< Tilbake til oversikten

LCHF pasta carbonara

|Ingrrid sa for siden:

Her kan du se bilder!

I helgen lagde jeg LCHF pasta og det ble faktisk innmari bra! Jeg lagde pasta carbonara, og det ble kanskje litt vel mye egg i, men jeg kan tenke meg denne blir knallgod som bolognese eller lignende

Ingredienser (2 porsjoner)

Pasta

4 egg
125 gr philadelphia/kremost
1/2 dl fiberhusk

Carbonara

1 pakke bacon
2 egg
2 dl fløte
100 gr revet parmesan
Salt
Kverna pepper

Fremgangsmåte

Bland alle ingrediensene til pastaen godt.

Hell det på et bakepapir og legg et bakepapir over. Klem det ut til kantene.

Stek det med begge bakepapirene på 150 grader i ca 10 minutter. La det hvile litt og ta så forsiktig av bakepapiret.

Lag passe tykke pastastrimler med et pizzahjul.

Mens pastaen er i ovnen kan du steke baconet. Ha egg og fløte over i en stor kjele og visp lett sammen. Sett på varmen og ha pastaen i. Rør forsiktig rundt i ca 5 mintter, og tilsett bacon og krydder.

Server i store skåler med masse parmesan på toppen Dette er veldig mektig, så du blir supermett på dette selv om porsjonene ikke ser gigantike ut!

Charlott sa for siden:

Lagde denne som bolognese i går, meeeget god :sikle:

merema sa for siden:

Denne oppskriften var FANTASTISK god! lagde den sammen med ei veninne som ikke går på lavkarbo, og hun ble ganske overrasket over hvor godt det smakte! Denne er nok en ny favoritt :)

Qlio sa for siden:

Eller skjer pastaen til plater og lag lasagne.... mmmm! Til uka blir det carbonara versjonen, jeg har savnet det! Takk for at du minnet meg på denne retten!

Siwa sa for siden:

DENNE skal jeg prøve :jupp:
Savner pasta litt, men kan overhode ikke spise det grunnet magen :(
Så dette var en gledelig overraskelse :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.