Hei kan dere se på hvordan måltidene mine har sett ut og si om det virker ok?
Frokost
Smørgrøt laget av 1,5 dl kremfløte, 1 ss meierismør, jbk,vann, litt kanel og natreen samt et smørøye(meierismør)
Avsluttet med 6 mandler.
Jeg var stapp mett i mange mange timer så nest måltid ble middag.
Middag
Omelett av 2 egg, 2 ss kremfløte, 4 skiver bacon og ca 20 gram norvegia/jarlsberg ost.
Salat av 50 g hjertesalat, 15 g agurk og 15 g paprika, med 1ss rømme som dressing.
Kveldskos
15 g salami, 10 g strandamør pølse, 100 g eggerøre, 6 skiver agurk og 1ss seterrømme. Samt 2 ostekjeks laget av tilsammen 4 skiver norvegia(stor osten) med oregano oppå.
Hva tror dere om denne maten, er det en ok sammensettning?
Plåttet inn på diett.no og fikk frem at det var 10,20 g karbohydrater tror jeg. Samt at sammensettningen er 4 % karbohydrater, 80 % fett og 16 % protein.
Jeg har drukket ca 3 liter vann i løpet av dagen, liker ikke kaffe så det går i vann med og uten sitron.
Nå vet jeg ikke hvilken diett du er på, men jeg personlig syns det er altfor lite grønnsaker. 'Kun litt salat ,agurk og paprika....
Jeg er på ketolyskuren, der skal dagens karbeinntak ligge på 15/20 og så kan man øke etter 4 ukers tid.. Men der skal i vertfall mesteparten av karbene komme fra grønnsaker.
Ja i dag ble det litt lite grønnsaker, men de andre dagene har jeg i tillegg hatt middager med ca 300 gram brokkoli, blomkål litt gullrot.
Prøver å følge atkins filosofien, men er ikke så dreven ennå.
Og jeg er i ketose, det sjekket jeg i går. Hvis det er at stixen er mørke lilla som på den siste firkanten vi måler med?
Bra at du får i deg mer grønnsaker enn du først skrev :)
Er det utslg på stix, så er du i ketose.
( Ketolyse er navnet på en kur ;))
Mest korrekt resultat med stix er å måle på kvelde, et par timer etter siste måltid.
Og er stixen aller mørkest, så kan det indikere på for lite væskeinntak.
Enkelte får aller mørkest uansett.
Men om det er lyst eller mørkt, utslag er utslag :)
Kan vel umulig være dehydrert med et vanninntak på 3-4 liter om dagen?
Og takk for oppklaringen på navnene, det er mye nytt å sette seg inn i og det tar sikkert en god stund før jeg føler meg trygg på at det jeg gjør er riktig.
Et annet tips. Viss du følger Atkins, så skriv det i den filosofiboksen din. ( gå inn på kontrollpanel, endre detaljer, husk å lagre :))
Da er det lettere å gi råd for andre som følger og kan kuren :ja: Det er så dumt viss du får råd som gjelder andre retninger :ja:
Og så er det lurt å skaffe seg en bok om kuren. Kan lånes på bibilotek :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.