< Tilbake til oversikten

Hva inneholder den?

Yrla sa for siden:

funksjonellmat.mamutweb.com/Shop/Product/Tagatose-sjokoladep%C3%A5legg-med-hasseln%C3%B8tter-200-g/100065
Noen som har kjøpt dette og sett næringsinnholdet? På funksjonellmat.no står det ikke oppført alle ingrediensene. Kun at hasselnøtter utgjør 13 % og at det er tagatose i den. Hva med resten? Mon tro hva slags fett som er tilsatt? Hvordan var forresten smaken?
Jeg har spurt funksjonellmat pr epost også,og venter på svar, men kanskje flere vil vite svaret når det kommer så jeg vil lage en tråd om den. Jeg vil gjerne høre hva dere mener om produktet. Hva det kan brukes til også.

Furine sa for siden:

I følge Damhert si eiga heimeside (kan lesast også på engelsk, sjølv om den er belgisk):

tagatose (41,5%), vegetable oil, hazelnuts (13%), fat reduced cocoa, skimmed milk powder, emulsifier: soya lecithin, flavour.

Excessive consumption may have a laxative effect.

Yrla sa for siden:

Jeg skal jammen spørre hva slags vegetabilsk olje som er brukt når jeg har fått svar fra dem om de ikke oppgir det. Takk.

Furine sa for siden:

Det smakar godt i alle fall, omtrent som Nugatti. Eg har brukt det ein del i Belgia. På brød, som topping på lavkarbosjokoladekake... På is...

Yrla sa for siden:

Hi ha, det var det jeg håpet. Nam. Takk. Topping ja, da kan man bruke det mellom to lag sjokoladekake også. Antakeligvis kommer jeg til å spise det rett fra boksen som dessert etter kyllingmiddag etc:):)

Yrla sa for siden:

Hei,
Her er innholdet:

Sjokoladepålegg med hasselnøtter – inneholder søtstoff Tagatose
Ingredienser: Tagatose (41,5 %), vegetabilsk olje (rapsolje), hasselnøtter (13 %), fettredusert kakao, skummetmelkpulver, emulgator (soyalecitin), aroma.
Allergener: soya, melk, nøtter.

Yrla sa for siden:

Jeg får da tanker om å lage selv:) Mye billigere ,og morsomt.

Furine sa for siden:

Jada, det går heilt fint å lage sjølv. Eg har laga sjokoladenøttepålegg med macademianøtter, nydeleg!

Gerd sa for siden:

Sjokoladepålegg og nøttepålegg kan lages sjøl ja.
Ligger flere oppskrifter ute i forumet :)

Yrla sa for siden:

Å gjør det det,ja. Takk.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.