Bik sa for siden:
Skal lage helstekt elgbiff med viltsaus til i dag. Har tidligere brukt Toro sin som base og putta i en del godsaker. Men nå skal man jo helst spise å rent som mulig. Noen som har en bra oppskrift på viltsaus?
Bik sa for siden:
Skal lage helstekt elgbiff med viltsaus til i dag. Har tidligere brukt Toro sin som base og putta i en del godsaker. Men nå skal man jo helst spise å rent som mulig. Noen som har en bra oppskrift på viltsaus?
Dietta sa for siden:
Kanskje du finner noe i sausetråden :)
Bik sa for siden:
Takk. Skal ta en titt :)
Nannah sa for siden:
Kjære deg, når du steker en stek så får du jo masse god kraft av steken. Da er det helt unødvendig å bruke ferdig-pose.(masse karber er det jo også)
Kok ut langpannen med litt vann. Og hell i en kjele.Ha i fløte eller rømme. Smak til med krydderet du vil ha og småkok til sausen tykkner. Du kan eventuelt tykkne med litt Johannesbrødkjernemel utrørt i vann. :)
Charlott sa for siden:
I en viltsaus synes jeg det er knallgodt med litt "Snøfrisk med timian og rødløk" i! :sikle:
Det hjelper også til med å tykne sausen :)
Bik sa for siden:
Ble egenkomponert saus av 4 dl fløte, 1,5 dl kjøttkraft, 60 g kremost naturtell (hadde bare den i hus, men skal prøve med urteost neste gang), en eggeplomme og ei 1/2 ts johannesbrødkjernemel, ei ts sennep, salt, pepper og viltkrydder. Hadde i hermetisk champinjong, og så hadde jeg i stekt bacon rett før servering. Fy sør'n så godt det ble :sikle:
Serverte det til helstekt elgbiff, brokkoli og blomkål. :)
Nannah sa for siden:
Det ble sikkert nydelig mat, Bik :)
MariaH. sa for siden:
Hei !
Jeg strever med sauser og supper, er nokså ny. Men har funnet Tyrkisk og Gresk yoghurt. Den er veldig god i sauser/ supper og til frø/nøtteblanding.
Har også brukt Toro's kok og kjøl for å tykne.
Har hørt om Aktins jevning, men vet ikke hvor jeg får tak i den.
Har noen bedre greie på dette enn meg ?
Er veldig glad for tips.
MariaH.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.