken ikke måtte med i maten. Så han la ned den i et glass med sukker i stedet, etter han hadde skrapet ut frøene, for å få hjemmelaget vaniljesukker. Og jeg har lest det flere plasser ang vaniljestang, at man skal skrape ut frøene, men passe på at barken ikke blir med fordi da blir det bittert.
Vel, mulig det smaker bedre med kun frøene, men vaniljepulveret man kjøper er hele vaniljestenger som er malt, så da gjør jeg også det. Selvfølgelig skal ikke vaniljestangen være med maten. Hvor kult er det å knaske på en hel vaniljestang? :geip:
Greit å opplyse om at dette ser ut til å være helt ordinære joddråper. :) Jod kan være et tveegget sverd for stoffskiftets del. Mange med stoffskifteproblemer (meg selv inkludert) lider av jodmangel og ofte også struma, men for noen kan jodtilskudd gjør det verre, særlig de som er medisinerte bør være obs. Det kan være en fordel å sjekke at man har reell mangel før man begynner å ta tilskudd.
Til dere som spiser for mye kjøtt eller ikke vil spise kjøtt vil jeg tipse om et raw proteinpulver av plantespirer som kan brukes i bakst istedenfor soyaprotein, som er uten tilsatt smak og har 1 g fett og under 1 g karbo pr 22 g. www.iherb.com/Garden-of-Life-RAW-Protein-Beyond-Organic-Protein-Formula-22-oz-622-g/22343?at=0 Jeg har tenkt til å kjøpe den. Den har fått god kritikk. Tenker det må være en av sunneste proteinpulverne man kan velge.
Jeg synes den var OK, jeg. Sjokolade og marshmallows derimot var kvalmende. Men jeg blandet med en smørkrem og da var alle tre helt nydelige! 1 del smør, 1 del sukrinmelis og 2 deler dip. Og så brukte jeg dette som fyll i sjokolader. Nammenam!
Ok, så bra for deg. Skal teste stevia med smak av english toffe isteden, jeg. Håper den er bedre. Ihvertfall mye brukt i snopelaging:) Jeg skulle ønske jeg kunne klare å lage karameller/fudge med ikke bare masse smør og fløte men beriket med proteinpulver så det ble mer mat og ikke bare en haug med fett.
Å det var et lurt tips :) Har både sjokolade og karamel, og planen var å bruke de i kake.
Hva smaker det av den med marshmallows etter at du har blandet den ?
Tja, hvordan skal man forklare det? Det smakte godt nok til at jeg kunne spise av det med skje, noe jeg ikke kunne da det var kun marshmallowsdip. Det er jo bare smør og sukrinmelis ekstra, men det ble fyldigere smak liksom. Jeg brukte vanlig smør som er saltet. Det skal jo være lite av alt i dippen, inkludert salt. Så ekstra fett og salt gjorde at det smakte bedre. Og det ble hardt, så du kan bruke det som kaketopping f.eks.
Jeg tipper hun mener TGR, som også har stor avdeling i Markveien (rett nedenfor Les Palais des Thes). De har en del kryddergreier der, men jeg tror jeg foretrekker Sultan/Vatan for det formålet. :p (Ok, litt lenger ned i gata er det vel, men deromkring altså)
Aha, den nye dingsebutikken som åpna nå før jul? Jeg må innrømme at jeg var mest nysgjerrig på de Maria/Jesus-lysene, ettersom jeg halvveis samler på religiøse ikon-greier.
Ja, jeg oppdaget den like før jul, men flyr ikke så mye gjennom senteret så jeg vet ikke akkurat når den kom dit. Jeg også digger sånne Jesus og Maria greier. Kjøper en del på ebay, smykker for det meste. Fikk kors- øredobber i posten igår jeg er veldig fornøyd med. Statuer er for dyrt å frakte. Vet du om noen rimelige figurer i Norge så tips gjerne om det her:)
Heie, nei, jeg aner ikke. Kjøper litt her og der ettersom jeg kommer over. Alt fra buddhaer og vishnuer til kristne ikoner. Nå er jeg ikke det minste religiøs, så det er mer en kuriosa, og det jeg har har jeg enten fått, funnet på bruktbutikker i utlandet eller juggelbutikker på Grønland.
De har ikke det i Markveien nå i alle fall, jeg har sjekket, for jeg liker også sånt, nemlig :p Jeg tror vareutvalget skifter temmelig fort. Men de har mye fint, da! Og billig ... Vanskelig å ikke komme ut derfra med hendene fulle! Kan jo hende noe lignende dukker opp igjen også :)
Hehe, ikke sant. Det er nok derfor jeg ikke har latt nysgjerrigheten ta overhånd. Jeg kan finne på å tro at jeg vil ha alt av dingser i enkelte øyeblikk. :o
Er det Tiger dere snakker om? Det er en dingsebutikk ala Nille, eller gamle Max. Jeg liker krydderne de har der jeg da. Også kjøper jeg kontorstæsj der, til ti kr pakka. Så de hadde garn nå også. Lys og servietter kjøpte jeg alltid der da jeg bodde i Køben. Nesten litt trist at de har åpna i Norge, for etter søstrene grene kom var det nesten det eneste som ga meg købenfølelsen når jeg så. :rolleyes:
Sikkert, på skiltene står det "TGR" så jeg tar det bokstavelig, jeg. :p Handler selv mest billig tegnepapir der, og et og annet spesielt funn - en hjerteformet ildfast form, feks. Eller paraply med barter på!
Jeg elsker dem. Men de smaker jo ikke, eller har konsistens, som vanlig godteri. De smaker mer "proteinbar" enn f.eks. Atkins-barene gjør.
Må dog tilføye at jeg spanderte en på en kompis som aldri har spist "slankemat", og han tok én bit, spyttet ut og kastet baren fra seg, hvorpå han erklærte at det var det verste han hadde smakt, ever. :D
Jeg synes ikke Quest-barene smakte papp. De var ikke supergode, men de var greie nok. Og er så seige at man får vondt i kjevemusklene av å spise to stk, så da begrenser mengden seg fint. :geip: Atkinsbarene er så lette å spise og kjøper man en pakke, så vips så har man spist fire stk liksom. I alle fall jeg... Jeg har testet: Coconut Cashew Cinnamon Roll (smaker nesten akkurat som kanel-i-svingen (men med utrolig seig konsistens)) Strawberry Cheesecake Chocolate Brownie
De jeg hadde var vanilla almond crunch - og de ble litt lettere å spise om jeg varmet dem litt først. :p Så jeg tar tilbake papp-uttalelsen, men tror ikke det var den heldigste smaken jeg testet. Venter chocolate brownie-varianten i posten!
Må advara: de har IKKE Brownie-konsistens. Ikke i nærheten. Men jeg synes de smakte godt.
Og, jeg opplever Quest-barene som mye mer mettende enn f.eks. Atkins-barer av samme størrelse. Som Supera spiser jeg gjerne fire stykker før jeg rekker å si "nam" hvis jeg har en fem-pakning Atkins-barer. :p
Lasta ned mest for å legge inn maten jeg spiser, siden diett.no har begynt å ta betalt.
Appen har også innebygd skritteller, en kan legge inn forskjellig trening, registrere vekt osv....
Anbefales!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.