< Tilbake til oversikten

Lage hassenøttpålegg etc?

Dietta sa for siden:

Kanskje du kan hente litt inspirasjon fra denne ?
Ikke ulikt i innhold :)

Edit: Riktig link lenger den i tråden (sorry)

Gerd sa for siden:

Flyttet til spørsmål om matvarer og oppskrifter.

Gerd sa for siden:

Får bare opp finner ikke siden på den linken.

Dietta sa for siden:

Prøver igjen: Her

Yrla sa for siden:

He he, jeg har søkt inne her i lang tid nå og funnet Gerds oppskrift og flere andre. Har skjønt at man må ha en kraftig (dyr) blender for å kunne lage smør av nøtter siden det tar tid å lokke oljen ut. Kom frem til at jeg skal si meg fornøyd med å kjøpe mandelsmør fra Monki (eller nøttepålegget fra funksjonell mat). Tror den er rågod med salt på, som alternativ til tahinien jeg spiser så mye av. Dyrt men. Men men:) Jeg har ikke råd til en sånn blender(og har ikke kjøkkenmaskin, kun visp). Har blitt litt klokere av å lese ihvertfall:)

aras sa for siden:

Lagde faktisk igår, jeg.
Brukte oppskriften fra www.lovelyliller.com og prøvde meg frem.
Brukte hasselnøtter, sukrinmelis, kakao, himalayasalt og rapsolje. Mengde tok jeg bare etterhvert. Smakte kjempegodt! Men legg merke til at det blir som peanøttsmør i konsistensen, og at dersom man vil ha mer sjokosmak på pålegget må man nok bruke sjokkis ;)

Yrla sa for siden:

Er sjokkis en forkortelse av sjokolade?

aras sa for siden:

Jepp ;) f.eks. sukkerfri melkesjokolade, eller 70 % eller mer mørk sjokolade + ekstra søtning.

FrkMarge sa for siden:

Nemlig... Jeg prøvde meg med min braun multiquick og ødela den rett og slett:( Den er iallefall ikke laget for å gå i flere minutter av gangen.

Yrla sa for siden:

Ja, jeg så du skrev det:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.